Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valg 2017 - hva stemmer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du i årets stortingsvalg?
Rødt 14 8,48%
MDG 8 4,85%
Arbeiderpartiet 48 29,09%
Høyre 24 14,55%
Venstre 19 11,52%
KrF 5 3,03%
FrP 0 0%
SV 41 24,85%
Piratpartiet 0 0%
NKP 0 0%
Samfunnspartiet 0 0%
Demokratene 0 0%
Liberalistene 0 0%
Alliansen 0 0%
Feministisk Initiativ 0 0%
Helsepartiet 0 0%
De Kristne 0 0%
Pensjonistpartiet 0 0%
Senterpartiet 5 3,03%
Jeg stemmer blankt! 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-17, 16:37   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.281
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Sorry, "Utenkelig!!!" trigger alltid en "njaaa, hvahvissåfremtifallkanskjelikevelhvisomatte....?"-respons hos meg.

Det er selvsagt vilt usannsynlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 16:54   #82
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lurer på om MDG har det landsmøtefesta.


Det har vi...de mener jeg

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 17:08   #83
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.002
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg vet ikke! I pollen sa jeg SV, men jeg vet sannelig ikke helt hvor jeg ender. Jeg drømmer om dette, altså!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 18:36   #84
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Jeg forhåndsstemte nylig, og for første gang på 12 år skiftet jeg beite.

(Og i "beite" ligger det ikke en SP-stemme, altså.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 19:50   #85
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det eneste scenariet der det kan skje er hvis det blir komplett kaos etter valget, at SV ikke får gjennomslag hos AP for den listen med "ikke-forhandlebare" krav de har, at det ikke blir noe tydelig flertall, at KrF vingler noe voldsomt og at det kommer en eller annen deadlock-situasjon der FrP havner i regjering mer som "det eneste alternativet som stod igjen" enn noe annet. Tror det er ekstremt lite sannsynlig.

Dagens måling og prognose kan jo gi en slags deadlock-situasjon. For vil et svakt Ap på litt over tjue prosent inngå samarbeid med et sterkt Sp og SV? Det tviler jeg på og håper faktisk at de ikke gjør.

Jeg vet det har kostet Ap dyrt men jeg forstår hvorfor Støre har forsøkt dialog med V og KrF. De er tross alt begge partier nærmere Ap en proteksjonistiske og nasjonalsosialistiske Sp og SV (ja, begge partier ønsker å hive ut alle øst-europeiske arbeidsinnvandrere og stoppe arbeidsinnvandring til Norge, jeg blir kvalm av "norske arbeidsplasser for nordmenn retorikken og eneste løsning på sosial dumping"). Partier som ønsker Norge ut av EØS og Nato er jo egentlig på en helt annen planet en Ap - så frieriet til sentrum er helt forståelig. Her har nok både Ap og V tapt på at dette ble lagt dødt.

Uansett tror jeg det blir et brakvalg for Høyre og FrP og at de får soleklart flertall alene. Valgkampen handler om Listhaug, Listhaug og Listhaug. Det er valgshow uten sidestykke med vår egen Trump. Media og venstresiden (Ap inkludert) snakker ikke om annet en hva den dama sier og foretar seg, så de har bare seg selv å takke egentlig.

Jeg ser politikere og "snakkeklassen" på venstresiden på FB bruke all sin tid og energi på å gi den kvinnen enda mer oppmerksomhet en det hun allerede får. GUD HJELPE FOR EN TRAGISK VALGKAMP. PUNKTUM.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:06   #86
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Ang arbeidsinnvandring: konseptet er at man vil at alle som arbeider i Norge skal lønnes etter norske rater.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:15   #87
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.487
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Dette sier Rødt om arbeidsinnvandring Lisa:

Sitat:

Rødt ønsker alle som vil jobbe i Norge velkommen, men det må skje med norske lønns- og arbeidsvilkår.

Og dette sier SV:

Sitat:

Arbeidsinnvandring øker arbeidskraften og kompetansen som Norge trenger. Men mange arbeidsinnvandrere kommer fra land med lavere lønninger og svakere vern av arbeidstakerne enn det vi har i Norge. Det er nødvendig med et godt regulert arbeidsliv for at folk ikke skal bli utsatt for urett. Vi må ikke tillate at arbeidsgivere utnytter folk i en sårbar situasjon. Arbeidsinnvandrere skal ha de samme lønns- og arbeidsvilkårene som norske arbeidstakere. I dag har ikke arbeidsinnvandrere rett på norskopplæring, noe som gjør dem ekstra utsatt for utnytting. Sosial dumping må bekjempes gjennom aktive tiltak. Dette gjelder både økt myndighetskontroll, styrking av fagbevegelsens rettigheter og allmenngjøring av tariffavtaler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:18   #88
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sp og SV (ja, begge partier ønsker å hive ut alle øst-europeiske arbeidsinnvandrere og stoppe arbeidsinnvandring til Norge, jeg blir kvalm av "norske arbeidsplasser for nordmenn retorikken og eneste løsning på sosial dumping").

Hva baserer du dette på? Jeg synes du er usedvanlig flink til å skrive veldig påståelige innlegg uten å vise til kilder som bekrefter påstandene dine for tiden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:19   #89
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 425
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Akk, kjenner at jeg ble litt skuffet nå, under 5% vil stemme MDG? Hallo, fremtiden til våre barn? Byklima og globalt klima? Det er ikke noe man kan forhandle seg ut av i ettertid, vi er nødt til å handle nå! Selv om det svir å ikke få kjøre så mye bil og fly som vi er blitt vant til. Selv om det er pes å endre plastvanene våre. Selv om det vil ta tid å få lagt om globalt landbruk.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:25   #90
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Synes du sosial dumping er greit, Lisa?

