|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
| Se resultatene: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva? | |||
| Nei, hvorfor skulle jeg det? |
|
2 | 1,56% |
| Nei, det er praktisk vanskelig. |
|
1 | 0,78% |
| Ja, skulle bare mangle. |
|
103 | 80,47% |
| Ja, tør ikke noe annet. |
|
4 | 3,13% |
| Tja, det kommer an på. |
|
17 | 13,28% |
| Annet: Utdyp gjerne i tråden. |
|
0 | 0% |
| Telefax. |
|
1 | 0,78% |
| Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?
Alternativet "Ja, skulle bare mangle." er vel ikke fryktbasert? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jeg hadde i utgangspunktet ikke egen e-post på jobb, brukte firmaets eneste konto (kun meg + eier i admin.). Dette førte til at sjef videresendte jobbrelaterte e-poster videre til min privatkonto. Blir "stresset" av slikt "mas" utenom arbeidstid og opprettet derfor en gmailkonto til bruk i jobb (jobber som kontormedarbeider). Har alltid sendt private e-poster fra privat adresse.
|
|
|
|
#4 |
|
Lesende
What? Det hørtes rart ut. Kun fellese-post altså? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Det er sant, jeg så bare ‘Ja, tør ikke annet’ i farta.
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Her må jeg innrømme at jeg synder; bruker jobb emailen til det meste. Hadde nok ikke gjort det på den måten dersom jeg hadde skiftet/startet å jobbe nå, men det er blitt så inngrodd etter så mange år på samme arbeidsplass og ds med samme email, |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Samme her. Har ikke privat e-postadresse. Men mye privat korrespondanse foregårpå Messenger da. Lite private mailer.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Jeg har også ganske lite «personlig» korrespondanse på e-post, men alt av skolekontakt, bestilling (og tilsending) av billetter, påmelding til ting, netthandel, dialog med fritidsaktiviteter, mange meldinger fra banken og sånt er jo også privat og ikke noe jeg vil ha liggende i jobbens system. Pluss at det, som nevnt, er upraktisk å ikke få med meg om jeg bytter jobb.
|
|
|
#10 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jobb e-posten brukes bare til jobb, min arbeidsgiver har klare retningslinjer på at det er det den skal brukes til.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jeg har nok hevet øyenbrynene når foreldre sender "reply to all" med diverse rare og sinte tilbakemeldinger til FAU på skolen fra jobbadressen sin.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jeg burde være mye flinkere til å ha en nyhetsbrev-konto også. Heldigvis så sorterer gmail ganske greit selv, på maskinen i allefall. Ikke like godt på telefon.
|
|
|
#13 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jeg har to epost konti- en privat gmail konto- der går alt av private ting og der får jeg inn alle mailinglister jeg er på.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Njah. Stort sett. Jeg bruker jobbadressen til FAU, og et par andre greier hvor jeg vil se e-post umiddelbart. (Selv om jeg er klar over at det er fullt mulig å ha oppe en fane med gmail også, så får jeg altså da så mye e-post hver dag at jeg foretrekker å kun forholde meg til Outlook i arbeidstiden.) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jeg har en jobb-konto som bare brukes i jobbsammenheng, det har vi klare retningslinjer på. I tillegg har jeg vel 3-4 privatkontoer, en av dem er hovedkonto og noen er til rusk og rask og Facebook og sånt, og så har selvsagt Matilda Wormwood egen e-postkonto også. Jeg bruker av og til privatkonto til jobb, som når jeg skal videresende noe til kolleger, men aldri motsatt.
|
|
|
|
#16 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jeg bruker 4 ulike mailkontoer.
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Ja, jeg har 3 kontoer; den til jobb brukes kun til jobb (ok, da, hverdagsmail til mannen også, jeg har inntil nylig hatt sperring på gmail på jobb-PC, så da ble det enklest sånn).
|
|
|
#18 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jeg jobber i OUS og systemet der er så tungrodd at jeg kun får sjekket jobbmailen fra PC på jobb, ingen mulighet for å logge inn og sjekke e-post hjemmefra. Så den brukes kun til intern korrespondanse stort sett. Fryktelig tungvint for oss som jobber turnus og plutselig får en e-post med møteinnkalling på en dags varsel og ikke er på jobb i mellomtiden.
|
|
|
#19 |
|
Lesende
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Ingen som bruker telefax altså? (Er den tjensten tilgjengelig fortsatt?) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Skiller du på hvilken e-postkonto du bruker til hva?Jwg bruker den samme til alt. Jeg har hatt den lenge og den er liksom meg. Det er nok ganske vanlig der jeg jobber.
|
![]() |
|
|