Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bake-IQ: hvordan lage brownie som cupcake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-16, 17:28   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.582
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bake-IQ: hvordan lage brownie som cupcake?

Guttungen skal ha med cupcakes i morgen, som jeg må lage i kveld. Siden cupcakes blir tørre over natten tenkte jeg å lage browniesvariant. Men da trenger jeg litt bistand. Jeg lurer på:

  1. Brownies er ofte tynne. Kan jeg fylle formen som ved vanlige cupcakes, altså 3/4 fulle? Eller blir det guffent høyt for en brownie?
  2. Hvor lenge steker jeg dem?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 17:34   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.918
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-IQ: hvordan lage brownie som cupcake?

Jeg har liten erfaring med brownies, men jeg lager cupcakes av oppskrifter med kefir. De blir saftige og de blir ikke tørre om de står et par dager. En annen ting er at det er viktig å ikke røre for mye i deigen etter at du tar i melet. Da blir de luftigere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 20:04   #3
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 846
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Bake-IQ: hvordan lage brownie som cupcake?

Denne oppskriften gir en røre som holder seg i enkle, små papirformer. De stekes til de "topper seg", men faller siden sammen og er seige og gode. Vil man ha dem litt klisne i midten steker man dem litt kortere. De holder seg saftige og gode til dagen etter dersom de er i pose eller boks, men går det flere dager begynner de å bli tørre:

Browniesmuffins
100 g smør eller margarin
2 egg
225 g sukker
1,5 ts vaniljesukker
1 krm salt
4 ss kakaopulver
120 g hvetemel
0,5 ts bakepulver

Smelt og avkjøl smøret. Pisk egg og sukker til eggedosis. Tilsett de andre ingrediensene, bland smøret inn til slutt. Fordel røren i fomene, ikke mer enn 3/4 fulle former. Stekes midt i ovnen ved 200 grader (175 grader om varmluft) i ca 10 minutter. Dette gir ca 15 muffins.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 20:15   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.663
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake-IQ: hvordan lage brownie som cupcake?

I tilfelle det er Toros du planlegger å lage, så tror jeg du må fylle de mindre enn du ville gjort vanlige muffins (kanskje 1/3 opp), og at du må steke de betydelig kortere tid og derfor må følge nøye med når du steker.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no