Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva er «uekte» på deg?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-18, 13:43   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er «uekte» på deg?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ha, ha, kom igjen! Er det virkelig et problem at folk mistenker en førtiåring med "sinnarynke" for å være "konstant sint", og at man til og med finner disse stadige misforståelsene for å være så plagsomme at man sprøyter gift inn i panna annenhver måned?

For noen er det slik ja. Noe jeg for lengst har sluttet å le hånlig av, etter at jeg skjønte hvor stort problem det faktisk var for vedkommende. Eller jeg har vel egentlig aldri ledd hånlig av det, når jeg tenker meg om, med forstod det ikke før. Nå vet jeg ikke om disse personene faktisk har gjort alvor av å ta botox da, bare at de vurderte det. De har aldri påstått at det har vært helsemessige grunner eller skyldtes annet enn forfengelighet (sa jeg det?). For det er jo forfengelighet. Men det betyr ikke at jeg ikke forstår at det kan oppleves som et problem.

Gammel 16-04-18, 14:25   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor bruker folk botox, egentlig? Er det helt krise å være 40-50 år og ha en rynke eller to i panna?

Jeg bruker det mot migrene. En positiv «bivirkning» er glattere sinnarynke. For min del hang det sammen. Jo mer jeg kunne myse (rynke panna), dess mer anspent ble jeg og hodepinen kom med en gang. Botoxen har gjort hodepinen/migrenen MYE bedre. Jeg har hatt migrene siden jeg var 20 år. Så den dukket ikke opp med rynkene.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 13:27   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to venninner som bruker botox mot migrene. De er begge i 40-årene, og jeg har aldri hørt at de har hatt migrene tidligere i livet. Jeg sier ikke at ikke botox hjelper mot migrene, men jeg tror nok mange føler at det er mer innafor å si at det er helsemessige utfordringer som ligger bak, ikke kosmetiske/forfengelighet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 14:28   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to venninner som bruker botox mot migrene. De er begge i 40-årene, og jeg har aldri hørt at de har hatt migrene tidligere i livet. Jeg sier ikke at ikke botox hjelper mot migrene, men jeg tror nok mange føler at det er mer innafor å si at det er helsemessige utfordringer som ligger bak, ikke kosmetiske/forfengelighet.

Eller så kan det like gjerne være at man rett og slett ikke vet alt som sine venner. Det er flere i min omgangskrets som ville bli overrasket over å høre at jeg har migrene. Jeg unngår så godt jeg kan å snakke om sykdom.

Gammel 17-04-18, 07:52   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Eller så kan det like gjerne være at man rett og slett ikke vet alt som sine venner. Det er flere i min omgangskrets som ville bli overrasket over å høre at jeg har migrene. Jeg unngår så godt jeg kan å snakke om sykdom.

Jeg har også migrene, og hadde flere år med mye plager. Men nå har jeg det heldigvis veldig sjelden, fordi jeg bruker forebyggende medisin som fungerer (altså ikke Botox). Men det at jeg har migrene er det veldig mange i mine omgivelser som ikke vet, det var ikke noe jeg snakket mye om i de årene det var på det verste heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-18, 10:03   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, for det er jo veldig stigmatiserende og uvanlig å ha migrene.

Jeg tenker at når man uten nevneverdig sjenanse kan fortelle om sexlivet sitt, er det ikke så veldig sannsynlig at man synes det er kjempeflaut å si at man har migrene.

Gammel 19-04-18, 10:22   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at når man uten nevneverdig sjenanse kan fortelle om sexlivet sitt, er det ikke så veldig sannsynlig at man synes det er kjempeflaut å si at man har migrene.

Jeg kjenner også folk som aldri vil innrømme noen form for svakhet, inkludert å ha vondt noe sted. Fordi de er livredd for å virke sytete. Det overrasker meg at du som har levd såpass lenge, og er borti så mange ulike mennesker, ikke regner det som sannsynlig at det finnes folk som er ukomfortabel med å snakke om egen sykdom, selv om de kan snakke om sexlivet sitt. Men det finnes selvsagt også mange som vil skrøne på seg en migrene for å "slippe unna med" å ha tatt botox, uten å bli latterliggjort. Så jeg utelukker ikke det heller. Resultatet er jo at de blir latterliggjort for forklaringen de bruker for å slippe latterliggjøring.

