|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årJeg har troa på at mange saker blir dømt på synsing og ikke bevis. Og ord mot ord. Dette er jo et eksempel og jeg vet om et annet som også er helt horribelt ihht ord mot ord, ingen bevis.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årJeg driver og analyserer meg selv litt nå, i forbindelse med Tengs-saken. Og kjenner at jeg VIL veldig gjerne at han som er tiltalt nå skal være ugjenkallelig skyldig. Det er jo en del fellestrekk her. DNA-bevis som kanskje kan diskuteres (?), og mangelen på andre tekniske bevis fra en tid med mye færre tekniske spor. Og en dømt seksualforbryter der det hadde "gått opp" veldig hvis han ble dømt og skyldig. Og saken MÅ jo få et svar!
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år
Tenker det samme. Og så det var en kommentar i aftenbladet nå der de skriver «52-åringen fra Karmøy har ikke tilstått. Det kan selvfølgelig være fordi han ikke har noe å tilstå». Jeg vil tro at media vil være mer forsiktig med å forhåndsdømme nå.
|
|
|
#4 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årJeg føler litt på det samme, at det ser ut til at indisier er nok til å dømmes. Det er flere saker der man undres og jeg må innrømme at bertheussen og orderud sakene er i samme posisjon. Men jeg kjenner jo ikke noen av sakene utenom media og derfor langt fra fakta. Jeg tenker Media bør tenke gjennom sin dekning av sånne rettssaker. Jeg har lagt merke til at nrk ikke navngir den nye tiltalte i Tengs saken, mens tv2 og andre medier velger å navngi.
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årBertheussensaken fulgte jeg tett (altfor tett, det var jo som å se et bilcrash i sakte film!), og det var så "beyond reasonable doubt" man kan tenke seg! Litt preget av at jeg ser inn i huset fra busstoppet mitt, kanskje, med bilen på tunet og det hele, kjenner nærområdet godt, og det er veldig lett å se for seg alt som ble beskrevet i rettssalen, og hvor "ute" forklaringene hennes var. (Og at dama er kjent som rablende gal på forhånd).
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årJeg syns også Bertheussen virkelig ikke er i samme liga. Den bevismengden som fantes der var virkelig noe helt, helt annet. Samt at Bertheussen selv hadde en advokat som ikke hadde lagt to fingre mellom om det var antydning til dårlig politiarbeid.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årJeg har vært overbevist om at Orderud er justismord hele tiden, det er rett og slett for mye som ikke henger på grei der. Man kan bli konspi-tilhenger av Orderud-saken, om man har slike tendenser.
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årHan ble jo tipset inn allerede 4 dager etter drapet, pga adferd og den kjøringen. så han har jo vært i søkelyset hele tiden. Men de låste seg jo sånn på han fetteren.
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årDe låste seg jo såpass at de lot være å undersøke en bil som virke mente det var blod i.
|
|
|
#10 |
|
Shake it out!
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 århttps://www.dagbladet.no/nyheter/ny-...ilene/77681079
|
|
|
#13 |
|
Søt og rar
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årFy søren, jeg blir oppgitt. Jeg har aldri obdusert med bare armer, men det er ut fra smittevernperspektiv (at jeg ikke skal bli smittet av noe vedkommende kan ha). Vanligvis er ikke dna i bildet på sykehusobduksjoner, så det gjør det bare enda mer uforståelig for meg. At de obduserte kledd på den måten som avbildet.
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årDet Maverick så. Og takk til Appelsin sin orientering om hvordan det burde vært. |
|
|
|
![]() |
|
|