|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020Selvsagt kan du invitere de dere ønsker, det skal ikke svigermor bestemme.
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Konfirmant 2020Når mannen min er delvis enig med henne og vi satte regelen sist ved sønnens konfirmasjon for å slippe hele «kravet hennes, så blir det vanskelig. Hun vil at vi ber onkel og tante med partner på sin side av familien, men jeg mener da at vi også må be onkler og tanter på svigerfars side og da blir det totalt 8 ekstra gjester derfra. Jeg ønsker egentlig å be min fetter og kone med to barn ( evnt uten to barn)fordi de ba oss til konfirmasjon og en nær venninne med datteren som jeg og konfirmanten også har vært i konfirmasjonen til. Og har et nært forhold til. Da blir det å plusse på 6 til. Min mann synes det er urettferdig ovenfor svigermor hvis jeg får mine ekstra og det kan han vel ha rett i. Utover at jeg er drittlei av svigermors innblanding, manipulasjon av gubben og andre og i trass nekter henne dette. Jadda.
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Konfirmant 2020Skal liksom alle gjestene få bestemme hvem andre som også skal inviteres da, så det ikke blir urettferdig? Det kan ikke bli urettferdig i denne situasjonen, fordi svigermor har konfirmert sine barn og er gjest i dette selskapet. Jeg hadde lurt på om det hadde klikka for mannen min om han argumenterte sånn.
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Konfirmant 2020Jeg kjenner det er veldig greit å ha (X)svigerfamilien i en annen verdensdel, så slipper jeg å diskutere sånt. Nå skal det sies at jeg skulle ønske noen hadde mulighet til å komme fra pappaen sin side.
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Konfirmant 2020Argumentasjonen kan du bli gal av, men den foregår ikke direkte med meg. Grunnen hennes er at hun er flau, fordi på hennes side ber fettere og kusiner av min mann onkler og tanter på den siden i sine barns konfirmasjon. Så svigerforeldrene mine har vært der som onkel og tante av ene foreldrene til konfirmanten. Broren til min mann, som egentlig bryr seg mindre, ga etter for kravet med sin samboers motvilje når de hadde konfirmasjon noen uker etter vår første. Da ble det enda mer flaut for svigermor pga oss som kun ba nær familie og faddere. Denne gangen har jeg enda mer lyst til å be noen ekstra som jeg synes er naturlig, men det kan jeg altså ikke uten at min mann/svigermor krever onkler og tanter derfra. Altså, det er en grunn til at dåpene, spesielt til vår eldste, så ut som rene bryllupet. Mamma ler fortsatt når hun ser gruppebildet fra den gang.
|
|
#6 |
|
Sv: Konfirmant 2020
Jeg skjønner, og skaper nok mye frustrasjon. Kan du be svigermor betale for 14 ekstra?
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Konfirmant 2020Jeg har full forståelse for frustrasjonen, Lykken. Jeg arrangerte barnedåpen fra helvete med førstemann og da la både min egen mor og svigermor opp i ALT. Uten egentlig å være til særlig hjelp.
|
|
|
#9 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Konfirmant 2020Vi opplevde litt det samme Tjorven (men ikke så ekstremt ) med storesøster som valgte å ikke konfirmere seg. Vi inviterte da til en veldig utvidet 15 årsdag og ga beskjed om at det var som et konfirmasjonsalternativ. Men mange valgte å ikke komme, selv om de samme kom i lillesøsterens konfirmasjon to år etter. |
|
|
|
|
#10 |
|
Ute på tur
|
Sv: Konfirmant 2020Vi blir heller ikke så mange, men det er fordi det er langt å reise for alle. Søsteren min hadde rundt 100 gjester når hennes eldste ble konfirmert, besteforeldre, våre tanter og onkler og søskenbarn med barn pluss litt.
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2020I dag er oppstart for kurs for yngstesønnen. Det blir spennende, men sikkert greit. Han drar med to venner.
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Oppstart for kurs i dag for jenta mi også. Ingen kjente på gruppa, men det takler hun nok. Satser på å få bestilt invitasjonene i løpet av helga.
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmant 2020Vi blir heller ikke mange, 14-15 stk tenker jeg, liten familie. Det triste er at faren til konfirmanten ikke kommer til å komme, for syk til å klare det, men sånn er det bare.
|
|
#15 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Konfirmant 2020Takk for forståelsen for at det er vanskelig med svigermor.
|
|
#16 |
|
Hvor: Viken
Kjedelig at det blir sånn Lykken, og leit at du må bite i det sure eplet på en sånn dag!
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Konfirmant 2020Jeg skal ikke tenke på konfirmasjon før til våren.
|
|
#20 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Konfirmant 2020Jenta kom glad og skravlete hjem fra første kurskveld. Hun kjente ingen på gruppa, som bestod av en brokete forsamling som dekket hele spekteret av personligheter. Slik hun beskrev seansen hørtes det mest av alt ut som noe a la The Breakfast Club.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 30-01-20 kl 09:54. |
|
|
![]() |
|
|