Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sier du at du skal hjem når du skal til foreldrene dine?
Ja, bor fortsatt hjemme 0 0%
Ja, jeg bor såpass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger og de bor i mitt barndomshjem 16 9,30%
Ja, de bor i mitt barndomshjem 11 6,40%
Ja, jeg bor så pass langt unna at det blir helgebesøk eller lenger 8 4,65%
Ja, de bor ganske nært og i mitt barndomshjem 5 2,91%
Ja, de bor ganske nært 2 1,16%
Ja, men ikke noe av ovenstående passer 5 2,91%
Nei, de bor langt unna og i mitt barndomshjem 12 6,98%
Nei, de bor langt unna 4 2,33%
Nei, de bor i mitt barndomshjem 15 8,72%
Noe annet 6 3,49%
Nei, de bor nært og i mitt barndomshjem 25 14,53%
Nei, de bor ikke i mitt barndomshjem 46 26,74%
Nei, men ikke noe av ovenstående passer 17 9,88%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-16, 12:05   #81
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei. De bor nært og i mitt barndomshjem. Jeg sa nok "hjem" da jeg studerte på en annen kant av landet.

Signerer dette, jeg. Tidligere sa jeg at jeg skulle "hjem" selv om min seng var i en annen by, men jeg tror ikke at jeg har sagt "hjem" på mange år. Kanskje ikke siden jeg fikk mann&barn&egethus.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 17:27   #82
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg måtte tenke på dette, og jeg innser at det kanskje er noe dialekt inne i bildet her. Pelen reagerte på at jeg sa at jeg skulle "hjem til mamma", så jeg måtte tygge på hvorfor jeg sa det. Men nå skjønner jeg jo at jeg sier det på samme måte som om jeg ville sagt "I helga skal jeg hjem til rine", f.eks. Det er jo det de sier i min dialekt når man sier "jeg skal på besøk til ...".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 18:15   #83
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg ville også kunne sagt "jeg skal hjem til Divine". Det betyr ikke at jeg bor hos Divine eller har et forhold til hjemmet hennes.

Det blir også noe annet enn når en som er født og oppvokst i Bergen, men har bodd i Oslo i 15 år sier at hun skal "hjem til Bergen til jul". Det handler om at det ligger identitet der, ikke at man tenker at ens hjem er i Bergen.

Å skulle reise hjem til min barndoms landsdel om sommeren betyr ikke at hjemmet mitt er hos mamma og pappa liksom.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 09:02   #84
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Nei. Hjem er her jeg bor med mannen og barna.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-16, 18:02   #85
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg skal hjem til mamma. Hjem er der hun er, det selv om hun ikke bor i barndomshjemmet mitt.

Hjemm(e) er også her i huset mitt hvor jeg bor med mann og barn.

Det går helt fint å ha to hjem.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 07:30   #86
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reiser du hjem når du drar til dine foreldre?

Jeg sier ikke bare hjem, men jeg sier hjem til jul, for eksempel. De bor i mitt barndomshjem.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no