|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofiliKan det være at politiet bevisst ikke spurte foresatte om lov til å dele bilder? For hvordan kan man ta en sånn avgjørelse som foreldre, hvis argumentasjonen er at det kan forhindre flere overgrep? Det er jo en helt surreal problemstilling som jeg kanskje tror det kan være greit å slippe ta stilling til.
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofiliPolitiet er en del av den utøvende makt i Norge. De skal opprettholde de lover og regler som Stortinget setter. Det er altså i siste instans vi, "folket", som skal avgjøre hvor grensene for politiet går. Så jeg mener denne debatten som Tallulah startet her, er både nødvendig og bra.
|
|
|
#4 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofiliVG har oppfølging av det hele både her og her.
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofiliJeg må innrømme at denne saken gjør meg kvalm. Jeg skjønner at flere overgripere kan bli tatt ved å vente, men forstår ikke at det retferdiggjør å la være å stoppe pågående overgrep, der vet man med 100 % sikkerhet at et eller flere barn lider og sannsynligvis traumatiseres. Det er ganske groteskt. |
|
|
|
![]() |
|
|