Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-06, 23:09   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du har til middag i dag?

Indrefilet av svin, fullkornsris, asparges, broccoli, sopp og løk med en deilig tropisk saus over. *mett*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 05:27   #2
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

I dag skal vi til foreldrene min og spise lammestek.
På kvelden skal jeg koke høne slik at alt er klart til å lage hønsefrikasé på mandag. Det er første gang jeg lager dette, så det blir spennende.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 05:29   #3
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Sein middag; finnbiff av reinsdyrkjøttet vi nylig fikk i hus, servert med viltsaus, sopp og bacon, mandelpotet, rosenkål.

Åh, måtte du? Det er noe av det beste jeg vet, men mannen liker det ikke.

Hm, han og poden reiser bort neste helg......

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 10:09   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

I dag skal vi til sviger for å spise saltkjøtt og erter. Jeg kan styre min begeistring.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 17:12   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Sein middag; finnbiff av reinsdyrkjøttet vi nylig fikk i hus, servert med viltsaus, sopp og bacon, mandelpotet, rosenkål og svigermors tyttebærsyltetøy.

.

heldiggris hihi
Urettferdig

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 18:20   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har akkurat spist lammekotletter, fløtegratinerte poteter og wokede grønnsaker :nam-nam:

Gammel 17-09-06, 21:26   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

i dag var en sånn dag hvor jeg skulle lage en ting til middag og satte i gang.

Vel, ting utviklet seg og det viste seg at melka vår var gammel og at vi var tom for pasta. Så istedenfor kylling med norzolasaus, så ble det kylling i karri. Det ble uansett ganske så godt, og slett ikke så verst sunt heller.

Gammel 17-09-06, 21:39   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt lasagne i dag og så spiste vi ostekake etterpå. Den er virkelig blitt favoritten her i huset.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:41   #9
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi har hatt lasagne i dag og så spiste vi ostekake etterpå. Den er virkelig blitt favoritten her i huset.

Lasagnaen eller ostekaka?

Gammel 17-09-06, 21:42   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Kanskje lasagne med ostekake etterpå? Det hørtes i alle fall godt ut.

Gammel 17-09-06, 21:46   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

I dag skulle vi hatt raspeballer, men vi fikk besøk, så da ble det heller en slags sein lunsjbuffet istedenfor. I morgen skal vi ha hjemmelaget spaghetti bolognese.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 21:54   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ungene er det helt klart ostekaka som er favoritten. Jeg er ikke sikker og mannen min foretrekker definitivt lasagne foran nesten alt annet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 22:01   #13
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I går lagde mannen gratinert brokkoli og blomkål med poteter, og skogsbær med hjemmelaget vaniljesaus til dessert. I dag lagde han hjemmelaget øko-speltpizza med saus laget fra bunnen av (helt ned til å flå tomatene). :bortskjemt:

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 00:24   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Her ble det elgbiff med broccoli, ovnsbakte poteter og hjemmelaget bærne'. Droppet hvitløkssurrete sjampignonger og småløk som ellers pleier å følge.

Gammel 18-09-06, 00:32   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde spagetti med kjøttsaus i dag. Hadde besøk av to venninner med utrolig kresne barn, så dermed ble det slik. Kunne jo ha spart meg kjøttsausen for deres del, da de kun spiste spagetti med ketshup
Jeg kan seriøst ikke skjønne at noen lar barna sine bli så sære i matveien.....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 11:44   #16
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag skal vi ha noe middag, ventre på inspirasjonen. Men vi skal ha sjokoladefondant til dessert. Det er ihvertfall helt sikkert.

Lurer litt på kyllingsuppe med urter,rotgrønnsaker og ris.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 13:29   #17
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg kan seriøst ikke skjønne at noen lar barna sine bli så sære i matveien.....

og super-
Jeg NEKTER å gå med på at dette er frivillig!

Gammel 18-09-06, 13:32   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg tenker etter ligger det noen fiskekarbonader i kjøleskapet. De er ikke handlet inn av meg. Får frysninger bare ved tanken. Da jeg var gravid med snuppa rømte jeg kjøkkenet når fiskekaker stod på menyen. Jeg er fremdeles ikke kurert og vurderer sterkt å lange innpå en forsinka mettende lunsj.

Gammel 28-09-06, 10:57   #19
Nora
Nybegynner

Nora sin avatar

Nora har et hav av muligheter foran seg
Standard

Urettferdig spørsmål
Vi skal ha......vet ikke. Det er faktisk Ekkirs skyld! Var hos henne i går kveld så jeg rakk ikke å lage middag. Så i dag vet jeg faktisk ikke.
For å ta vekk litt av skylden fra henne: Jeg jobber sent i dag så det er mannen som må bryne seg på den

Nora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 01:37   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

hehe- nei, hva skal jeg si....- det KAN vel neppe være det....-men man kan jo begynne å lure av og til..

og super-
Jeg NEKTER å gå med på at dette er frivillig!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.