|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SelskinnskoNei, det har jeg ikke. Det har aldri vært et tema. Bor i Rogaland, og der er det jo vanligvis milde vintre, ihvertfall nå, det var jo ikke helt det samme da jeg var barn/ungdom.
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SelskinnskoJeg har ja. Fikk da jeg var tenåring - de er nå parkert på hytta. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SelskinnskoJa, jeg har to par, litt ulike design. Det ene har jeg hatt i 17 år og bruker de fortsatt. De er perfekte når det er kalde og tørre vintre, jeg har aldri frosset på bena etter at jeg begynte å bruke de.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: SelskinnskoVi hadde selskinnsstøvletter hjemme da jeg var tenåring, de var mine foreldre sine tror jeg, men jeg og mine brødre lånte dem jevnlig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
heimføing
|
Sv: Selskinnsko
Hihi, en gang var jeg i Oslo mens det var skikkelig januar-frost der nede. Bodde på Opera og tok heisen ned til frokost, ikledd skjørt og selskinnssko. Sto et par fyrer i heisen og skravla som bare det, inntil de oppdaga skoene mine og ble helt stille, sto bare og stirra. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: SelskinnskoJeg liker ikke oppdrett av pelsdyr, men jeg synes likevel at det er innafor å bruke 31 år gamle sko som er fullt brukbare. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Ja, jeg mener også det er innafor, men mange av mine mener ikke det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det er jo sant. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, det var vel selve "knertingprosessen" som fikk sterk kritikk i sin tid. Mulig dette gjøres annerledes nå (har ikke lest Topaz-linken over her). Hvis dyret ikke er utrydningstruet, og avlives på ok måte, så bør det vel ikke være stort annerledes enn andre skinnsko eller skinnprodukt. Stor forskjell på å leve et fritt liv på Grønland for så å plutselig bli avlivet, og på å leve hele livet sitt i et trangt bur.
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: SelskinnskoKeg ønsket meg på åttitallet. Fikk kalveskinn istedet for, selskinn var dyrere. Men samme typen støvlett, hvor tuppen går opp i en spiss og de snøres på med en spraglete lisse?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: SelskinnskoFolk spiser jo sel, så fint om skinnet kan brukes? Smaker forøvrig høgg, fikk det servert på bøgda på sunnmøre. Men eksotisk da, om ikke annet |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Wooohhoooooo
Sv: SelskinnskoJa jeg har Selskinnstøvler og Nesnalobber, vokste opp med skaller.
|
|
|
|
#15 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SelskinnskoVet vi har noen små Nesnalobber fra jeg var liten, men mener vi har hatt noen selskinnsko i hus også.
|
|
|
#16 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SelskinnskoForresten hadde jeg bittesmå Lapikas-sko som liten også, vi har verdens søteste små sko i størrelse 30 eller noe.
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Skallene var varme ja, og så lette at det var som å løpe rundt i sokker, men mamma fikk fnatt av det gresset som var inni, som hang fast på sokkene etterpå og lå igjen overalt i huset.
|
|
|
#18 |
|
Wooohhoooooo
|
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: SelskinnskoJeg har! Har omtrent aldri brukt de, men kanskje de bør opp fra kjelleren nå i dette været. Kjøpte de på finn.no etter ei dame som døde. Tror det var et kupp, men det hjelper jo ikke når de ikke blir brukt.
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Sv: SelskinnskoJeg hadde som barn, men gudene vet hvor de er blitt av. De var veldig gode og varme og jeg har vært litt fristet til å kjøpe nye når jeg ser annonser for dem. Jeg endte opp med å kjøpe Røroslabber i stedet. De er litt mer diskret og også veldig gode og varme og lette.
|
![]() |
|
|