Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-20, 15:09   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi satser på en tur til Gaustadtoppen, leie leilighet med en vennefamilie et par netter. Det er visst alt så langt. Resten tas på sparket all den tid vi bor på Sørlandet.

Gammel 08-05-20, 15:11   #2
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg leste nå at Tyrkia skal åpne fra juni for noen land, Norge inkludert.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 15:58   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg leste nå at Tyrkia skal åpne fra juni for noen land, Norge inkludert.

Det hjelper jo ikke så mye, om ikke reiserådene til UD endrer seg. Eller om karantenebestemmelsene fortsatt står.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 16:01   #4
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det hjelper jo ikke så mye, om ikke reiserådene til UD endrer seg. Eller om karantenebestemmelsene fortsatt står.

Det er sant. Man må reise med forsikring som gjelder.

Gammel 08-05-20, 15:47   #5
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi satser på en tur til Gaustadtoppen, leie leilighet med en vennefamilie et par netter. Det er visst alt så langt. Resten tas på sparket all den tid vi bor på Sørlandet.

Jeg kikket på tur til Gaustatoppen tidligere i dag. Vi har ikke gått mye i fjellet - er det overkommelig for en familie på 5, hvor minsten er 8 år? Det står litt forskjellig på nett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 16:27   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg kikket på tur til Gaustatoppen tidligere i dag. Vi har ikke gått mye i fjellet - er det overkommelig for en familie på 5, hvor minsten er 8 år? Det står litt forskjellig på nett.

Det kommer an på hvor mye tålmodighet og bestikkelser man har med, og pågangsmotet til ungen. Men min niese kom seg opp dit i fjor, på samme alder. Jeg hadde ikke trodd det etter den første halvtimen. Og jeg hadde nok ikke giddet å dra mine unger opp hvis de var like motvillige. Men det gikk til slutt, og det var en kjempestor mestringsfølelse.

Mine egne på da 14 og 11 spratt opp lett som bare det.

Gammel 08-05-20, 15:23   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi avbestilte feriehuset i Danmark for noen uker siden, og nå blåser vi ganske mye av det som skulle vært brukt der på hage og terrasse, så det blir enkle forhold. Vi tenker fortsatt noe tid hjemme, og så drar vi enten til Bergen eller Sunnmøre eller begge deler hvis det er forsvarlig å besøke de av besteforeldrene som er over 65 år.

Gammel 08-05-20, 16:15   #8
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

https://www.dinside.no/reise/advarer...ferie/72444473

Gammel 08-05-20, 16:28   #9
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Verden er så kjedelig, jeg vil til Mars i juli, eventuelt Jupiter.

Gammel 08-05-20, 18:20   #10
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi bare planlegger ikke. Men skjønner at noen har behov for det, altså. Jeg pleier å ha det, men i fjor var annerledessommer av andre grunner, og vi kunne ikke planlegge da heller. Uforutsigbart liv, men hey, vi har hus, vi har snart ny hage, vi bor på Østlandet og kan håpe på greit vær. Det vil helst gå godt.

Gammel 08-05-20, 21:45   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er turen bestilt før korona kom så gjelder forsikringen. Ikke på nybestilte reiser som blir avlyst pga. Korona tiltak/reiseråd. Så bare vær obs. De fleste reiseforsikringer har nå fått tilleggs bestemmelser med liten skrift. Har akkurat flyttet reiseforsikringen min og fikk lange forklaringer og kunne ikke flyttet de om jeg hadde noen bestilte reiser. Men det hadde jeg ikke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-20, 22:49   #12
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Er turen bestilt før korona kom så gjelder forsikringen. Ikke på nybestilte reiser som blir avlyst pga. Korona tiltak/reiseråd. Så bare vær obs. De fleste reiseforsikringer har nå fått tilleggs bestemmelser med liten skrift. Har akkurat flyttet reiseforsikringen min og fikk lange forklaringer og kunne ikke flyttet de om jeg hadde noen bestilte reiser. Men det hadde jeg ikke.

