|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Når blir man middelaldrende?
Ja samme her. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Rockesøster
|
Neida, jeg har en 28-åring og en 21-åring, er 46 og føler meg verken middelaldrende eller klar for pensjonisttilværelsen.
|
|
|
#6 |
|
|
Jeg reflekterte for litt siden over at jeg har like mange år igjen til jeg kan pensjonere meg som jeg har levd, og sukket tungt, så du er uansett i snabben liga. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da jeg ble 35 tenkte jeg at det var alt for lenge til. Nå har det gått noen (mange) år og jeg tenker fortsatt "Jøss, det er alt for lenge til jeg blir pensjonist". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når blir man middelaldrende?Middelaldrende og gamle folk kan jo også få barn. Jeg synes ikke Arve Tellefsen ble så mye yngre av at han fikk baby som 64-åring. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg synes det er påfallende hvor lite forskjellig jeg føler meg ved ulik alder. Jeg tenker man ikke kan bruke hvordan man føler seg som rettesnor og heller ha litt mindre fordommer rundt hva som er påkrevd av ukulheter ved stigende alder. Jeg innser også at jeg ikke blir voksen, moden og stabil slik, jeg forblir nok som jeg er. Jeg synes middelaldrende er et snålt begrep, men tenker vel 40-60-Ish.
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012 Sist redigert av Katta : 12-03-17 kl 18:46. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette! Jeg har jo jobbet med gamle mennesker - 80+ i mange år, og de føler seg ikke gamle, de aller fleste av dem heller. En dame jeg ble veldig godt kjent med, sa alltid at hun følte seg slik hun hadde gjort som ung voksen - og at hun ble forskrekket hver agng hun så seg i speilet og så den gamle damen hun hadde blitt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg omtalte meg som middelaldrende senest i år (før jeg så denne tråden) og jeg tok meg i det med det samme jeg sa det. For det er ikke noe jeg vanligvis omtaler meg som eller føler meg som, for den saks skyld. Men jeg fortalte en historie om hvor vanvittig sint jeg ble da jyplingen som ga meg to gratis start-PT-timer på SATS nektet å gi meg styrkeprogrammet vi hadde satt opp sammen, for det måtte jeg KJØPE PT-timer av han for å få. Da sa jeg noe sånt som at "han ble så vettskremt av den illsinte middelaldrende damen at han ikke torde annet enn å gi meg programmet". For i hans øyne var jeg nok en MEGET godt voksen dame. :sjuogførr:
|
|
|
#15 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når blir man middelaldrende?55 pluss. Eldre: 62+. Mulig grensene flytter seg etterhvert.
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Enig i definisjonen. Middelaldrende er ikke et ord jeg bruker i dagligtale (vet ikke helt når jeg ville ha snakket om ting hvor det hadde vært naturlig å bruke ordet), men er godt kjent med det fra statistikk, og jeg tenker at fødselsåret definerer deg til på en måte. Jeg ble feks helt satt ut da jeg leste om Knausgård sin oppvekst og Apache syklene, det var jo akkurat slik det var! Apachesyklene var kulest. Tenker at det er en referanse som et fåtall har.
|
|
|
#20 |
|
geskjeftig
|
Sv: Når blir man middelaldrende?Jeg er enig med SSB, og med Mavis.
|
![]() |
|
|