Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise i disse korona-tider?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-20, 14:28   #161
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sier ikke det seg selv, så lenge man hoster og snørrer mer når man er syk?

Men man kan fortsatt overføre dråpesmitte når man lever så tett, så klart. Holder å plukke seg i nesa eller fikle med leppa.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 15:14   #162
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.260
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det blir litt omvendt for deg, egentlig: Som reisende fra et høyrisikoland (som Norge er nå), til en alvorlig syk eldre dame, vil det være uansvarlig med tanke på smitte fra dere til henne, ikke fra England og hjem.

Ja, du har jo rett i det. Det er ikke lett dette. Uten å bli testet er det jo umulig å vite om vi er smittet eller ei, og vi har foreløpig ikke grunnlag for å bli testet. Nå er det to som er smittet i kommunen så det vil vel bli flere etterhvert. Men det er jo ingen som vet hvor lenge dette vil pågå, noen tror så lenge som et år. Vi vet heller ikke hvor lenge farmor har igjen. Kanskje hun kan leve litt lenger om hun isolerer seg hjemme og unngår å treffe venner og familie, men hvilken livskvalitet vil hun da ha ... Jeg tenker at kanskje farmor, og evt. legen hennes kan få avgjøre om vi skal komme på besøk eller ei. Hvis det i det hele tatt vil være mulig da så klart.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 15:25   #163
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.219
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Skjønner at det er veldig tungt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 15:42   #164
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Ville dere satt dere i en buss med 30 ungdommer for å spille håndball og sove i barnehage?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 15:49   #165
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.540
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ville dere satt dere i en buss med 30 ungdommer for å spille håndball og sove i barnehage?

Ja, jeg tror det.

Min sønn skal på speidertur i helgen, usikkert hvor mange, men kanskje ca samme antall? De har med seg lege, da (en av speiderlederne er lege).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 15:59   #166
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Jeg har betalt flybillettene og halvveis betalt opphold, men så fort jeg får mulighet til refusjon eller endring skal jeg kansellere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 17:12   #167
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

British Airways har kansellert flyet mitt til London siste helg i mars. De tar heller ikke telefonen - heller sagt så klarer de sikkert ikke å svare. Men dette var rimelig problematisk. Blir det tvungen Oslo-ferie i påsken?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 17:33   #168
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Skal jeg dra på jentetur på fjellet i helgen? Vi bor spredt i Osloområdet, og får i så fall mikset smittestoffer fra 5-8 ulike skoler og 4 arbeidsplasser i 5 bydeler .. (Jeg føler jeg brygger på noe, så kan hende at svaret gir seg selv)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-20, 17:45   #169
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.905
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Nå fikk jeg Mail fra SAS hvor de tilbyr gratis endring av flybilletter. Men det er et av tre utlegg for min del.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 08:05   #170
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ville dere satt dere i en buss med 30 ungdommer for å spille håndball og sove i barnehage?

Nei.

Podens turnering (annen idrett) ble utsatt på ubestemt tid sent i går kveld, heldigvis. Jeg var klar til å ta en avgjørelse for vår egen del, uavhengig av hva arrangøren ville. Jeg vil holde meg i nærområdet nå.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 08:58   #171
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Vi besluttet å ikke reise til Istanbul i morgen. Litt kjipt, men føles rett.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 11:26   #172
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.377
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi besluttet å ikke reise til Istanbul i morgen. Litt kjipt, men føles rett.

Hvordan blir det dersom man gjør slike valg nå uten at UD har frarådet det; taper man alle reiseutgiftene?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 11:39   #173
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.377
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hvordan blir det dersom man gjør slike valg nå uten at UD har frarådet det; taper man alle reiseutgiftene?

Jeg sjekket selv, og fant ut at det gjør man visst. Og så trodde jeg at forsikringsselskapene baserer seg på anbefalinger fra UD, men fant ut at de forholder seg til anbefalinger fra både UD og FHI (det er jo ikke alltid disse har helt sammenfallende anbefalinger når det gjelder reise).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 11:56   #174
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.040
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hvordan blir det dersom man gjør slike valg nå uten at UD har frarådet det; taper man alle reiseutgiftene?

Ja. Det var i hvert fall beskjeden vi fikk. Nå var vi "heldige" slik at det kom reiseråd på tirsdag som utelukket vår tur til Roma, og da får vi tilbake de utleggene vi har hatt. Det er bittert å ikke få dratt på ferie man har gledet seg til, og enda bitrere hvis man får store utgifter til en tur som ikke blir noe av.

Vårt forsikringsselskap var helt klare på at de kun forholdt seg til UDs reiseråd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 12:01   #175
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.854
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ville dere satt dere i en buss med 30 ungdommer for å spille håndball og sove i barnehage?

Nei. Føre- var prinsippet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 13:12   #176
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nei. Føre- var prinsippet.


Helt enig. Hvis alle nå oppfører seg etter det prinsippet kan det hende vi klarer å få kontroll over situasjonen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 13:35   #177
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Min arbeidsplass har 4 stykker som skal reise til utlandet i helgen som kommer!
Og det eneste vår styrer kan(kan ikke nekte dem) at er at de bør vurdere om de bør reise, men det virker som alle sammen reiser uansett, fordi de ikke skal reise til risikoland.

Helt håpløst.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 13:38   #178
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.079
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Ville dere satt dere i en buss med 30 ungdommer for å spille håndball og sove i barnehage?

Med tanke på at de her nå har avlyst blant annet håndballtreninger, ville jeg tenkt at det arrangementet burde avlyses.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 13:45   #179
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.040
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Med tanke på at de her nå har avlyst blant annet håndballtreninger, ville jeg tenkt at det arrangementet burde avlyses.

Å avlyse treninger er ikke et råd fra hverken håndballforbundet eller folkehelseinstituttet. Dette er besluttet av det enkelte laget.

Jeg er lagleder for et fotballag. Vi har fått retningslinjer fra klubben og de forteller at de har ansatte som sjekker råd fra fhi flere ganger om dagen. Inntil de får andre beskjeder så mener de det er greit å gjennomføre treninger for de som ønsker det. Det kommer mitt lag til å gjøre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-20, 13:53   #180
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.079
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise i disse corona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Å avlyse treninger er ikke et råd fra hverken håndballforbundet eller folkehelseinstituttet. Dette er besluttet av det enkelte laget.

Jeg er lagleder for et fotballag. Vi har fått retningslinjer fra klubben og de forteller at de har ansatte som sjekker råd fra fhi flere ganger om dagen. Inntil de får andre beskjeder så mener de det er greit å gjennomføre treninger for de som ønsker det. Det kommer mitt lag til å gjøre.

Jeg er klar over det. Men når såpass mye annet blir avlyst, synes jeg at en overnatting med et så stort antall deltakere også kan vurderes avlyst ut fra føre var prinsippet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no