|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?
Jeg så dette bildet i forfjor og starter samlinga med en gang. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det flommer over av juleplater på loppis og i bruktbutikker. Ingen samler på dem lenger. Det er bedre å bruke dem, tenker jeg. Særlig Porsgrunn sine får vi inn i bøttevis - og ingen kjøper.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Ok, nå har jeg fulgt denne tråden i to år, og konklusjonen er egentlig at det ikke finnes et juleservise som jeg liker (godt nok til å vurdere å bruke penger og plass på det). Og det kjenner jeg at er helt ok. :fin tråd: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Kid pleier å ha fine.
|
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Jeg følger også denne tråden av en eller annen grunn.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
finner ut av mye
|
Samme her.
|
|
|
#8 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Jeg bytter ut mitt servise 1 helgen i advent.
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Har forresten dette vært linket til?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Musk
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Jeg er variasjonsfreak, så jeg kan ikke kjøpe juleservise. Jeg liker å pynte med alt mulig annet julete, og har man det sammen med juleservise, blir det for mye. More is more, men too much er for mye. Jeg nøyer meg med juleglass fra Holmegaard (har både sånne til saft/vann og akevittglassene og noen skåler) og bruker disse sammen med diverse serviser (hvitt, grått, keramikk) og hauger av julestæsj (kuler, glitter, servietter, grankvister, juleblomster +++). Har også investert i noen fine julete pynteting i messing som jeg gleder meg som et barn til å ta frem hvert år. Faktisk er det sånn at bordpynting er det jeg gleder meg mest til hver jul. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Liefje i 2017:
Liefje i 2019:
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg vet hvordan det går.
|
|
|
#14 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Jeg følger tråden aktivt og har egentlig fått mer og mer lyst på et juleservise. Jeg må bare finne det helt riktige, og så må mannen være enig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Musk
Hahaha. Hadde jeg svart allerede? Godt jeg svarte det samme da. Hadde vært flaut om jeg gikk helt imot meg selv. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Jeg har fire røde frokosttallerkener fra Black Design, røde med hvite hjerter. De brukes i desember når jeg tenker etter.
|
|
|
#17 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Jeg har Åsas Jul fra Firkløveren.
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: OK, juleservise. Yay or nay?Nesj da, det er lov å skifte både smak og mening mange ganger! Livet hadde blitt kjedelig om man skulle være låst i et fast mønster for alltid. Så om du plutselig gikk lei av bordpynting, og i senere innlegg talte for et minimalistisk bord med et overdekorert juleservise på, så hadde det også vært helt brillefint, selv om du gjorde det helt motsatt i en tidligere periode.
|
|
|
#19 |
|
Musk
Du har såklart rett og heldigvis for det!! |
|
|