Forsikringen gjelder kun om reiser frarådes til destinasjonen på reisetidspunktet. Det er kun Europeiske som dekke avbestilling nå.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 10:32   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men det er kun på reiser som er bestilt før korona komme skal være litt obs på å bestille utenlandstur nå, for om reiserådrt er å ikke dra på det tidspunktet turen er så kan en risikere å ikke få noe på forsikringen siden den er bestilt etter 12. Mars.

Men mange som selger turer nå opererer med fri ombooking eller kansellering for å få solgt turer frem i tid uten at en må bruke reiseforsikringen om ikke turen blir noe av.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 10:57   #14
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Der fikk jeg svar på det jeg lurte på om i år var året for å gå populære turer som ellers er fulle av folk
https://www.nrk.no/innlandet/170.000...mer-1.15012981

Gammel 12-05-20, 11:17   #15
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi er også i kategorien "avvente ferieplanlegging til vi vet om det er ok å bo hos besteforeldre". Alle våre er over 65 (men mannen snakket med sin mor i går, og de treffer visst alle barnebarna som bor lokalt allerede, såeh..).

Vi vurderer bilferie, med innlagte besøk hos besteforeldre i Vesterålen og på Sunnmøre. Om vi ikke kan bo hos besteforeldrene er det kanskje mulig å bo på hotell i nærheten og få til korte treff, men i så fall tenker jeg vi blir færre dager på hvert sted, og heller gjør litt mer av selve kjøreturen, og ser om vi finner noen interessante steder å tilbringe en dag eller to underveis.

Jeg blir superstressa av å ikke kunne planlegge.

Gammel 09-06-20, 10:25   #16
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Vi vurderer bilferie, med innlagte besøk hos besteforeldre i Vesterålen og på Sunnmøre. Om vi ikke kan bo hos besteforeldrene er det kanskje mulig å bo på hotell i nærheten og få til korte treff, men i så fall tenker jeg vi blir færre dager på hvert sted, og heller gjør litt mer av selve kjøreturen, og ser om vi finner noen interessante steder å tilbringe en dag eller to underveis.

Jeg blir superstressa av å ikke kunne planlegge.

Vi begynner så smått å lande ferieplanene nå. Vi skal som sagt besøke familiene i hhv. Vesterålen og på Sunnmøre, og så prøver vi å gjøre litt ut av turen underveis. Planen nå er først en uke i Vesterålen, så blir mamma og samboeren med oss et stykke på veien videre sørover. Kjører først til Bodø, og så bruker vi et par dager på å kjøre kystveien sørover. Kjører inn i landet når vi nærmer oss Namsskogan, bruker en dag i familieparken der, og så tar vi et par dager i Trondheim før vi kjører til Sunnmøre. Etter en uke der tar vi hurtigruta nordover til Bodø, og så kjører vi hjem derfra.

Begynner faktisk å glede meg, når jeg nå er kommet over skuffelsen over å ikke få reise til mitt elskede UK.

Gammel 09-06-20, 10:28   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Begynner faktisk å glede meg, når jeg nå er kommet over skuffelsen over å ikke få reise til mitt elskede UK.

Enig. Da vi bare kom over at vi ikke kan dra til Kroatia, og bestemte oss for å droppe Sverige uansett hva som skjedde med karanteneplikten (disponerer en hytte der), fikk vi sving på ferieplanene og jeg tror dette blir kjempekjekt. Gleder meg til å se litt mer av Norge og ikke minst være mye ute og på tur.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-20, 11:20   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det hadde vært oppløftende å kunne planlegge sommerferien for å få tanker mot at det engang skal bli sol. DET SNØR TETT!

Nye råd ang fritidsreiser isommer skal regjeringen komme med på fredag, får høre hva de har si

Gammel 12-05-20, 11:29   #19
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis det er fint vær så drar vi på hytta, hvis ikke er vi nok hjemme. Har kort vei til hytta, 45 min, så vi kan dra litt frem og tilbake slik vi vil.

Gammel 12-05-20, 14:20   #20
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Her snør og hagler det.
På jobb i barnehagen i full vinterklærbekledning! I mai....
Og ratt ryker 4 ukes solferie. Fy f***.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.