|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
23-04-18, 22:03 | #1 |
Fola Blakken
|
Spin off: Hva spiser dere til dessert?Jeg elsker desserter selvom jeg nesten aldri lager det lenger. Jeg har noen faste travere jeg tyr til, men kom gjerne med tips.
23-04-18, 22:11 | #3 |
Personlig pessimist
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Det må sies at dessert er noe som skjer stort sett i julen her, og da eksperimenterer vi ikke veldig mye. Men ting som har blitt servert her:
23-04-18, 22:16 | #4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Orker stort sett aldri dessert, og i hvert fall ikke tunge kakete desserter. Så da er det i så fall noe litt friskt, som appelsinris (det er lenge siden ...), fromasjer, syrlige ostekaker, gelé, fruktsalat med eller uten is, is.
23-04-18, 22:16 | #5 |
intro
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Fruktsalat med is eller vaniljekesam, evt. bær med vaniljekesam. Og det er vel stort sett det.
23-04-18, 22:17 | #6 |
Fola Blakken
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Tiramisu! Det er jo kjempegodt.
23-04-18, 22:17 | #7 |
intro
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Orker stort sett aldri dessert?
23-04-18, 22:23 | #8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Vi spiser dessert 2-4 ganger i måneden så det blir mye forskjellig. Kan nevne noe:
23-04-18, 22:23 | #9 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?
23-04-18, 23:02 | #10 |
Fola Blakken
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Myria: Her var det en del jeg ikke har hørt om. Gøy!
23-04-18, 23:04 | #11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Sjokoladepudding eller is, stort sett. (10 ganger i året, kanskje?)
23-04-18, 23:07 | #12 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?
Her er me på linje, bluen. Eg orkar alltid dessert samme kor masse middag som gjekk ned. Desserten høyrer til i ein annan mage, og fyller ein annan funksjon enn middagen. Sånn er det med den saken.
23-04-18, 23:24 | #13 |
kamerat
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Crème brûlée, sjokolademousse, smulepai med bær eller epler og is til, hjemmelagde iser og sorbeter av ymse slag (gøy å eksperimentere), rabarbrasuppe, karamellpudding, sherryfromasj, sjokoladefondant, tiramisu …
23-04-18, 23:37 | #14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Dersom jeg er på restaurant og de har creme brulee går jeg alltid for det.
23-04-18, 23:46 | #15 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Hvis det er dessert hjemme, er det som regel is eller is og bær. |
23-04-18, 23:47 | #16 |
Yes, we can!!
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Siden jeg er den eneste i familien som VIRKELIG elsker dessert, så har vi det veldig sjelden, men til jul og spesielle anledninger har vi ofte karamellpudding. Av og til riskrem, til glede for yngstemann. Jeg er generelt glad i puddinger og mousse.
24-04-18, 10:04 | #17 |
Fru Jacobsen
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Oppskrift på ferskendessert? |
24-04-18, 11:42 | #18 |
Rockesøster
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Som sagt i den andre tråden, jeg elsker å lage dessert, og kan fint bruke en halv lørdag på den perfekte desserten.
24-04-18, 11:44 | #19 |
Yes, we can!!
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Å, Nextlife, jeg tror jeg kaster mann og barn på båten hvis du vil gifte deg med meg!!!
24-04-18, 11:46 | #20 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spin off: Hva spiser dere til dessert?Hvis vi skeier ut med dessert til søndag eller lørdag, så er det nesten alltid is fra Ben & Jerry's.
|