|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Hun er jo skolelege? Eller tuller dere?
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000
Nei, hun er ikke skolelege. Det står på døra, men det er et gammelt skilt. Tidligere sa hun at hun er "lege ... ish". Hun er nok helsesøster.
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
Nei, ho er skolelegge-ish. Skiltet har henge på døra sida sekstitalet.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Åja. Jeg husket bare at de i sesong 1 sa de skulle til skolelegen. Men det er jo egentlig irrelevant om hun er lege eller helsesøster, hun oppfører seg særdeles upassende. Jeg synes ikke det er morsomt engang.
![]() |
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Jeg synes det er morsomt.
![]() |
#10 |
guru advisor
|
Hun sa jo akkurat det Chris trengte å høre, da. At hun er bra nok og at det hun gir andre ved å være seg selv er bra nok. Synes Dr. Skrulle er klok, jeg, men enig i at hun har en litt zpez måte å formidle klokskapen på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
Når Dr. Skrulle har vore involvert i dei tidlegare sesongane, og nå, har eg tenkt på henne som ein stereotyp. Desse ungdommane har ikkje så mange voksne dei kan be om råd hos (med unntak av Sana, er foreldra svært fråverande). Det å søke råd hos ein nøytral voksenperson er kleint og klamt og mange voksne snakker om ting som ikkje er relevant for ungdommane i det heile tatt. Eg tenker at denne sære skulehelsepersonell-ish personen får fram det at det kan vere både hjelpsomt og kleint å be om hjelp, på ein veldig overdriven måte.
![]() |
![]() |
#12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Åh. Eg er emosjonell og på grinern i dag, og dette var så vakkert gjort av Chris! No kan Vilde få hjelp *klarer ikkje skille mellom fakta og fiksjon i dag*
![]() |
#13 |
villende
|
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Dr. Skrulle, ass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
One of These Days
|
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Jeg elsker Dr.Skrulle. Hun er karikert og gir samtidig gode råd. Husker da jentegjengen kom for å få p-piller til Vilde og kom igjen rett etterpå fordi hun trodde hun var gravid. "Oj! Det gikk fort!" Eller Isak og alle mennesker er en øy og at man ikke skal ende opp som Ibiza. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Herrefred, jeg er dårlig på å lese mellom linjene, altså.
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Da så du kanskje ikke episoden med Vilde? Vi har ikke sett noe til morens pengeproblemer tidligere, men det så ut til at det var Vilde som forsøkte å holde kontroll over familiens økonomi.
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() |
#19 |
One of These Days
|
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Vilde som bladde i regninger og la hodet i hendene av fortvilelse, enten over mangelen på penger eller mangelen på en regning over fellesutgifter. Bekymringer hun uansett ikke burde hatt som 17-åring, og så spør hun Chris om penger. Tviler sterkt på at det er til ny topp. Trenger ikke være fellesutgiftene, men nærliggende å tro. Kan jo være til mat og gave til Sana, siden fellesutgiftene måtte betales. Synes Chris er en veldig god venn. Hun fikset og ordnet med jentegjengen og ordnet en billig van hun visste om. Det sa hun i klippet hvor de satt på benken, men den replikken betydde liksom ikke så mye på det tidspunktet. Hun vet helt klart mer om venninnene sine enn hun gir uttrykk for bak den humorfasaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: SKAM - innlegg 3002-4000Jeg er enig i tolkningen din, altså, og synes den er ganske åpenbar. Er derfor flau over meg selv at jeg ikke tok den.
![]() |
|
|