|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: - Demp ammepresset
Nå regner jeg med at du mener hjernen...
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: - Demp ammepressetJeg synes det er knallbra at det snakkes høyt om hvor bra amming er for barna, at oppslag på oppslag dukker opp hele tiden. At man da føler seg presset og tar ting personlig, er jo ens eget problem. Jeg kunne som sagt ikke amme selv, men det kunne aldri falt meg inn å bagatellisere verdien av morsmelk fordet. Man må slutte å være så hårsår og heller sette pris på at vi lever i et land der amming blir satt i fokus.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Poenget er at slike fanatikere som Nylander ikke bare setter det i fokus, de opphøyer det til noe guddommelig og det er det som skaper hårsårheten. Har du sett ammevideoen hennes? Jeg tror de som laget melkesjokoladereklamen, Et lite stykke Norge, ble inspirert av den.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: - Demp ammepressetOg for å nevne helsevesen og antibiotika som Bergensis er inne på. Jeg ble lagt inn med crp på 600 og pumpet full i antibiotika. Jeg spurte flere om jeg kunne pumpe og levere bort til barneklinikken, der Iben lå syk. Alle sa at jeg måtte kaste melken. Jeg hadde lite melk, pumpet og kastet. For alle sa, både leger og sykesøstre, at melken var ubrukelig. Helt til verdens beste lege kom og kjeftet dem huden full for at de hadde kastet verdifull melk, det var ingenting i veien for å bruken den. Enda et minuspoeng til helsevesenet.
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: - Demp ammepressetDelamming er det visst en god del helsepersonale som ikke vet hva er.
|
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: - Demp ammepressetInformasjon om amming er ikke mitt bord, men det som slår meg gang på gang i forhold til temaet er at man aldri er tjent med å være for påståelig. Særlig rundt områder og problemstillinger som er individuelle. Dersom man blir gitt svært bastant informasjon av noen (fks helsesøster) og det senere viser seg at denne informasjonen ikke stemmer, vil svært mange (i allefall jeg) begynne å tvile på all informasjonen jeg får fra kilden (i dette tilfellet helsesøster). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: - Demp ammepressetLeste Torgrim Eggen sin artikkel en gang til, og der fant jeg iallefall en til som reagerer på flaskebarnbegrepet.
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Nei, det gjør man ikke. Ops, jeg glemte at personlige erfaringer ikke gjelder.
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Det har du selv sagt.
|
|
|
#14 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: - Demp ammepressetJeg fødte begge barna på et så kalt "mor og barn-vennlig sykehus." |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Jeg fødte også på et "mor og barn-vennlig" sykehus. Jeg ble også tilbudt å gi minsten mme første døgnet på klinikken. Jeg vet ikke hva personalet snakket om på pauserommet, men jeg ringte etter behov, og var høflig og hyggelig mot den som kom. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Nei, du blir sendt videre. Da også.
|
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Eh, det er da ingen nyhet at fødende blir avvist fordi det er fullt?
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: - Demp ammepressetNei, det er jeg ikke kjent med. Mener du avvist som i fød på gaten, kjerring? At avdelinger gjerne er fulle, og at man overføres til nærliggende sykehus/fødeavdelinger hvis tid er en selvfølge. Det må jo være kapasitet. Hvis barselkvinnen ikke er klar for å reise hjem får hun også bli, el bli overført til hvor det er kapasitet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: - Demp ammepressetJøss. Jeg har visst gått glipp av tre infoskriv om amming.
|
![]() |
|
|