Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-20, 12:27   #561
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Veldig snodig hvordan dopapirhamstring tydeligvis er helt universelt. Det er liksom den aller største skrekken alle kan tenke seg, å gå tom for DOPAPIR. Jeg skjønner det jo litt, da. Det er liksom en liten krise alle har kjent på en gang, en trygg og velkjent krise midt oppi den skumle og ukjente. En krise med ledig konkret tiltak, som alle kan få til.

Ikke sant? over hele verden går folk bananas og kjøper dopapir. Dopapirsalget kommer til å stanse helt opp snart, fordi alle har et par års forbruk lagret.

(Jeg har fått snap-er og IG-stories fra både Tyskland, California, NY-state, Australia og Danmark med tomme dopapirhyller.)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 12:29   #562
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Vi har kjøpt dypfryser. Nå holder det ikke med den lille plassen som finnes i kombiskapet. I morgen skal jeg lage opp en stor batch med ertesuppe og rundstykker så vi har i tilfelle vi blir syke.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 17:47   #563
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Kastet tilslutt blir det vel uansett.. sorry, måtte bare

Hahaha det skulle jeg skrive, nå slapp jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 18:08   #564
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Fryser ja, skulle så inderlig ønske jeg hadde plass til en fryser.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 20:30   #565
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Fryser ja, skulle så inderlig ønske jeg hadde plass til en fryser.

Har du en veranda du kan sette den på?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 20:38   #566
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har du en veranda du kan sette den på?

Fins det frysere som kan stå ute?
Har terrasse på bakkeplan.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 00:50   #567
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

For øvrig går jeg mye tur med Mutter'n og har selvsagt ikke sagt noe om at hun er ment å være lokkemat om vi møter på zombier. Dessverre ser det ut til at hun sovner før kveldsturen så jeg må finne noen andre til å være avledning om jeg møter på vampyrer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 16:10   #568
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Fins det frysere som kan stå ute?
Har terrasse på bakkeplan.

Flere i testen under her kan stå ute. Nesten så jeg vurderer det selv, usikker på om jeg egentlig har lyst til å fryseboks på den lille uteplassen min.

https://forbrukerliv.no/fryseboks-test/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-20, 18:47   #569
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg levlet nettopp opp. Denne er på vei til oss. Selvberging tatt noen skritt videre.

https://www.bole.no/rugemaskin-willa...bygd-led-paere

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-20, 19:01   #570
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg levlet nettopp opp. Denne er på vei til oss. Selvberging tatt noen skritt videre.

https://www.bole.no/rugemaskin-willa...bygd-led-paere

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-20, 21:46   #571
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Herlig Floksa. Jeg har rugevillige høner så jeg trenger ikke en rugemaskin.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 22:08   #572
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jeg har sendt mannen på jakt etter rype og hare, men reinsdyra får de visst ikke lov til å røre. Selv har jeg igjen fått hvitløk nok til å holde vampyrene på avstand. Lokalbutikken satte også pris på en fersk flette med knollene, sånn i tilfelle. Vannproblemet er ikke løst ordentlig, vi har bare fire 150-liters baljer fulle, med et lokk av høstblader på toppen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-20, 22:12   #573
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Herlig Floksa. Jeg har rugevillige høner så jeg trenger ikke en rugemaskin.

Viste seg at resten av Norge også ville være selvberget. Har hatt egg i maskina i hele sommer. Men bare tre kyllinger til oss. Resten har svosjet ut omtrent før de var klekt. Til blodpris

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-20, 10:39   #574
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Viste seg at resten av Norge også ville være selvberget. Har hatt egg i maskina i hele sommer. Men bare tre kyllinger til oss. Resten har svosjet ut omtrent før de var klekt. Til blodpris

Det er bra for kyllinger koster egentlig alt for lite, syns jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:02   #575
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Har ikke gjort det før, men nå føler jeg at det er på tide å ta tak.
Jodix bestilt og i morgen skal det handles matvarer iht beredskapslista.
Likte 201x så mye bedre enn 202x!

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:11   #576
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

På tide å lime inn listen for privatpersoner:

Eksempel på beredskapslager:
9 liter vann per person (Les også: Slik lagrer du vann)
to pakker knekkebrød per person
en pakke havregryn per person
tre bokser middagshermetikk eller tre poser tørrmat per person
tre bokser med pålegg med lang holdbarhet per person
noen poser tørket frukt eller nøtter, kjeks og sjokolade
medisiner du er avhengig av
ved-, gass eller parafinovn til oppvarming
grill eller kokeapparat som går på gass
stearinlys, lommelykt med batterier eller parafinlampe
fyrstikker eller lighter
varme klær, pledd og sovepose
førstehjelpspakke
batteridrevet DAB-radio
batterier, ladet batteribank og mobillader til bilen
våtservietter og desinfeksjonsmiddel
tørke-/toalettpapir
litt kontanter
ekstra drivstoff og ved/gass/parafin/rødsprit til oppvarming og matlaging
jodtabletter ved atomhendelser
Besøk dsb.no for å lese mer

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:15   #577
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Vi har listen komplett og vel så det, bortsett fra det der med påleggshermetikk, men har geleer og syltetøy, og ellers endel belgfrukter , nøtter o.l som man greit kan lage noe påleggsaktig av.
Mannen foreslår Nugatti eller sjokoladepålegg, og det var jo en god ide

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:26   #578
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Jod har jeg. Men har kjøpt dunker til å lagre vann.
Og kanskje plukke med ekstra av matvarer når jeg handler.
Skal få kjøpt en powerbank eller to for det trenger vi uansett.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:51   #579
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Norges befolkning fikk ihvertfall øvd på å hamstre dopapir i 2020.

Vi mangler litt av mat på den listen og kontanter. Kos tabletter var apoteket fri for. Håper virkelig vi aldri får bruk for dette.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-22, 22:55   #580
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Må rense vanndunken i morgen.

Og kanskje friske opp lageret fra 2020.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no