Sist redigert av My : 19-04-18 kl 10:31.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 17:06   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jøsses så vanskelig det er for deg å forstå at andres verden er ulik din og at selv om noen prater om alt eller om noe gjelder det langt fra alle. Ingen i vår omgangskrets ville visst at Helten plages av migrene hvis ikke jeg hadde fortalt det. At jeg oppdaget det var kun fordi vi tilbrakte og tilbringer relativt mye tid sammen. Merkelig nok, fortsatt etter snart 35 år.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-18, 18:57   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jøsses så vanskelig det er for deg å forstå at andres verden er ulik din og at selv om noen prater om alt eller om noe gjelder det langt fra alle. Ingen i vår omgangskrets ville visst at Helten plages av migrene hvis ikke jeg hadde fortalt det. At jeg oppdaget det var kun fordi vi tilbrakte og tilbringer relativt mye tid sammen. Merkelig nok, fortsatt etter snart 35 år.

Jeg skjønner godt at folk ikke forteller om migrene. Men jeg ville også tenke at det er de færreste som ikke vil dele at de har migrene som godt deler opplysninger om sexlivet.

Gammel 29-04-18, 15:48   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jøsses så vanskelig det er for deg å forstå at andres verden er ulik din og at selv om noen prater om alt eller om noe gjelder det langt fra alle. .

Og er det vanskelig for deg å forstå at jeg kjenner folk i min omgangskrets bedre enn det du gjør? Når jeg sier at personene jeg nevnte ikke er sjenerte om verken det ene eller andre, deriblant sexlivet, er det vel rimelig å tro at ikke migrene er en vel bevart hemmelighet inntil man plutselig begynner med botox. Og hvorfor fortelle om botox mot migrene, hvis man ikke har fortalt om migrene uten botox? Det kan virke som du har en del "forståing" å gjøre unna selv før du begynner å belære andre.

Gammel 16-04-18, 13:31   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror den vanligste grunnen til å bruke botox er at noen får en dyp "sinnarynke" mellom øyenbrynene, slik at man føler at man ser kontinuerlig grinete ut.

Personlig plages jeg null og niks av rynker, men er langt mindre glad i at huden sagger både her og der i ansiktet. Det kan dog løses bare med ansiktsløft, tror jeg, noe som er laaaangt mer dramatisk enn jeg er innstilt på, og gir også en effekt som ikke er så flatterende, stort sett. Om saggingen kunne løses med et par sprøytestikk hadde jeg nok vært langt mer fristet, på den dårlig dag. (På gode dager myser og litt mot speilet og overser glatt sagging. )

Gammel 16-04-18, 13:41   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan skilte med å ha en panne som har vært rynkete siden jeg gikk på barneskolen. Jeg mener det skyldes at jeg har vært så og si konstant oppgitt hele mitt liv. Det er oppgitt-rynker. Jeg bærer dem med stolthet.

Gammel 16-04-18, 14:13   #13
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker at man bruker botox fordi det er tilgjengelig. Det er ikke sååå dyrt, kjapt gjort og forsvinner om tre-fire måneder. Lav risiko for bivirkninger.
At det er "gift" man sprøyter inn synes jeg er like pussig som at man sitter med til dels sterke kjemikalier i håret hos frisøren og kliner kremer og maling i ansiktet hver dag.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 14:16   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg tenker at man bruker botox fordi det er tilgjengelig. Det er ikke sååå dyrt, kjapt gjort og forsvinner om tre-fire måneder. Lav risiko for bivirkninger.
At det er "gift" man sprøyter inn synes jeg er like pussig som at man sitter med til dels sterke kjemikalier i håret hos frisøren og kliner kremer og maling i ansiktet hver dag.

...eller frivillig inhalerer røyken fra kreftfremkallende kjemikalier, hvor det til og med står på pakken, med fete typer, at du dør av det. Folk gjør rett og slett mye rart. Botox mot sinnarynke er langt fra det rareste.

