Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-18, 10:40   #1
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Jeg skal bare cookies, de kan ikke bakes før rett før, de forsvinner som dugg for solen. Litt husvask gjenstår, pynting av tre skjer 23. des., annen pynt kommer opp i samme slengen. Blir sikkert jul i år også!

Jeg bakte først 1,5 porsjon cookies, men som du sa, de forsvinner som dugg for solen, så jeg måtte trå til med en dobbel porsjon til, satser på at det holder.

Gammel 21-12-18, 11:05   #2
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferdig med baking (har gjemt boksen med cookies, av erfaring ), og ferdig med den vaskinga jeg skal gjøre. Gulvene tar mannen, badene tar ungdommene. Jeg tror muligens jeg pynter det meste i dag (vill og gal), men sparer treet og siste finish til lillejulaften.

Jeg var ferdig med julegavene, men som antatt kom det plutselig penger fra pappa og beskjed om å "kjøpe noe". Mannen og jeg brukte vår del på billetter på teateret (da fikk vi brukt opp det Ticketmaster-gavekortet som vi fikk til jul i fjor og som hadde utløpsdato i går ...), eldste har jeg kjøpt for mye til allerede, så noe av det jeg har kjøpt får være fra bestefar til henne. Gutta, derimot, må jeg ut og handle til. De skal også kjøpe til hverandre og til oss foreldre, så det blir vel en kjøpesenterrunde i kaoset på lørdag. Vi har også siste matvarehandel igjen, men det går fort.

Gammel 21-12-18, 11:11   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal dere se Ming? På teateret altså?

Gammel 21-12-18, 11:25   #4
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva skal dere se Ming? På teateret altså?

Kjøpte billetter til Tordenskjold, etter mannens ønske. Det blir nok morsomt, kjenner jeg herrene Bones og Løseth rett.

Gammel 21-12-18, 11:42   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir sikkert bra ja.

I går ble pepperkakehuset bakt og montert, og ungene skal pynte det i dag, når de to yngste er ferdig på skolen (eldste hadde siste dag i går). Svigerforeldrene mine kom i går kveld, og hadde med masse (alt for mye) mat og kaker. Så bortsett fra at vaskemaskina streiker er alt i rute her. Nå skal jeg gå på loftet og hente ned litt julepynt og begynne så smått å se igjennom og pynte litt. Og kanskje stryke noen juleduker. I morgen henter vi juletre.

Gammel 21-12-18, 14:38   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg ligger til sengs på tredje dagen med alle halsbetennelsers oldemor. Fikk kreket meg opp en tur i dag morges og fikk komme raskt til hos fastlegen. Skyhøy crp og masse streptokokker, men da har jeg i det minste fått penicillin. Vi skulle egentlig reist på juleferie i morgen, men har foreløpig utsatt det til søndag. Jeg har så vondt i halsen og over alt, og synes så synd på meg selv, at jeg har grått høyt under dyna flere ganger!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 15:46   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Stakkars deg, Madicken. Å bli syk nå i juletider er virkelig kjipt. God bedring!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 17:52   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Stakkars deg, Madicken. Å bli syk nå i juletider er virkelig kjipt. God bedring!

Tusen takk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 18:41   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

God bedring Madicken.

Gammel 21-12-18, 19:46   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

God bedring, Madicken

Alle sygaver som ikke er til unga er ferdig. Da kan de leveres imorgen.

Gammel 21-12-18, 20:55   #11
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Masse god bedring til Madicken!

Gammel 21-12-18, 21:19   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg fått levert ut gaver til min side av familien. Mannen får fikse sin familie i morgen mens jeg og gutta skal på Nøtteknekkeren. Det blir vel 8. og 10. gang de se på Nøtteknekkeren i Operaen. En skikkelig juletradisjon. Det er første gang vi se den så sent, det er faktisk den aller siste forestillingen. Det blir en skikkelig inngang til jula, i alle fall for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-18, 23:58   #13
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det høres hyggelig ut, Anne C.

Det er endelig juleferie for alle tre. Desember er like crazy hvert år på jobb, men i år var det ille. Det har vært en hissig stemning de siste ukene, ikke gøy.

Neste år må jeg starte tidligere enn i år.

Gammel 22-12-18, 08:02   #14
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Neste år må jeg starte tidligere enn i år.

Dette kunne vært ordspråket mitt.

Jeg starter aldri tidligere. Det eneste som (heldigvis!) ser ut til å forandre seg, er at jeg er mer avslappet for hvert år. Det går jo bra på et eller annet vis.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 11:44   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juleferie! Jeg har tusen ting å gjøre, men sitter i sofaen med frokost og Ipad og gjør ingenting- foreløpig. Skal kjøpe den siste julegaven i dag, og handle poteter til pinnekjøttet. Pepperkakehuset mangler pynt på en side- -og jeg skulle ha lagt noen risboller. Og vasket gulv, de er virkelig møkkete. Men, pytt, man har jo morgendagen også- vi kommer nok i mål i år også!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 14:15   #16
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

NÅ senker roen seg! Jeg har kjøpt til gutta fra pappa - og vi var så tidlig ute at det enda ikke var kaos på City Syd. Den siste matvarehandlinga tok mannen og jeg i går kveld - da hadde vi Rema nesten for oss selv. Julepynten har kommet opp, og vi venter overraskende besøk av familie som strandet i Trondheim pga fly med tekniske problemer. Synd for dem, men hyggelig med besøk!

Gammel 22-12-18, 14:48   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har delvis pyntet, huset der ikke ut mangler noe rydding og vasking. Alle gaver er i hus, mannen er ute og ordner gave til meg nå.
Maten i hus mangler bare fersk loff som kjøpes mandag.
Vi har og kjøpt gaver til andre som ikke har det så godt fra barna og meg - mannen leverer nå.
Har noe igjen, men med syk meg så går alt litt saktere kjenner jeg.

Gammel 22-12-18, 15:22   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Vi har vært på selvhogst av juletre i dag, på en gård utenfor byen, veldig hyggelig tradisjon. Hadde med pølser og grillet på bålet der, og møtte hyggelige kjente.

Etter at vi har kommet hjem har mannen og svigerfar greid å fikse vaskemaskina, svigermor har strøket alt jeg har av juleduker, mens jeg har pyntet litt rundt i huset. Det er bare litt smårydding av hverdagsrot som trengs, og kanskje dra over kjøkkengulvet en gang, så er vi der.

Eldstejenta er på skøyter med ei venninne, yngstejenta er ute på gavelevering, guttungen spiller fortnite med kompiser, men de har avtalt at de skal treffes og finne på noe etterpå. Så her er det julefred og harmoni. Skal handle litt mer av vanlige dagligvarer, som melk, smør, frukt etc, også trenger jeg litt flere kubbelys. Dette fikses på lokalsenteret, der er det både Rema og Nille, og det er også åpent i morgen. Ellers er alt det viktigste i hus, og i kveld skal mannen og jeg på førjulsfest hos noen venner.

Gammel 22-12-18, 18:45   #19
Cumulus

Cumulus sin avatar

Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pusser opp, vi. ☺️ Kaotisk, men vi fikk plutselig lyst og da er det bare å få det gjort! Soverom og kontor/gjesterom.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-18, 20:33   #20
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Vi pusser opp, vi. ☺️ Kaotisk, men vi fikk plutselig lyst og da er det bare å få det gjort! Soverom og kontor/gjesterom.

Blir dere ferdige til jul?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.