Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-16, 14:29   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Jeg velger ikke gode formål etter hva Sophie Elise, Kristoffer Joner eller andre kjendiser legger ut på Face, sånn sett - så nei, jeg føler meg ikke lurt. Personlig.

Jeg liker dog klare linjer og at noe beskrives AS IS, og mener at samarbeid mellom organisasjoner og talspersoner er tydelig og åpent. Helt greit å støtte noe impulsivt hvis man føler man har noe å melde, men da bør det jo være det også, altså impulsivt og ikke planlagt gjennom et reklamebyrå.

Jeg hadde garantert vært mindre kritisk til ulne budskap og uklare samarbeidsformer hvis det var en sak jeg brant for :shallow:

Gammel 23-11-16, 14:31   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Lurt? Hva er det med folk?

Lurt hadde jeg blitt om jeg ga penger og trodde det gikk til NOAS og så viste det seg at det gikk til et helt annet formål.

Gammel 23-11-16, 14:51   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke på dette som en reklamekampanje.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 14:57   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg ser ikke på dette som en reklamekampanje.

Det blir litt som å si at jeg ser ikke på en sirkel som rund. Det ER jo en reklame- og PR-kampanje, hensikten er å skaffe penger til en organisasjon. Hvis det kun var sak, kunne de jo hatt en ren e-postløsning.

At du er enig i saken eller hva organisasjonen driver med, er noe helt annet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 14:58   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det blir litt som å si at jeg ser ikke på en sirkel som rund.

Jeg synes ikke Erna Solberg er statsminister.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 15:10   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes ikke Erna Solberg er statsminister.

Seriøst? Dette synes du er OK diskusjonsteknikk?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 23-11-16, 15:11   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst? Dette synes du er OK diskusjonsteknikk?

Sorry, det var bare et (åpenbart mislykket) forsøk på å være morsom - en gammel vits av Knut Nærum som egentlig ikke passet helt inn. Den var myntet på sirkel-argumentet til Candy (og det var da også den jeg svarte på).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 14:57   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er en PR-kampanje.

Gammel 23-11-16, 15:03   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart det er en kampanje, en ganske effektiv en også.

Gammel 23-11-16, 15:11   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så klart det er en kampanje, en ganske effektiv en også.

Jeg er enig i at det er en kampanje, det har jeg skjønt fra første stund. Jeg bare synes det er ganske store nyanseforskjeller mellom en kommersiell reklamekampanje og denne kampanjen.

Gammel 23-11-16, 15:47   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at det er en kampanje, det har jeg skjønt fra første stund. Jeg bare synes det er ganske store nyanseforskjeller mellom en kommersiell reklamekampanje og denne kampanjen.

Men min påstand er at det er fordi du mener budskapet er mer "verdig" enn å selge lipgloss. Det er akkurat de samme mekanismene som ligger til grunn når fotballfruer endorser nye metoder for brystforstørrelser.

- No. 4 -
Gammel 23-11-16, 16:07   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men min påstand er at det er fordi du mener budskapet er mer "verdig" enn å selge lipgloss. Det er akkurat de samme mekanismene som ligger til grunn når fotballfruer endorser nye metoder for brystforstørrelser.

Joa, men det er en forskjell på betalt endorsement og ideell, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 16:23   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Joa, men det er en forskjell på betalt endorsement og ideell, da.

Nemlig. Akkurat. Just precis. Det er jo det som er hele forskjellen.

Gammel 23-11-16, 16:22   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Nope. Dette er jeg uenig i, eller dvs jeg er uenig helt til du påviser at fotballfrua har et sterkt politisk engasjement - sånn Silikonpupp til alle!

Gammel 23-11-16, 16:28   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg påstår at jeg har adskillig bedre motiver enn som så, jeg skjønner nemlig også at det er forskjell på Listhaugs engasjement og fremstøt for å selge mer cola også, selv om jeg er dypt uenig særlig i måten hun selger sitt budskap på. Ergo går forståelsen min adskillig lengre en hvilken vei jeg sympatiserer. Og hvordan i all verden vet du hva mine motiver bak noe som helst er?jeg fatter ikke at vi ikke kan holde oss for gode til slike sleivspark til hva folk egentlig mener som både du og Bluen har kommet med. Første bud for god debatt er å høre på hva andre sier istedet for å hevde at man vet hva folk egentlig mener.

Gammel 23-11-16, 15:04   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kampanjen gjør i mine øyne er å bekrefte den varen Listhaug vil selge i sosiale medier. Merkevaren Listhaug er gull verd symbolmessig i de miljøene som responderer på sånt og jeg synes det er veldig ukult at kampanjer for viktige, positive ting bekrefter symbolet. Jeg tror ikke det er tenkt sånn, men jeg tror det er noe av resultatet.
Listhaug får både i hovedinnlegget/kampanjen til Joner og i den oppfølgingskampanjen som drives nå sitt eget bilde smurt utover i det vide og brede. Hun får en helt annen symboleffekt hos oss som ikke liker henne enn hos dem som liker henne, men effekten på dem som liker henne er jeg faktisk litt redd.
Fokuset dras fra politikk til retorikk og person/symbolfokus der hvor jeg tenker at dem som virkelig trenger vår støtte her trenger at debatten og fokuset går i annen retning. Polarisering, populisme og personfokus går sjeldent den fornuftige politikks retning.

Jeg støtter aktivt organisasjoner som jobber på tvers av det Listhaug står for, men foretrekker at de har kampanjer hvor fokuset er på hva de gjør, ikke hvem de ikke liker.

Skal flyktninge og asylpolitikken bli mer human så er det ikke advokater hos NOAS som trengs først og fremst, det er å få retorikken menneskelig og å se strukturene som gjør at mennesker blir behandlet som de gjør.
Jeg forventer ikke mye seriøsitet og ryddighet av Frp. Jeg forventer masse av for eksempel AP som jeg sympatiserer med i langt større grad. Jeg forventer også mye av NOAS.

Forventningene mine til Listhaug som minister er høye. Regjering skal man ha forventninger til. Retorikken hun bruker bør besvares, men jeg synes i denne saken at mye av det jeg ser beveger seg litt for mye på hennes nivå. Det gremmes jeg over og tror ikke saken totalt sett har godt av det.

Radikalisering er alvorlig. Jeg tror ikke vi bekjemper den ved å bekrefte "oss og dem".-retorikken til Frp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 16:26   #17
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvah?
Her har jeg i god tro overført penger til NOAS og deres arbeid for rettshjelp til flykninger, så viser det seg at pengene går til NOAS og retthjelp til flykninger? DET ER DET VERSTE!

#krenkefest
#endeligharjegnoeåklageover
#taenbolle

Gammel 23-11-16, 16:44   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bamsemums, her.

Hvah?
Her har jeg i god tro overført penger til NOAS og deres arbeid for rettshjelp til flykninger, så viser det seg at pengene går til NOAS og retthjelp til flykninger? DET ER DET VERSTE!

#krenkefest
#endeligharjegnoeåklageover
#taenbolle

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-16, 16:26   #19
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 23-11-16, 17:36   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Nå fremstår du veldig hissig og personlig, Pøbelsara? Vi har forskjellige definisjoner av kampanje, åpenbart, og jeg finner der veldig overraskende at man ikke kaller en kampanje fra en idéell politisk organisasjon for en kampanje.

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.