|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?
Er du vill??? Det første jeg husker om henne var som byråd i Oslo hvor hun påsto at arkivloven IKKE definerte e-poster som dokumenter TIL TROSS FOR at staben gjentatte ganger hadde fortalt henne at det var tvert om. Vi kan ende opp med kun muntlige overleveringer med henne i Kulturdepartementet. Satt på spissen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?FrP kan gjerne få beholde finans og fiskeri. Der er embetsverket så sterkt, og lovene så begrensende, at de som går inn i de lukkede rommene ikke sees igjen de neste fire åra. Siv Jensen har jo skygget banen totalt, og selv om Sandberg gjør sitt beste for å rive ned kystfisket så har vel Stortinget klart å stagge de verste konsekvensene?
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Stemmer det, nei, hun er egentlig ganske håpløs. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Mannen min er også fra gård. Attpåtil fra samme distrikt som Sylvi. Men jeg ville ikke hatt han til landbruksminister heller.
|
|
|
#5 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Kanskje Erna burde laget et "Svalbard, Jan Mayen, Bouvet-øya og Dronning Mauds land"-departement til Listhaug? Eller hadde hun endt opp med å gå til krig mot Russland da?
|
|
|
#6 |
|
|
Nei, herregud, spar Svalbard da! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Hva med EU-minister? Hun kan få vandre rundt i Brussel og krangle med alle kranglefantene der? De er knallgode på å rote bort politikere i byråkrati.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Jeg tror også at hun hadde gjort mindre skade i et departement som har et sterkt embedsverk. Forsvar, som noen nevnte her, f.eks. Det hjelper jo at jeg ikke akkurat har så sterke følelser rundt det.
|
|
|
#10 |
|
Travelt opptatt
|
Beste forslaget hittil! Massevis av følelser og lokalpatriotisme, samtidig som generalene kan holde orden. Og det er slett ikke så dumt å ha noen uforutsigbare der, slik at Putin kan bli sånn passelig forvirra.
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Jeg smiler litt over "lederdebatten" til AP i dag. Ja! Til Trond Giske som partileder. Det vil gjøre AP mye sterkere!
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Ja, det ville jo ikke gjort det noe bedre i det hele tatt. Der var vel i tillegg han som hadde hovedansvaret for valgkampen om jeg husker rett.
|
|
|
|
#13 |
|
Travelt opptatt
|
På tide å komme opp med noen gode kvinnelige ledere igjen i AP. Jeg fikk virkelig respekt for Helga Pedersen da hun nekta å være med på kuppet i Sametinget, men veit ikke om hun vil tilbake i spillet i Oslo. Hadja er knallgod, men det er dessverre en del rasisme i grunnfjellet til AP også, så jeg er usikker på om hun kan nå helt opp.
|
|
|
#15 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Jeg er fornøyd med valget, men er samtidig skremt over hvor mange som faktisk har stemt på Senterpartiet. Virkelig. Gi meg Rødt og SV, anyday. Deres ledere har i det minste fremstått som saklige og virkelig tro mot det de mener er _felles_ verdier og at alle skal med. Jeg er ikke enig i ideologien, men har stor respekt for måten de har frontet den på! SPs leder har i grunn bare snakket om knatter og knauser og beitedyr og "der folk bor".
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sandra Borch er inne på tinget.
|
|
|
#17 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg vet - og hun er vel å regne som et friskt pust i partiet.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg derimot synes det er fullt forståelig selv om jeg aldri har vurdert å stemme på dem selv. Jeg bor selv nå på en knatt eller knaus som du kaller det og skjønner godt engasjementet for lokalt helsevesen/sykehus, politi, kommunesammenslåinger (selv om jeg også mener at en del kommuner godt kan slå seg sammen), landbruk og generelt fremtiden til plassen der de bor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg skjønner også det, men er allikevel ganske sikker på at politikken SP fører ikke er veien å gå inn i fremtiden. Min første rødprikk på knatt og knaus, men jeg tror faktisk at by og land - retorikken er mer splittede enn samlende.
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Listhaug er en superpopulist med brungrumsete meninger og meningsfeller. Hun spiller på nasjonalfølelse, fordommer og frykt og burde aldri hatt så mye som lilletåa innenfor regjeringskontorene. Helt ufattelig at folk gikk for fire nye år med dette.
|
![]() |
|
|