|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Jeg skal for første gang kjøre med Superspeed fra Larvik. Og siden jeg er en entusiastisk person som går løs på det meste med stor glede og antropologisk nysgjerrighet gleder jeg meg til dette eksperimentet i menneskelig samvær.
Sist redigert av Tallulah : 06-02-18 kl 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Vi har hatt buffet-plass hver gang vi har gjort det stuntet der. Jeg blir sjøsyk, og man sitter mye mer i fred i restauranten. Min begrensede erfaring er sild-i-tønne på resten av båten.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Jeg har bare erfaring med Superspeed fra Kristiansand. Jeg vil avbefale alle andre sitteplasser og på det sterkeste anbefale sitteplassser/bord i buffetrestauranten. Det er det eneste levelige/fredelige stedet ombord, og man har plassene hele overfarten. Maten er ok, og uansett mye, mye bedre enn på resten av ferja.
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Jeg kan bare henge meg på de andre og anbefale buffeten - man kan også rekke å spise lunsj like før man går av i Danmark.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!
Det kan du definitivt ikke på resten av ferja heller.
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Ingen kø fra Oslo på natten, ihvertfall ikke når vi har kjørt. Vi har plass i buffet, jeg legger jakka på bordet og sover når jeg blir trøtt og sigen. Ellers få tips, gitt. En tur i butikken, nettbrett, bok og mat.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Vi reiste med Superspeed fra Kristiansand i fjor sommer, med alle 5 ungene. Vi hadde flyseter øverst i båten og det trivdes vi kjempegodt med altså. Alle hadde hver sin tv-skjerm på setet foran seg og alle hadde med seg øreklokker så de så på tv og koste seg med spill osv. Kjøpte snacks i taxfreen og hadde med oss smørbrød hjemmefra så turen var veldig koselig og avslappet. Vil heller sitte der enn i restauranten, så man også kan sove/slappe av om man vil det, men det er jo en individuell sak.
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Jeg har bare tatt den andre veien. Tror ikke vi bestilte seter ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Hvis du ber om bord ved vinduene (vær tidlig ute), så er det veldig romslig i «vinduskarmen». På gulvplassen der har barna våre hatt plass til å leke, se DVD, og jeg snek meg til en lur en gang.
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Min eneste erfaring er en tur til Kristiansand der det var meldt 4 meter høye bølger, turen var flere timer forsinket ved avreise og ble ytterligere flere timer forsinket ved at de fikk noe i propellene like etter avgang, måtte vente lenge (i DE bølgene!) på å få det ut, og så gikk for halv maskin resten av turen. Det hele ble toppet av at vi måtte sitte en stund i bilen da vi skulle av, fordi de ikke fikk opp baugporten.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Det er mannen som må sove, og han har godt sovehjerte.
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Enig. Ta med en bok/strikketøy og kjøp en kaffe. Du har vel stort nok barn så du får sitte i fred også.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Det gjorde hvertfall at jeg er glad jeg ikke har bestilt bord i buffeten!
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Vi elsker flysetene.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Sett bort i fra seter, hva mer bør jeg vite om båten? Er det fint på dekk? Er det er ok sjappe? Noe å se på? Et skrekkelig show med bulgarsk keybordist?
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Superspeed-erfarne: TELL ME EVERYTHING!Men gikk du da en runde på resten av båten? Vi hadde en tøff overfart ene året, og jeg tror alle ombord utenom minsten kastet opp. Det gikk ganske hardt for seg. I buffetrestaurenten var det mange ansatte som løp rundt for å ordne opp og vaske, og da jeg tok meg en tur ut derfra for å lufte meg forstod jeg at det var ren luksus. Resten av båten var jo som et katastrofeområde, og lukta i var helt forferdelig... Jeg gikk raskt tilbake.
![]() |
![]() |
|
|