Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-18, 11:50   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Min 10-åring bruker enten mørk dressbukse e.l. med en penskjorte og av og til tversoversløyfe. Lillebroren på 7,5 bruker det samme (han elsker tversoversløyfe og insisterer alltid på det). Dressjakke blir altfor varmt innendørs.

Gammel 29-11-18, 11:53   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sjuve sin biscottioppskrift er god ja, det er de eneste biscottiene jeg spiser. Jeg liker også mine biscotti litt mykere, i alle fall ikke sånne skikkelig sprø og harde som må bløtgjøres i drikke for å bli spiselige, så jeg passer på å ikke skjære for tynne skiver og ikke steke dem for mye.

Her er oppskriften:

100 g smør
2 dl sukker
1 ts bakepulver
œ ts salt
revet skall av 1 sitron
1 egg
4 dl hvetemel
25 g valnøtter eller pecannøtter

Kna alle ingrediensene sammen (jeg brukte food processor og bare knadde inn nøttene til slutt så de ikke skulle bli hakket i maskinen). Form deigen til et 10x30 cm rektangel og legg på stekebrett. Stek ved 175 grader i 30 minutter. Skjær i tynne skiver og legg dem flatt på stekebrettet. Stek videre 15 minutter. Avkjøl på rist.

Gammel 29-11-18, 12:03   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har laget brente mandler. Nå skal jeg lære meg å lage salte karameller. Oppskrift?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 12:10   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker biscottiene til Trine og har gitt dem bort i gave også. Jeg pleier ikke steke to ganger og synes de er gode hvis de er litt myke i midten.

Jeg må prøve Sjue sine også.

Gammel 29-11-18, 13:17   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Min på 12 år skal ha dress.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 14:48   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Min er noe yngre på 8, men penbukse og skjorte og kanskje slips tenker jeg. Pleier å være standard pynte antrekket hans og kanskje pen jakke (om den passer, men kjøper ikke ny).

Gammel 29-11-18, 20:18   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg jammen julegaven til mannen i boks også! Den vanskeligste av dem alle. Så nå har jeg klart, eller kjøpt, gavene både til mannen, ungene, og tenåringene jeg er tante til, i tillegg til at jeg har kjøpt eller foreslått gaver til ungene fra diverse andre i familien som ikke greier å kjøpe selv, og jeg har sendt pakken som skulle til utlandet. De som gjenstår nå er forholdsvis lette å kjøpe til. Og vi har ikke begynt på desember engang!

Gammel 07-12-18, 15:46   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Denne helgen starter det store juleavslutningskjøret. Speideravslutning på søndag, håndballavslutning på mandag, juleavslutning for femte trinn på tirsdag, juleavslutning for andre trinn på onsdag, Luciafrokost i barnehagen på torsdag, taekwondoavslutning på fredag. Legg til at mellomste skal i bursdag i ettermiddag og at eldste skal i bursdag i morgen samt har overnattingsbesøk i natt så er den uken fullkommen. Men etter neste fredag er det bare én ting igjen på programmet før jul og det er teater mandagen etter.

Gammel 29-11-18, 20:59   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hva har du kjøpt til mannen My? Jeg trenger tips...

Gammel 29-11-18, 21:14   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva har du kjøpt til mannen My? Jeg trenger tips...

Festivalpass til festival i sommer. Koster ganske mye, men foreldrene hans ville være med og spleise.

"Fra ungene" kjøpte jeg en superlett og superkompakt campingstol til å bruke på cuper o.l. (han er forballtrener), da den var på tilbud tidligere.

Sist redigert av My : 29-11-18 kl 21:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 22:43   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hengt opp dørpynt, også ble det kalender på Hiawata allikevel. Vi hadde egentlig avtalt at vi skulle kutte det ned til noe i helgen, men så trengte han stillongs, undertøy også fant jeg gudetama-snytepapir og litt godis ... Så da blir det som i gjør, litt aktiviteter og litt greier.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 22:50   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skikkelig norsk høstvær med pøsregn i ellers så solfylte California i dag, så jeg har hatt storrengjøring og vasket både kjøkkenskap og vinder innvendig i dag. Da er vi klare for å finne fram litt julepynt i morgen. For meg er svibler juleblomst nummer 1 (særlig i adventstiden). Det ser ikke ut til at amerikanerne støtter meg i det, for jeg har vært innom en haug med butikker og har fortsatt ingen svibler. Derimot ser det ut til at store julestjerner brukes i utepotter på trappa

Sist redigert av Selma : 30-11-18 kl 08:31.
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 23:13   #13
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt løpesko med pigger til mannen. Vurderte festivalpass til Pstereo, men det blir i overkant dyrt. Vet ikke helt hva han skal få av guttene - muligens noe klær, treningsstæsj eller musikkdupeditter. Eldste har fikset selv fra seg.

Ellers har jeg strikket ferdig gave til gudbarnet. Festet trådene nå i kveld. Hun skal få en bok i tillegg, må bare finne ut hvilken. Alle tantebarna har jeg kjøpt til, og jeg har bestilt til foreldrene mine og til svigermor (de får forstørrelse av konfirmasjonsbilde).

Eldste skal blant annet få kofte, men jeg må få montert den først ... Mangler symaskin ... Må invitere meg på besøk til noen med maskin, tror jeg.

Gammel 29-11-18, 23:25   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig med alle julegaver, mangler bare å pakke inn to. Er nesten ferdig med 4 av 5 strømper også.

Gammel 29-11-18, 23:52   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fikset gave til mannen fra både meg, Poden og foreldrene mine, og så har jeg kjøpt sjokoladekalender til Poden og laget arbeidsplan for desember.

Gammel 30-11-18, 00:03   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må få ordnet kalender i morgen. Har en plan.

Mangler noen julegaver, men er helt blank.

Gammel 30-11-18, 00:43   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Mann og barn får rydde, vaske og pynte til advent i helgen. Jeg må lese til eksamen.

Gammel 30-11-18, 01:02   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har laget en julekrans med hasselnøtter og stjerneanis og jeg har puttet appelsinskiver i dehydratoren til tørk. Så er iallefall i gang med dekorasjonene.

Tenker at vi begynner å pynte litt i morgen, får opp utelys og litt pynt inne. Og kanskje ungene kan få pynte pepperkakehus i helgen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 00:59   #19
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det ble plutselig pakkekalender på ungene i år. Det har de aldri hatt før, så spent på reaksjonen. Nå må jeg bare finne noe lurt å henge de opp i /med. Vurderer to kleshengere og feste pakkene med tråd i de. Har en stringhylle som kleshengerne kan henges på.

Gammel 30-11-18, 08:57   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det ble plutselig pakkekalender på ungene i år. Det har de aldri hatt før, så spent på reaksjonen. Nå må jeg bare finne noe lurt å henge de opp i /med. Vurderer to kleshengere og feste pakkene med tråd i de. Har en stringhylle som kleshengerne kan henges på.

Trappegelender (hvis du har)?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.