|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
27-02-18, 13:55 | #1 |
|
Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Jeg har lyst til å ta med friluftstenåringen på overnatting under åpen himmel i marka, og innser at det bør planlegges litt bedre om vinteren enn om sommeren. |
27-02-18, 14:02 | #2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Flere underlag er kjekt, synes jeg. Sist jeg sov ute om vinteren (to år siden, skal ikke skryte på meg at det skjer støtt) hadde jeg vanlig liggeunderlag, reinsdyrskinn og selvoppblåsbart + vintersovepose. Ble likevel innmari kald på rumpa, så neste gang tenker jeg å ta med et lite sitteunderlag til å ha under det området.
27-02-18, 14:07 | #3 |
finner ut av mye
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Reinsdyrskinn kan røyte noe enormt. Ikke bli våt på beina for det er umulig å få tørka skoa. :btdt:
27-02-18, 14:10 | #4 |
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Her er det for øvrig masse fine tips hvis flere blir inspirert! |
27-02-18, 14:13 | #5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!...også hadde jeg grevlingtrekk utenpå soveposen. Sov i ulltøy og med lue.
27-02-18, 14:34 | #7 |
Dragedytteren
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!
Grevling, ja. Tynt trekk som beskytter soveposen mot fukt.
27-02-18, 14:43 | #8 |
Yes, we can!!
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Varm nok sovepose. Og ved til bål. Og marshmallows.
27-02-18, 15:14 | #9 |
|
|
27-02-18, 19:54 | #10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Grevling er smart, og reinskinn. Ullue, uten dusk el, til å sove i. |
27-02-18, 20:57 | #12 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Jeg har mest lyst til å fjase og svare at det gjør man ikke. Utover det så er sikkert en ullbokser eller to greit hvis man vil unngå å fryse på rumpa. I tillegg til de gode tipsene du har fått. |
27-02-18, 21:16 | #13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Hva heter sånn grevling på ordentlig?
27-02-18, 21:20 | #14 |
This is normal!
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Utesoving på vinteren er magisk. Det kaldeste jeg har sovet ute i var vel ned mot -20, men da lå jeg ute på verandaen med tykk madrass og to soveposer. Jeg har sovet i -10 i en gapahuk på en fjelltopp i romjulen en gang med resten av familien, og 3 av 4 holdt varmen greit. Den siste ble svett og så kald...
27-02-18, 21:21 | #15 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
|
Mener dere jerven-duk?
27-02-18, 22:21 | #16 |
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Nice, noen! Du er inspirerende altså. |
27-02-18, 22:58 | #17 |
This is normal!
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Det er jo egentlig bare å kaste seg ut i det!
28-02-18, 07:19 | #18 |
ctrl+z
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Mine familiemedlemmer gjør jo dette ganske jevnlig og har lært litt underveis. Blant annet har de investert i en fjellduk hver, den er god å ha i bakhånd. Det finnes sikkert andre varianter som ikke koster skjorta. Gode, isolerende liggeunderlag og tørr ull til å sove i.
28-02-18, 07:50 | #19 |
Truth is in the x-files
|
Sv: Dine beste tips til overnatting i friluft om vinteren!Liggeunderlag er viktig. Der finnes et klassifiseringssystem, R-grad. Et vanlig bamse-underlag (skumplast) har vel en faktor på 3. Mens mitt ekstteme har 9 ...
28-02-18, 08:46 | #20 |
Dragedytteren
|
Kan ikke huske å ha hørt noe annet enn grevling, men de kaller det sikkert soveposetrekk eller noe lignende.