|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Definitivt en annerledessommer, men mye bedre enn fryktet. Begynte med 10 dager først i Bergen for å besøke familie og så kjøring derfra rundt kysten til Oslo. En del dårlig vær, oppgitthet over dårlige hoteller og matopplevelser, men gjorde det beste ut av det. Så hadde vi fine dager i Oslo hvor vi tok tak og gjorde ting vi ellers ikke gjør; Oppdaget nye gater, spennende restauranter og opplevelser og følte virkelig at vi bor i en fin by. Toppet det hele med fantastiske dager i Møre og Romsdal. Hadde lagt sjelen min i å forberede ferien mye bedre enn da vi kjørte rundt kysten; Hadde funnet det beste av hoteller, restauranter og opplevelser og fikk igjen troen på Norge som ferieland. Nå ser det ut som om godværet setter inn her hjemme, så jeg håper dette gir meg den etterlengtede varmen slik at jeg ikke går inn i høsten med et savn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?I følge min ellers så sindige mor, var det visst bra for omgivelsene at jeg ikke hadde tilbrakt ferien hjemme (så ille har visst været vært de siste ukene)..... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?
Ja, lurer på, om jeg leste at Rogaland satte nedbørsrekord i juli.
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Mener vi hadde en dag med sol eller noe sånn.
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Begivenhetsløs, men fin. Vi har vært ei overnatting i Fredrikstad og et par dagsturer til Oslo, ellers har vi vært hjemme og gravd bed. Jeg liker å være hjemme med mye tid i hagen, men det har vært litt for mange regnværsdager. Fikk et par fine dager nå på tampen, det drar jo opp totalinntrykket litt. Ellers har det vært MYE gaming og MYE krangling på ungene, så jeg skulle nok gjerne ha finni på noe mer, men med hageprosjekt og helseissues har det blitt litt dårlig. Jeg savner både flere opplevelser og kontakt med folk (de få vi kjenner er jo bare ute og reiser), men alt i alt har sommeren vært fin, den. Masse tid til å gjøre ingenting, og det har jeg aldri tid til ellers i året.
|
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Vi fikk en fantastisk uke på Hitra med 25 varmegrader, familiebesøk og fersk fisk med hjem. Vi kjørte e-golf og fikk testet ladere med 125 mil reisevei. Litt venting på Berkåk ellers helt fint.
|
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Ah, der var også også - og delvis samtidig etter temperaturangivelsen din å dømme.
|
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Vi har hatt fire uker ferie sammen. Vi har vært hjemme, men har tatt dagsturer hit og dit og det har vært fint. Mannen og barna har sovet i hengekøye ute et par netter. Hyggelig for de og hyggelig for meg hjemme alene.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Tja. Våt? Vi har hatt fine dager altså, og fått feriert. Det var viktig for meg at ikke ferien bare ble en videreføring av koronatid, men at vi faktisk gjorde noe utenom det vanlige, og besøkte steder vi aldri hadde vært før. Som Horten.
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Norgesferie er akkurat så oppskrytt som det ante meg.
|
|
|
|
#12 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Fullstendig avslappende. Været får man ikke gjort noe med. Men vi har hatt 3 uker dingleferie i nærmiljøet, spist middag ute, vært på lokale museer og "storby"-tur i Oslo.
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Jeg elsker å ha fri, og kunne gjøre mye eller lite som det passer meg, så sommerferie er bra uansett.
|
|
|
|
#14 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Kald og våt.
|
|
|
#15 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
|
#16 |
|
villende
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Våt, kald og avslappende, tenker jeg oppsummerer årets sommerferie. Vi har heldigvis hatt noen veldig fine dager innimellom, og fått oss noen gode turer, men jeg savnet sol og varme. Det var uansett godt med fri! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hvordan oppsummerer dere norgesferien 2020?Har det vært ferie? Har ikke jobbet så mye, men utenom det har jeg ikke akkurat kjent på noen feriefølelse. Har ikke vært noe sted, og har egentlig ikke fått gjort en skit.
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
#20 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg har hatt hyggelige hjemmeferier før, så det er ikke det som greia. Det har vært en kompleks greie med uavklart start på ferien, flere ulike planer som gikk i dass, og dårlig psykisk helse på flere i huset som har gjort at vanlige lavterskelaktiviteter som turer i nærmiljøet og oppussingsplaner har måttet bli lagt på is.
|
![]() |
|
|