|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er «uekte» på deg?
For noen er det slik ja. Noe jeg for lengst har sluttet å le hånlig av, etter at jeg skjønte hvor stort problem det faktisk var for vedkommende. Eller jeg har vel egentlig aldri ledd hånlig av det, når jeg tenker meg om, med forstod det ikke før. Nå vet jeg ikke om disse personene faktisk har gjort alvor av å ta botox da, bare at de vurderte det. De har aldri påstått at det har vært helsemessige grunner eller skyldtes annet enn forfengelighet (sa jeg det?). For det er jo forfengelighet. Men det betyr ikke at jeg ikke forstår at det kan oppleves som et problem.
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jeg bruker det mot migrene. En positiv «bivirkning» er glattere sinnarynke. For min del hang det sammen. Jo mer jeg kunne myse (rynke panna), dess mer anspent ble jeg og hodepinen kom med en gang. Botoxen har gjort hodepinen/migrenen MYE bedre. Jeg har hatt migrene siden jeg var 20 år. Så den dukket ikke opp med rynkene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er «uekte» på deg?Jeg har to venninner som bruker botox mot migrene. De er begge i 40-årene, og jeg har aldri hørt at de har hatt migrene tidligere i livet. Jeg sier ikke at ikke botox hjelper mot migrene, men jeg tror nok mange føler at det er mer innafor å si at det er helsemessige utfordringer som ligger bak, ikke kosmetiske/forfengelighet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Jeg har også migrene, og hadde flere år med mye plager. Men nå har jeg det heldigvis veldig sjelden, fordi jeg bruker forebyggende medisin som fungerer (altså ikke Botox). Men det at jeg har migrene er det veldig mange i mine omgivelser som ikke vet, det var ikke noe jeg snakket mye om i de årene det var på det verste heller. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Jeg kjenner også folk som aldri vil innrømme noen form for svakhet, inkludert å ha vondt noe sted. Fordi de er livredd for å virke sytete. Det overrasker meg at du som har levd såpass lenge, og er borti så mange ulike mennesker, ikke regner det som sannsynlig at det finnes folk som er ukomfortabel med å snakke om egen sykdom, selv om de kan snakke om sexlivet sitt. Men det finnes selvsagt også mange som vil skrøne på seg en migrene for å "slippe unna med" å ha tatt botox, uten å bli latterliggjort. Så jeg utelukker ikke det heller. Resultatet er jo at de blir latterliggjort for forklaringen de bruker for å slippe latterliggjøring.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-04-18 kl 10:31. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jøsses så vanskelig det er for deg å forstå at andres verden er ulik din og at selv om noen prater om alt eller om noe gjelder det langt fra alle. Ingen i vår omgangskrets ville visst at Helten plages av migrene hvis ikke jeg hadde fortalt det. At jeg oppdaget det var kun fordi vi tilbrakte og tilbringer relativt mye tid sammen. Merkelig nok, fortsatt etter snart 35 år. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg skjønner godt at folk ikke forteller om migrene. Men jeg ville også tenke at det er de færreste som ikke vil dele at de har migrene som godt deler opplysninger om sexlivet.
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Og er det vanskelig for deg å forstå at jeg kjenner folk i min omgangskrets bedre enn det du gjør? Når jeg sier at personene jeg nevnte ikke er sjenerte om verken det ene eller andre, deriblant sexlivet, er det vel rimelig å tro at ikke migrene er en vel bevart hemmelighet inntil man plutselig begynner med botox. Og hvorfor fortelle om botox mot migrene, hvis man ikke har fortalt om migrene uten botox? Det kan virke som du har en del "forståing" å gjøre unna selv før du begynner å belære andre. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er «uekte» på deg?Jeg tror den vanligste grunnen til å bruke botox er at noen får en dyp "sinnarynke" mellom øyenbrynene, slik at man føler at man ser kontinuerlig grinete ut.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva er «uekte» på deg?Jeg kan skilte med å ha en panne som har vært rynkete siden jeg gikk på barneskolen. Jeg mener det skyldes at jeg har vært så og si konstant oppgitt hele mitt liv. Det er oppgitt-rynker. Jeg bærer dem med stolthet.
|
|
|
|
#13 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva er «uekte» på deg?Jeg tenker at man bruker botox fordi det er tilgjengelig. Det er ikke sååå dyrt, kjapt gjort og forsvinner om tre-fire måneder. Lav risiko for bivirkninger. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
...eller frivillig inhalerer røyken fra kreftfremkallende kjemikalier, hvor det til og med står på pakken, med fete typer, at du dør av det. Folk gjør rett og slett mye rart. Botox mot sinnarynke er langt fra det rareste.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-04-18 kl 14:25. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Hva er «uekte» på deg?Botox står på nevrologen sin neste steg for ting å prøve ut hos meg etter mange år med medikamentell utprøving. Før man får Botox for migrene må man prøve ut blodtrykksmedisiner, epilepsi medisiner og en type til. Jeg har prøvd alle disse også på en gang uten at det er nok. Det er virkelig ikke noe jeg vil ha for skjønnhet, jeg er 31år og har ikke behov for det altså. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er «uekte» på deg?Det er jo ikke veldig flatterende å se sur ut, da, det er jo en form for forfengelighet i å ikke ønske det også. Særlig siden det er en sosial forventning til kvinner at vi skal være BLIDE.
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Helt greit å se sur og sint ut når man er sur og sint synes jeg. Det er lov å være sur og sint, og se ut deretter, uansett om det er flatterende eller ikke. Kjedeligere å se sur og sint ut når man egentlig er glad og fornøyd. Det er vel de færreste som liker å bli regnet for noe de ikke er.
|
|
|
#18 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva er «uekte» på deg?Jeg sminker meg, striper håret og lakker negler med shellack. Bruker skum og spray i håret. I tillegg napper jeg bryn og barberer armhuler, legger og bikinilinje året rundt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er «uekte» på deg?Jeg trodde medisinsk botox ble satt på en helt annen måte enn kosmetisk, og at det i beste fall var tilfeldig hvis sammenfalt med rynkereduksjon (som Avatar beskriver)? Jeg tror jeg hadde blitt nokså muggen hvis vennene mine ikke hadde trodd meg på sånt.
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Sv: Hva er «uekte» på deg?Tja ikke så mye? Bruker kontaktlinse og sminke dann og vann. Kanskje 2-3 dager i uka. Fjerner hår på leggene. Napper bryn og enkelthår med pinsett. Bruker en del produkter (mest hud og litt hår). Steller mye med føttene. Har alt av involler intakt, men en god del fyllinger.
Da jeg kom inn i garderoben på fredagen traff jeg på en manlig kollega i bar overkropp - følger nå at jeg har en bedre jobb enn deg.
Medisinsk botox og kosmetisk blir vel satt akkurat likt? Men det er vel ikke nødvendigvis at det er de musklene som gir medisinske plager som gir rynker? Jeg har noen spenninger i ansiktet, men får ikke rynker av de da det i hovedsak sitter i kjeven. (vi mener kanskje det samme? Har hatt noen diskusjoner med deg, der vi etter noen forvirrete runder oppdaget at det var slik det var.
|
![]() |
|
|