|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Og sånn bortsett fra det, ser vel Mac'n min omtrent sånn ut når jeg skal lese eller skrive oppgaver. Noe relatert til selve studeringa og resten surfing på nette, FP, FB, Skam og diverse strikking. |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg må innrømme at denne sesongen får meg til å tenke mye. Vi hører en del på Karpe Diem, og både mannen min og meg har reflektert over at linja "Er det du som skal ha med dattera mi på kino?" (Fra sangen "Lett å være rebell i kjellerleiligheten min") ikke slipper helt taket i oss. For vi vil jo være åpne og inkluderende, men hvor greit vil det egentlig være for oss hvis problemstillingen kommer opp?
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Ikke sant Tjorven. |
![]() |
![]() |
#4 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
"Vi bor der du bor og det begynner og bli farlig, |
![]() |
![]() |
#5 |
kan tilsettes alkohol
|
#6 |
One of These Days
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg tenkte litt på det samme, jeg hadde faktisk tenkt like mye kulturforskjell om ei av mine hadde dukket opp med en William, med Porsche og egen strøken leilighet, som om de hadde kommet trekkende med Yousef og ballen.
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg håper at jeg synes det er greit at han heter Ali, men jeg tror at jeg skal la meg selv få lov til å bli litt skremt av BMW og det "sheina" utseende. Men at den skepsisen ikke går på religion/hudfarge. Men hva vet vel jeg. Det ligger uansett frem i tid og føles fjernt å skulle forholde seg til kjærester som er fremtidige livspartnere.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Ja, jeg skjønner det Gaia, jeg synes fortsatt det er interessant at de klarer veldig godt å gjøre det gjenkjennbart for de av oss med bakgrunn i andre konservative religioner. Sana er veldig mye mer meg enn noen av de andre jentene i serien, måten de lever sine liv er fullstendig fjernt fra min ungdomstid. I hvertfall i den ene enden av dobbeltlivet. |
![]() |
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
Eg er einig. Eg er prestedatter frå Vestlandet, som og har gjort andre valg enn familien. Og eg kjenner meg og mykje meir igjen i Sana enn dei andre.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Og den scenen kunne like gjerne vært en kristen mor som er bekymret for at hennes datter tilbringer tid med en muslimsk gutt. Ref Karpe-låta Tjorven nevner. Er det sosial kontroll da? |
![]() |
![]() |
#12 |
villende
|
Det kommer helt an på hvordan bekymringen uttrykkes og hvilke konsekvenser det får for barnet hvis de "trosser" foreldrenes ønske om å få være med å bestemme hvem de skal være sammen med. |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Det er jo en glidende skala, og en stor felles sone med overlapp, fra ansvarlig bekymring og ønsker for barna (som Blå beskriver) til veto og bestemmelsesrett over omgangskrets og ektefelle. Og langs med hele den så er det foreldre som ønsker alt godt for barna sine.
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Spørsmålet er jo også hva du GJØR når du opplever barnas kjærester som trøblete, mer enn hva man syns er trøblete. Mainstream norsk metode er vel formaninger, max.
#15 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg tror mainstream norsk er formaninger, ja. Jeg er usikker på hva jeg kommer til å gjøre. Tror jeg har mer problemer med kjærester som har kriminell bakgrunn/er i kriminelt miljø enn om de heter Ali/Sana. Tror narkotika, kriminalitet er det som kommer til å få meg til å ta fram formaninger og prøve å råde de ut av et forhold. |
![]() |
![]() |
#16 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Formaninger, straff, husarrest, jage datteren på dør? Jeg tror det er stor variasjon i hvordan man reagerer.
#17 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Insta fra Vilde! |
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Insta fra Eva mener du vel?
#19 |
Librocubicularist
|
Med rosa Vilde i sentrum og Sana- Bussjef så vidt synleg i kanten av biletet. Megetsigende.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Men det er jo ikke nytt, det kom ut etter bussmøtet hos Sana. Men Eva la ut nytt bilde på insta i dag, med bilde fra festen på fredag.
|
|