|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
22-04-18, 23:33 | #1 |
Glamorøs
|
Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg kom over en misjonerende video om barberhøvler i facebookfeeden min, og bet rett på (ja, jeg vet ). Men den hadde noen poeng da. Laget i metall, også bytter du bare ut selve barberbladet hver gang, og det kan resirkuleres. Mye mindre søppel; og på sikt billigere.
22-04-18, 23:57 | #2 |
Fortynnet
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg har gjort det et par ganger i nøden, altså barbert leggene med mannens gammeldagse barberhøvel med utbyttbart barberblad. Jeg foretrekker helt klart min egen Gillette Venus eller hva den nå heter. |
23-04-18, 00:24 | #3 |
kamerat
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg har minner om å ha skåret meg forferdelig med pappas gammeldagse barberhøvel da jeg var fersk i leggbarberingsgamet.
23-04-18, 00:43 | #5 |
geskjeftig
|
Re: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg gikk også rett på den. Ikke bare pga. plæstic fæntæstic som jeg barberer med nå, og som lager altfor mye søppel, men også pga. pris.
23-04-18, 00:44 | #6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?
Samme her. Bruker jeg høvel sverger jeg til min Gillette For kvinner og bytter ut bladet. De selges også billigere på Clas Ohlsson.
23-04-18, 01:43 | #7 |
intro
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg gjorde det like før jeg skulle reise til «Syden» en gang, og aldri mer. Barberinga hadde åpenbart irritert huden veldig, så jeg fikk knallrøde nupper over hele leggene straks jeg prøvde meg i sola. Måtte ligge med et håndkle over beina hele turen.
23-04-18, 02:10 | #8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg har ingen erfaring med slike høvler, men vil tipse seg om å teste ut L'Occitane sin Amande dusjolje som "barberingsskum". Mange år siden jeg sluttet med de vanlige til fordel for denne. Aldri mer hudirritasjon, og jeg har sart hud som reagerer på så mangt.
23-04-18, 10:59 | #9 |
Glamorøs
|
Det gjorde jeg første gang jeg barberte meg, period. Jeg tok med 5 cm hud oppover leggen i et badekar i USA.
Auauau! Men var det et gammelt blad, da? Jeg har opplevd det samme med sånn engangshøvel, men regnet med at det var fordi bladet var så dårlig.
Siden vi to er de eneste som tydeligvis har gått på limpinnen, kan jeg jo dele mine funn med deg.
Denne er i penere flaske ( :shallow: ), men kanskje ikke like virkningsfull?
23-04-18, 11:05 | #10 |
intro
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?(Det var en vanlig engangshøvel, ja, ikke noe fancy greier.)
23-04-18, 11:08 | #11 |
Glamorøs
|
Åja, det tror jeg blir noe annet. De har vel ikke veldig gode blader, tror jeg. Uten at jeg vet altså. De har jo også bare ett blad, slik som disse utskiftbare har. Ulempen jeg ser med det, er at de kutter håret akkurat i overflaten, mens de med flere blader løfter, slik at kuttet kommer lenger ned og man (i teorien) kan gå lenger mellom hver shave. Jeg har ganske kraftig hårvekst, og i bare-ben-sesongen barberer jeg hver dag, Mulig dette er et regime som vil ta for mye tid.
23-04-18, 11:32 | #12 |
geskjeftig
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg har også en epilator, som jeg ga opp av samme grunn. Den kremen mot inngrodde hår kunne vært noe.
23-04-18, 11:32 | #13 |
Glamorøs
|
Jeg syns det er dritvondt første gang for sesongen, men så blir leggene liksom litt lammet.
23-04-18, 11:34 | #14 |
geskjeftig
|
Mulig jeg brukte lenger tid enn deg på å grue meg mellom gangene.
23-04-18, 12:35 | #15 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Vet du hva den fra Tend Skin inneholder? Jeg har nylig kjøpt denne: https://www.vita.no/rfsu-ingrown-hai...yABEgIK3PD_BwE |
23-04-18, 12:43 | #16 |
finner ut av mye
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Trodde først det var en slik det var snakk om.
23-04-18, 13:48 | #17 |
Glamorøs
|
Ikke noe mer enn det som står i lenka som jeg la inn.
Haha, nei, ikke helt der!
23-04-18, 20:14 | #18 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Jeg må være en slaur, som vanlig, for jeg kjøper virkelig både høvel og blader veldig, veldig sjelden. Bare når jeg har glemt den og MÅ barbere meg på tur. Og det forbruket hadde jo vært like høyt om jeg hadde en fænsi eller en vanlig gilette hjemme.
23-04-18, 20:49 | #20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barbere leggene med gammeldags barberhøvel?Samboeren min har en slik høvel med utskiftbart blad, og jeg har brukt den til å barbere leggene noen ganger. Da har jeg jo hatt helt nytt blad. For min del er det same-same som barberhøvel, men så har jeg aldri brukt de som er spesielt laget for kvinner. Jeg har prøvd å bruke den under armene noen ganger også, men det får jeg ikke til i det hele tatt. Nå har jeg sluttet å barbere meg under armene.
|