Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-07, 21:22   #681
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Vi hadde en av rettene i denne tråden, den med sennepsmarinert kylling og bacon på epler i ovnen. Det var kjempegodt og ble servert med hjemmelaget eplechutney med sitron og ingefær, ris pluss salat.

I morgen skal jeg prøve den omtalte rekeretten. Bruker dere ferdig rensede reker? Jeg synes ikke det er så godt :bortskjemt:, men jeg vet ikke om jeg gidder å rense et halvt kilo reker i tillegg til å lage maten.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 12-08-07, 22:00   #682
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Utrolig mange flotte middagstips fra dere. Blir jo inspirert til å finne frem kokken i meg igjen.

Her var det enkel middag i dag, kyllingkarbonader (fra Smart Club) servert med potet, sukkererter, blomkål og brokkoli og gulrøtter.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 12-08-07, 23:05   #683
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Etter en jentehelg i Bærgen, ble det korn med rosiner, eplebiter og yoghurt. Deilig middag

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv  
Gammel 12-08-07, 23:13   #684
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Løvbiff av kalkun med rømme og salat til. I den hadde jeg isberg, tomat, agurk, oliven, feta, avocado og ristede pinjekjerner.

Moria er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 08:27   #685
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det overtidsmat (Peppes pizza) på jobb.

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 10:20   #686
Alioli
Fullverdig medlem
 
Alioli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Innlegg: 86
Alioli er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag skal vi ha nachos, gleder meg allerede

__________________
Hurra for meg!!
Alioli er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 11:08   #687
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Ikke noe avansert her, kanskje en tunfisksalat. Spisskammerset får bestemme, jeg gidder ikke handle..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 11:26   #688
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Noe med fisk, litt usikker enda.
Men tror kanskje det blir ørret, agurksalat og poteter.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 14:25   #689
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Alene hjemme, så i dag blir det lun leverpostei, stekt løk og champignon og bacon.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 14:30   #690
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Kjøttboller, kokte poteter, brun saus, dampede gulrotstaver, og kålrabistappe.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 14:31   #691
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Pannekaker

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 14:36   #692
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det grillmat og :

Dansk brokkolisalat


Dressing:
3 ss rødvinseddik
1 1/2 Mirakel Whip (kjøpes på Ica)
1/2 dl sukker

Salat:
2-3 buketter brokkoli
2-3 rødløk

Brokkolien kan deles opp i små eller store buketter, etter hva du selv ønsker. Jeg liker salaten med STORE buketter. Rødløken hakkes i små biter.

Alt dette blandes lett sammen og står kaldt til neste dag.

1 pk bacon i skiver
Solsikkekjerner (brunes lett i baconfettet)

Bacon og solsikkekjerner stekes og tilsettes rett før servering.



Anbefales på det sterkeste!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 14:41   #693
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Spagetti med kjøttsaus.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 15:50   #694
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Vi skal enchiladas med kylling + hjemmelaget salsa og guacomole - takk for tips i denne tråden : )

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 17:02   #695
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

I morgen skal jeg prøve den omtalte rekeretten. Bruker dere ferdig rensede reker? Jeg synes ikke det er så godt :bortskjemt:, men jeg vet ikke om jeg gidder å rense et halvt kilo reker i tillegg til å lage maten.

Jeg piller alle rekene selv, eller får sambo til å gjøre det. Ferdig rensede reker smaker jo omtrent bare laken de ligger i.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 17:07   #696
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Bruker dere ferdig rensede reker? Jeg synes ikke det er så godt :bortskjemt:, men jeg vet ikke om jeg gidder å rense et halvt kilo reker i tillegg til å lage maten.

Jeg elsker å pille reker!
Melder meg alltid frivillig hvis noen skal lage rekesalat eler fjonge forretter, skulle gjerne kommet over og renset for deg så ofte du ville om vi var naboer.
:unormal:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 18:04   #697
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Idag gidder jeg ikke å koke noe tungvint. Tror jeg tyr til en pakke toro ertesuppe med pannekaker og bacon.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 18:11   #698
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Fullkornspenne med kylling-squash-timian-fløtesaus. Masse parmesan på. Mett!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 18:34   #699
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg elsker å pille reker!
Melder meg alltid frivillig hvis noen skal lage rekesalat eler fjonge forretter, skulle gjerne kommet over og renset for deg så ofte du ville om vi var naboer.
:unormal:

Jøss, et menneske som virkelig liker å renske reker. Det er ikke til å tro.

Som helt,helt ung jobbet jeg på lørdager og ferier som rekerensker på et rekerenskeri. Se for deg 8 timers arbeidsdag som kun går ut på å sitte på en høy og vond krakk og renske reker. Det stinker, det er en utrolig kjedelig og hjernedød jobb, jeg er ganske sikker på at den jobben er grunnen til at jeg fikk meg en utdanning

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 18:42   #700
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Prøvde sennepsmarinert kylling og bacon på epler i ovnen i dag. Det var godt, men baconet jeg brukte smakte lite eller ingenting, så om jeg lager det flere ganger blir det med smakfullt bacon, som er litt sprøtt.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no