Sist redigert av My : 16-04-18 kl 14:25.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 14:19   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Botox står på nevrologen sin neste steg for ting å prøve ut hos meg etter mange år med medikamentell utprøving. Før man får Botox for migrene må man prøve ut blodtrykksmedisiner, epilepsi medisiner og en type til. Jeg har prøvd alle disse også på en gang uten at det er nok. Det er virkelig ikke noe jeg vil ha for skjønnhet, jeg er 31år og har ikke behov for det altså.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 13:47   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke veldig flatterende å se sur ut, da, det er jo en form for forfengelighet i å ikke ønske det også. Særlig siden det er en sosial forventning til kvinner at vi skal være BLIDE.

Gammel 16-04-18, 13:52   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo ikke veldig flatterende å se sur ut, da, det er jo en form for forfengelighet i å ikke ønske det også. Særlig siden det er en sosial forventning til kvinner at vi skal være BLIDE.

Helt greit å se sur og sint ut når man er sur og sint synes jeg. Det er lov å være sur og sint, og se ut deretter, uansett om det er flatterende eller ikke. Kjedeligere å se sur og sint ut når man egentlig er glad og fornøyd. Det er vel de færreste som liker å bli regnet for noe de ikke er.

Jeg er milevis fra å gjøre noe sånt med meg selv, men har som sagt lært nok om folk til å holde meg fra å knegge og riste på hodet over de som vurderer det.

Gammel 16-04-18, 23:04   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sminker meg, striper håret og lakker negler med shellack. Bruker skum og spray i håret. I tillegg napper jeg bryn og barberer armhuler, legger og bikinilinje året rundt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-18, 08:03   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde medisinsk botox ble satt på en helt annen måte enn kosmetisk, og at det i beste fall var tilfeldig hvis sammenfalt med rynkereduksjon (som Avatar beskriver)? Jeg tror jeg hadde blitt nokså muggen hvis vennene mine ikke hadde trodd meg på sånt.

Jeg har ingen prinsipper mot injeksjonbehandling per se, men det har selvsagt samfunnsmessige utfordringer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-18, 08:25   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja ikke så mye? Bruker kontaktlinse og sminke dann og vann. Kanskje 2-3 dager i uka. Fjerner hår på leggene. Napper bryn og enkelthår med pinsett. Bruker en del produkter (mest hud og litt hår). Steller mye med føttene. Har alt av involler intakt, men en god del fyllinger.

Kunne nok teoretisk ha tenkt meg å gjort noe kirurgisk eller semi-medisinsk (botox, filler), men det er flere ting som gjør det uaktuelt:
1) Synes jeg vil være et dårlig forbilde for mine to jenter
2) Det koster vanvittige summer (for noen som ikke har frisyre en gang, bare alt like langt, så kan man jo tenke seg hvor gnien jeg er)
3) Er ganske redd for sliker "filler damer". Det er så lett at det blir alt for mye og ser helt corny ut - det er virkelig skrekken.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte på denne tråden da jeg stod i garderoben på jobb i dag. Masse damer som kommer inn "naturell" og jobber iherdig for å maskere mørke ringer, roe ned ujevn hud, "åpne" øynene med sminke, temme håret, holde inn magen med hold-in-strømpis, løfte på pass puppene og i det hele taget. Akkurat som jeg selv gjør. Tar man et par skritt tilbake så ser det jo totalt absurd ut.

Da jeg kom inn i garderoben på fredagen traff jeg på en manlig kollega i bar overkropp - følger nå at jeg har en bedre jobb enn deg.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg trodde medisinsk botox ble satt på en helt annen måte enn kosmetisk, og at det i beste fall var tilfeldig hvis sammenfalt med rynkereduksjon (som Avatar beskriver)?

Medisinsk botox og kosmetisk blir vel satt akkurat likt? Men det er vel ikke nødvendigvis at det er de musklene som gir medisinske plager som gir rynker? Jeg har noen spenninger i ansiktet, men får ikke rynker av de da det i hovedsak sitter i kjeven. (vi mener kanskje det samme? Har hatt noen diskusjoner med deg, der vi etter noen forvirrete runder oppdaget at det var slik det var. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.