|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2016Vi fikk sykdom i hus i går tidlig og i natt har vesla hostet til hun kastet opp, så begynte jeg rundt 05 tia. Så ikke noe av det vi hadde planlagt i går og i dag er gjennomført. Sist redigert av Christa : 22-12-16 kl 22:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2016God bedring til deg og vesla Christa. Tror det er mange syke nå dessverre. Flere har vært borte fra barnehagen denne uken, og vi hadde en venn på døren som skulle levere julekort og der lå også de fleste syke hjemme. Kjipt at juletiden ofte er sykdomstid også. Vi har, bank i bordet, ingenting og håper ikke noen rakk å bli smittet av noe de siste skole-/barnehagedagene heller.
|
|
|
#3 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2016Jeg dro fra jobb rundt 12 idag og etter det har vi fått gjort:
|
|
|
#4 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2016I går fikk vi treet i hus, jeg fikk krydret ribba og gutta var hos frisøren og fikk juleklippen. Nå er det bare igjen litt handling (det meste er i hus), vaske bad, skifte på senger og pynte tre. Jeg har full dag på jobb først, så det må bli i ettermiddag/kveld.
|
|
|
#6 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2016Det passer så veldig dårlig ar jeg er dårlig og fungerer for kvart maskin.
|
|
|
#7 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Juletråden 2016Huset ferdig pynta og vaska. Skal hente noe kristorn fra Hagen nå. Ut og kjøpe inn noe krydder vi mangler. Og så er alt klart til å servere risgrøt med mandel til 30 stykk. Like kjekt hvert år
|
|
|
#8 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Juletråden 2016Vi rekker det meste. Det andre overfører jeg bare til lista over ikke så viktige ting. Vi har sett julekalender sammen hver dag. Det har jeg prioritert høyt. Ikke bare fordi det er en nydelig serie i år, men det er fint å gjøre det sanmen. Vi har rukket teater også. Mat og gaver er i hus og nå venter vi på gjestene.
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Sv: Juletråden 2016Rolig dag i dag. Alt er ferdig til jul og roen har senket seg. Jeg gleder meg til å dekke på til alle julemiddagene med det fine serviset vi arvet etter svigermor tidligere i år.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2016Trodde jeg kun hadde igjen en tur på butikken for å kjøpe julegodteri og blomster, men så oppdaget jeg at jeg hadde glemt å vaske steikovnen. Æsj. Nå er den full av spray som virker, så blir den nok ren snart. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Juletråden 2016Jeg vasker steikeovn i romjula... Fint med pinnekjøtt.
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2016Så deilig, Cumulus!
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Juletråden 2016Vi skal være alene i morgen og jeg vurderer om jeg skal gidde å stryke den hvite duken til stuebordet eller om jeg bare skal la den rosa, småblomstrete voksduken ligge.
|
|
|
#15 |
|
Trøtt
|
Sv: Juletråden 2016
Vi har en dansk julevoksduk vi har brukt i hele julen de siste par årene som jeg er veldig glad i, men da jeg kom over den røde damaskduken min i julelintøybunken (!jepp! jeg vet!) så fikk jeg så fryktelig lyst til å ha rød damask på julebordet - så her blir det uplanlagt stryking en eller annen gang mellom nå og i morgen ettermiddag. Man får ikke mere arbeid enn det man skaffer selv.
|
|
|
#16 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2016For oss så starter julen i dag. Hele svigersfamilien kommer på sossiser, potetstappe og rosenkål, så bordet er ferdig dekket og mannen har full kontroll på kjøkkene.
|
|
|
#17 |
|
Eppur si muove.
Sv: Juletråden 2016Julegrøten står og godgjør seg. Juletreet står på plassm(åååh, det lukter helt fantastisk) og venter bare på å bli pyntet. Jeg måtte en tur ut i dag likevel, hente pakken jeg fikk og kjøpe en liten ekstragave siden vi ble uventet bedt på middag 2. juledag. Juleduken og guttenes finskjorter er strøket og vi har så smått pyntet litt her og der i dag. Det mangler ennå litt og så må vi sette opp julelandsbyen som barna har blitt så glade i.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Juletråden 2016Jul= eksamen i selvkontroll for enkelte.
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Juletråden 2016Den siste handlerunden ble gjennomført i formiddag, mannen har vaska gulv, grøt er kokt og spist, juletreet har kommet ut av boden og jeg har vært på trening. Etter en dusj nå straks skal vi pynte tre og se Snøfall. I kveld skal jeg drikke rødvin, spise lefseruller, stryke et par duker og fjerne adventslys etc. Godt i rute.
|
![]() |
|
|