|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?
Samme tenker jeg! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Jeg har en i familien som ofte blir omtalt som en som byr på seg selv på grunn av FB-poster som inneholder en del selvironi og lattermild uthenging av sportsinteressen til partneren. Som noen som kjenner dem i hverdagen vil jeg vel heller kalle innleggene for sterkt overdrevne for å fremkalle latter og likes. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Jeg byr på meg selv og synes det er et positivt uttrykk. Jeg tør å dumme meg ut i ny og ne og ler høyt og forteller om dumme ting. Også viste jeg fram puppen min i pøbels 50-årslag. :engel: (det skjer ikke så ofte da...) What you see is what you get, sånn ca for min del.
|
|
|
#4 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Jeg oppfatter det som det motsatte av passiv og sosialt tafatt.
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Ser at mange av dere automatisk tenker jobb i forbindelse med dette uttrykket. Jeg tror aldri jeg har vært borti det i jobbsammenheng, egentlig, eller tenkt på det der.
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg også. Og så er det selvsagt en pakke; Å være personlig (men ikke utleverende og privat), morsom, åpen og raus. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Tenker du det er "privat" å fortelle hvor man har vært på ferie, f.eks., som i eksempelet til Tjorven?
|
|
|
|
#13 |
|
|
Det kan jo være det? Og det kan være de samme greiene som på en skole - noen er på fancy utenlandsreiser og forteller villig vekk, andre har sittet hjemme foran tv-en og synes ikke det er dødskult å fortelle om. Eller et hav av andre mer eller mindre gode grunner til å være reservert. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Nei i en slik relasjon er det ikke "for" privat. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Jeg er ellers enig i at man ikke trenger å snakke om "private" ting for å "by på seg selv", men det er ofte en del av pakka.
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Jeg tenker ikke nødvendigvis så mye på hva som fortelles, men at man deltar med ekte engasjement, følelser og innlevelse på et vis.
|
|
|
#17 |
|
|
Det tenker jeg også om det gjelder klient/pasient/konfidentrelasjon. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Jeg synes jo det blir uhyre rart med en vennerelasjon eller nær kollegarelasjon der man ikke forteller om seg selv, men jeg legger likevel ikke dette i det uttrykket. Dvs det holder ikke å fortelle om seg selv for at jeg opplever at noen byr på seg selv kanskje.
|
|
|
#19 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Jeg synes at Lykken og Guava beskriver det godt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?Å by på seg selv trenger ikke å bety at man gir ut hele privatlivet sitt, mener jeg.
|
![]() |
|
|