:tabloidiserer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:27   #91
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Akk, kjenner at jeg ble litt skuffet nå, under 5% vil stemme MDG? Hallo, fremtiden til våre barn? Byklima og globalt klima? Det er ikke noe man kan forhandle seg ut av i ettertid, vi er nødt til å handle nå! Selv om det svir å ikke få kjøre så mye bil og fly som vi er blitt vant til. Selv om det er pes å endre plastvanene våre. Selv om det vil ta tid å få lagt om globalt landbruk.

Det er ganske mange på den grønne siden her da, hvis man inkluderer SV, Rødt og Venstre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:35   #92
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Synes du sosial dumping er greit, Lisa?

:tabloidiserer:

Nei. OVerhode ikke. Men jeg synes ikke det er greit å tenke at vi skal hive ut eller nekte arbeidsinnvandring. Jeg har enda til gode å møte en SVer på stand som sier noe annet og det synes jeg er helt forkastelig. Solidaritet indeed!

Jeg synes man skal arbeide for å regulerer arbeidsmarkedet uten å tenke at norske arbeidsplasser skal være forbeholdt nordmenn.

Så jeg spør tilbake: Er det greit å hive ut alle øst-europeere?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:35   #93
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva baserer du dette på? Jeg synes du er usedvanlig flink til å skrive veldig påståelige innlegg uten å vise til kilder som bekrefter påstandene dine for tiden.

Du mener at SV ikke er imot EØS avtalen? Er du seriøs? Du mener at SV ikke mener vi skal ut av både EØS og Schengen?

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 29-08-17 kl 20:40.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:39   #94
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dette sier Rødt om arbeidsinnvandring Lisa:


Og dette sier SV:

Jeg spør alle Rødt og SV folk på stand følgende: Ønsker de Norge ut av EØS og dermed stenge all arbeidsinnvandring fra EØS, og svaret er uten unntak JA. JEg har sittet på debatter og hørt dette i årevis og blir like skremt hver gang av den fiendtlige innstillingen til arbeidsinnvandring og da særlig øst Europeere.

Altså, å ønske Norge ut av EØS betyr at man ønsker stenge grensene til EØS land, det er jo dette argumentet som driver hele denne debatten som løsning på sosial dumping ute på venstresiden. Helt forkastelig og usolidarisk retorikk synes jeg. Dette er den norske versjonen av Brexit-retorikk, ytre venstre og ytre høyre i skjønn forening.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:40   #95
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei. OVerhode ikke. Men jeg synes ikke det er greit å tenke at vi skal hive ut eller nekte arbeidsinnvandring. Jeg har enda til gode å møte en SVer på stand som sier noe annet og det synes jeg er helt forkastelig. Solidaritet indeed!

Jeg synes man skal arbeide for å regulerer arbeidsmarkedet uten å tenke at norske arbeidsplasser skal være forbeholdt nordmenn.

Så jeg spør tilbake: Er det greit å hive ut alle øst-europeere?

Jeg lønner øst-europeere (og alle andre folkeslag) på lik linje med nordmenn, og ser ingen grunn til at ikke alle andre skal gjøre det samme. Jeg tror du forveksler "gi like lønnsvilkår" med "kaste ut av landet", og lurer på om du har vært på standene til Alliansen, ikke SV.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:54   #96
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 425
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er ganske mange på den grønne siden her da, hvis man inkluderer SV, Rødt og Venstre.

Ja. Det hjelper litt. Men hadde det vært nok til å danne grønn (rødgrønn) regjering?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 20:56   #97
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Ja. Det hjelper litt. Men hadde det vært nok til å danne grønn (rødgrønn) regjering?

Faktisk, hvis pollen slik den sto akkurat nå var fasit for stortingsvalget så ville Rødt, MDG, SV og Venstre tilsammen hatt et knapt flertall!

Det skulle ha blitt noen artige diskusjoner om forholdet til fagbevegelsen og faglige rettigheter!

Men grønt hadde det blitt!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:00   #98
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Du mener at SV ikke er imot EØS avtalen? Er du seriøs? Du mener at SV ikke mener vi skal ut av både EØS og Schengen?

Nei. Jeg sikter til det samme som Mave sier, ser hennes svar.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:10   #99
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg lønner øst-europeere (og alle andre folkeslag) på lik linje med nordmenn, og ser ingen grunn til at ikke alle andre skal gjøre det samme. Jeg tror du forveksler "gi like lønnsvilkår" med "kaste ut av landet", og lurer på om du har vært på standene til Alliansen, ikke SV.

Nei, SV OG Alliansen er begge motstanderer av EØS. Du kan jo lure på og anta at jeg er en idiot men kan altså forsikre deg om at jeg går på nok debatter på Litteraturhuset og Kulturhuset og i tillegg har nok av SV politikerer i vennekretsen til at jeg utmerket godt vet hva de står for og hvem jeg snakker med på stand. Du følger vel Lysbakken, Hasle og andre SV politikere på FB? hva synes du om kommentarfeltet når tema er arbeidsinnvandring? Å være mot EØS avtalen drives jo ene og alene på argumenter mot sosial dumping - det innebærer å stenge grenser for arbeidsinnvandring. Ganske ekstremt og usolidarisk, for ikke å snakke om døden for norsk næringsliv.

Jeg synes det er spesielt å stemme SV hvis man overordnet ikke ønsker Norge ut av EØS. Dette er en stor sak for SV selv om de ikke har fått gjennomslag for den. Solheim og Solhjell ble raskt parkert da de utrykte tvil.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-17, 21:15   #100
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 425
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.


Det skulle ha blitt noen artige diskusjoner om forholdet til fagbevegelsen og faglige rettigheter!

Hehe! Med Ap utenfor de diskusjonene kunne det jo ha blitt riktig så interessant!

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no