|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#4 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Joda, men ettersom det er så enormt stor variasjon i hvor "syke" mennesker med Downs er så kan det jo hende man tar abort på et barn som ville greid seg helt fint.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Men det aner man ingenting om. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Selvfølgelig.
|
|
|
#7 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bort med downs-barna (VG)Men som sagt tidligere så går jeg vekk fra denne diskusjonen nå og svarer ikke på flere innlegg i denne. Sist redigert av Tinka : 29-07-07 kl 14:35. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Bort med downs-barna (VG)Ja, den veier, ingen tvil om noe annet. Hadde legen fortalt meg at jeg mest sannsynlig kom til å dø hvis jeg bar frem barnet, hadde jeg nok tatt noen runder med meg selv. Mannen hadde også blitt inkludert i prosessen. Men det blir litt annerledes, synes jeg, da liv og død er noe helt annet enn sykdom og handicap. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)Eh, nå antar jeg at den komentaren ikke var direkte ment til det jeg skrev? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Bort med downs-barna (VG)En kollega av meg fikk en datter for tre år siden. Jenta har tydelig et syndrom, men de klarer ikke å finne ut hvilket.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)Skallet og frisk ja |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Eldste jenta hadde ekstremt med hår, samt lavt hårfeste, flatt hode, lave ører og alt det der.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)
Det er faktisk mitt store problem neste gang. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sv: Bort med downs-barna (VG)Jeg vet at min sønns lungelidelse ikke er en genfeil. Den er et resultat av umodne lunger og langvarig vannavgang.
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~ Sist redigert av Kate : 29-07-07 kl 17:23. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Bort med barn med downs syndrom (VG)Ja, jeg ser selvfølgelig forskjellen i ord, men jeg synes ikke forskjellen er sælig stor likevel. Dette kan bli utfallet av selvbestemt abort, en masseutryddelse av barn med handicap, og det uavhengig av hva og hvorfor-er. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bort med barn med downs syndrom (VG)
Vel, i praksis så er det vel slik nå at mer eller mindre alle som får påvist Downs Syndrom (og andre alvorlige handicap) hos fosteret får abort, selv om det må gjennom en nemd. Så utfallet har faktisk ikke blitt slik du skisserer.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Bort med barn med downs syndrom (VG)Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor det er "helt greit" å abortere et friskt foster, mens hvis man skulle driste seg til å ta en fostervannsprøve/morkakeprøve i uke 10-12 og så velge abort fordi prøven viser avvik så er det plutselig massemord og og ødeleggelse av sosialt mangfold og gud vet hva... Men det er kanskje en annen diskusjon? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Nei, det er ikke helt greit, men denne diskusjonen handler altså om Downs.
Eh? Neivel. Synes du sier litt imot deg selv her jeg. Hvis alle får ja, som du skriver, så kan vel utfallet bli nøyaktig slik jeg skisserer. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Nei, fordi det du skisserer ikke har skjedd. Du mener at hvis man får selvbestemt abort så vil man få en masseutryddelse av fostre med f. eks. Downs Syndrom. Per i dag så fungerer det omtrent som selvbestemt abort, og vi har ingen masseutryddelse av fostre med Downs Syndrom.
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bort med barn med downs syndrom (VG)Skremmern - har du overhodet ikke noen forståelse for at enkelte av oss ikke hadde orket et barn til med en forholdsvis alvorlig funksjonshemning?
|
![]() |
|
|