|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Konfirmant 2020
Alle får, i hvert fall hvis man melder seg på innen siste frist, men ikke på den datoen man ønsker, nødvendigvis.
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Menigheter som ikke tilhører Den norske kirke finansierer jo konfirmantarbeidet sitt selv, og har gjerne begrenset antall plasser. De mest populære har gjerne ventelister, særlig ved store årskull.
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forhåndspåmelding for medlemmer starter 20.mai, for andre starter det 21.-24.mai, avhengig av bosted, slik jeg forstår det. De jeg har snakket med som har konfirmant i år sa at det er voldsom pågang på noen kurs, og på spesielle datoer og klokkeslett. Det gjelder særlig hvis man vil ha seremoni kl 13 (alternativet er 10 eller 15). De satt klar da påmelding åpnet, og hvis nettet hang litt var flere kurs fullbooket når de kom på igjen. Så hvis dato og klokkeslett er viktig, eller det er viktig å havne på samme kurs som en venn e.l. er det lurt å være tidlig ute. Men det skal være plass til alle, hvis man er fleksibel på dato og klokkeslett. Oversikten over kurs skal komme i starten av mai. Fristen er ikke før 1. oktober.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-04-19 kl 08:49. |
|
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Har ikke hørt om at noen ikke "får plass" på HEF-konf her i distriktet, men det er flere seremonier samme dag, så noen tidspunkter er klart mye mer populære enn andre. F.eks. har jeg inntrykk av at kl. 10 søndag formiddag er mindre pop (og lettere å få plass på - alt. der røkla som melder seg seint på, havner Sist redigert av Charlie : 05-04-19 kl 13:48. |
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020Synes ikke det er så lenge siden jeg hadde det heller
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
https://human.no/nyheter/2019/februa...irmasjon-2020/
|
|
#10 |
|
Ute på tur
|
Sv: Konfirmant 202014 åringen vil ikke konfirmere seg. I hvertfall ikke nå. Det er nok mest aktuelt med human etisk hvis han ombestemmer seg, så jeg håper ikke det blir fullt!
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2020Che. Det var 1. mai for to år siden og de mest populære tdspunktene og kursene ble fort full. Da var det "samordnet opptak" i hele landet og påmeldingen kræsjet, så man fikk ikke meldt seg på før 3. mai. Jeg har ikke sjekket i år enda, men skal se på den linken over her.Håper man slipper å stå en time i kø for å få ut billettene nå, det var fryktelig umoderne med fysisk oppmøte og random plassering.
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Det stod at nettopp på grunn av dette så åpner de for påmelding ulikt, fordelt på regioner, i tillegg til at medlemmer får melde på litt tidligere. For å unngå datakræsj.
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Konfirmant 2020Niesa til storebror er og konfirmant i år - de har alt satt dato. Om datoene faller samtidlig, må vi utsette feiringen til en annen helg (hvillket og er helt greit, av de 50 gjestene, er det vel kun 10 eller noe sånn som kommer inn på sermonien) - Så sånn sett er det en dag vi ikke kan ha. Jeg kjenner at jeg helst vil ha sermonien klokken 12, selvfølgelig, men akkurat der er jeg nøytral skal sies....Dør ikke om det blir seinere heller. (om selskapet varer fra 16 er helt greit det og)
|
|
#15 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2020Jeg er mest ivrig på å få en lørdag, pga tilreisende. Og gjerne et kurs sammen med venner. Kursene er satt opp slik at de hører til ulike dager og klokkeslett, så det er avgjørende å avtale med evt venner før man melder seg på.
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
I de siste tre konfirmasjonene jeg har vært i har selskapet vært på lørdag og seremonien på søndag. Da har vi overvært seremonien på søndag og reist direkte hjem etterpå (to ulike steder, ca fem timers kjøring fra begge). Ungene med kake- og sausflekker på den litt krøllete bunadskjorta fra selskapet dagen før.
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmant 2020Her blir det kirkelig og den lokale kirken kjører lørdager, så det er kun tidspunkt og helg vi ikke helt vet. Men vi skal nok ha det hjemme. Om vi har det ute så er det få andre konfirmasjoner i august så det ordner seg.
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Sv: Konfirmant 2020Ja, vi har gjester fra Oslo, Hamar, Nord-Gudbrandsdal og Sunnmøre. Regner med de fleste kommer med bil. Fra Oslo muligens med motorsykkel, hvis været er bra.
|
|
#20 |
|
WF: BNBE
Sv: Konfirmant 2020Vi har prøvd bunader i dag. Fasiten er at hun har tilgang på tre bunader. Beltestakken hun arver etter meg blir for stor foreløpig, så den sparer vi til lillebrors konfirmasjon om fem år. Vest-Telemarksbunaden som oldemoren fikk til sin konfirmasjon kan tilpasses, og det samme kan Øst-Telemarksbunaden hun bruker nå.
|
![]() |
|
|