Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 18:45   #1
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er en araber? Og hvilken etnisk gruppe tilhører nordmenn?

Mine barn er jo halvt arabiske, og de er jo slett ikke fra Saudi-Arabia. De er ikke semitter heller, de er Nord-Afrikanere.

Gammel 11-08-07, 18:46   #2
raskall
Nybegynner

raskall sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
raskall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Mine barn er jo halvt arabiske, og de er jo slett ikke fra Saudi-Arabia. De er ikke semitter heller, de er Nord-Afrikanere.

Men opprinnelsen til den arabiske delen av dem stemmer vel med definisjonen fra thesaurus?

raskall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:04   #3
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Men opprinnelsen til den arabiske delen av dem stemmer vel med definisjonen fra thesaurus?

De stammer jo ikke fra Den Arabiske Halvøy, og ikke er de semitter, heller, så nei, det stemmer ikke helt. De er jo fra ett arabisk land da, det er de jo, men semitter, er vel de som er fra Midt-Østen. Mine barn har jo mere blanding av afrikaner også i seg.

Mine barn føler seg som algerere. Her henger det algeriske flagg over sengen, de har fotballsupporterutstyr til landslaget, og de er algeriske like mye som de er norske, nesten mere, etter eget valg hehe.

Gammel 11-08-07, 18:48   #4
raskall
Nybegynner

raskall sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
raskall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bare sånn for å fylle på: Jeg er 1/8 tysker, men føler meg likevel ikke det granne tysk.

raskall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:08   #5
Berberen
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2008
Berberen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei
Din barn er en arabisert nordafrikaner.

Tydeligvis man vet ikke hva betyr ord"arabesering" av folkgrupper.
Det kan skjønne at ingen folk grupper godtar å bli forvendlet til noe/noen som man ikke er. Å arabesere betyr å tvinge noen med makt til å bli araber. De araberene er de eneste folkgruppene som har i alle landene deres en grunnlov som er rasistisk. Alle kulturer som er under deres makt blir plyndret for det som kan bygge en mythisk arabo-muslisk civilisasjon .

Araberne greier å føre en racistisk politikk mot berberne kun med hjelp fra noen store makter , som gir dem våpen. Araberne i seg selv har ikke styrke til planene deres om å utslette Berberne , Kurderne og folket i Darfur.
http://www.north-of-africa.com/artic...id_article=159

http://www.amz.no/

Berberen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:23   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere vet at denne tråden er over et år gammel, ja?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:44   #7
Berberen
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dere vet at denne tråden er over et år gammel, ja?

Jeg vet det. Men det var så mye rart i den at jeg måte si noe om det temaet. Håper at du skal berike deg.

Gammel 25-11-08, 23:29   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men jeg syns at Berberens innlegg fra i dag var såpass interessant at jeg ville følge det opp likevel.

Gammel 26-11-08, 22:59   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsken din fungerte i hvert fall helt fint til å forklare det jeg lurte på. Jeg trodde faktisk at araberne hadde blitt værende som en egen folkegruppe i nord-afrika, så dette var opplysende.

I hvilke land bor berbere? Marokko og ...?

Jeg syns historien om arabeisk slavehandel i nord-afrika er forferdelig og fortjener å fortelles. Også det at det har pågått til våre dager. Jeg kjenner bare til ringvirkningene av det i Sudan, men antar at historiene er like ille i andre land.

Gammel 27-11-08, 19:45   #10
Berberen
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Norsken din fungerte i hvert fall helt fint til å forklare det jeg lurte på. Jeg trodde faktisk at araberne hadde blitt værende som en egen folkegruppe i nord-afrika, så dette var opplysende.

Jeg syns historien om arabeisk slavehandel i nord-afrika er forferdelig og fortjener å fortelles. Også det at det har pågått til våre dager. Jeg kjenner bare til ringvirkningene av det i Sudan, men antar at historiene er like ille i andre land.

Hei , Azul
Området som er befolket av Imazighene(Breberne" strekker seg fra kanari øeyene (kalte Guanche)-Marokko hvor de er i flertalle -Mauritanie (de er alle mutaner ,som vampir legenden)- algerie - tunisia (dem også er alle mutaner)- Lybia det fines fremdeles 2 million Egypte (noen få hundre tusener i siwa området) - Nord niger - nord mali Der er det våpnet kamper http://m-n-j.blogspot.com/ (til den som sier at Touaregene er ikke Berber, kan se på flagget deres ). Det er touaregene som reddet Berber skriften, Tifinagh.
Det er vanskelig å si hvor mangue berber tallende som finnes på grunn av den arabisk racisme politikken som benekter vår eksistance. Mais vi anslår dem for å vær rundt 60 million i nord afrika.

Gammel 27-11-08, 19:47   #11
Berberen
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hei , Azul
Området som er befolket av Imazighene(Breberne" strekker seg fra kanari øeyene (kalte Guanche)-Marokko hvor de er i flertalle -Mauritanie (de er alle mutaner )- algerie - tunisia (dem også er alle mutaner)- Lybia det fines fremdeles 2 million -Egypte (noen få hundre tusener i siwa området) - Nord - nord mali - niger Der er det våpnet kamper http://m-n-j.blogspot.com/ (til den som sier at Touaregene er ikke Berber, kan se på flagget deres ). Det er touaregene som reddet Berber skriften, Tifinagh.
Det er vanskelig å si hvor mangue berber tallende som finnes på grunn av den arabisk racisme politikken som benekter vår eksistance. Mais vi anslår dem for å vær rundt 60 million i nord afrika.

Gammel 04-12-08, 23:25   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Caucasian brukes på engelsk om oss.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.