|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Her ble jula fjernet i går. Jeg synes det er helt greit- nå ser jeg fremover mot vår. |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Juletråden 2021Jula forsvinner neste helg. Tenkte den kunne få stå oppe til eldste drar på folkehøgskolen igjen. Men den kunne gjerne blitt borte i dag for min del. |
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Juletråden 2021Jeg tenker vi tar ned jula i morgen – og knuser det overdådige pepperkakehuset, ikke minst!
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Pepperkakehuset vårt pleier vi knuse 31.12
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021
Jeg monterte også med smørbukk, og her står det like stødig fortsatt. Lillebror kommer i morgen, så da skal det knuses og spises. Det er forøvrig det eneste som gjenstår av julen her, alt annet ble ryddet vekk i går.
|
|
#7 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Juletråden 2021Sånn. Nå skal julen hives ut. Kjeeedelig oppgave men gleder meg til det er gjort. Det er bare ikke jul etter nyttår! |
|
|
|
|
#8 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Her vandrer også julen i dag. Juletreet hoppet nettopp ut på terrassen, så er vi klar til kommunens juletrehenting (hvis vi ikke glemmer det i år også). |
|
|
|
|
#9 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Juletråden 2021Lurer på om jula skal få stå til torsdag. Jeg blir vanligvis fort lei, men har ikke blitt det i år. Også er jeg så fornøyd med det nye kunstige treet, det er nydelig.
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2021Her har det også holdt fint de årene jeg har brukt smørbukk. I år brukte jeg "baking glue", og det holder seg også, bortsett fra et vindusutspring som har falt ned.
|
|
#11 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Vi glemte helt pepperkakebyen på nyttårsaften så bygningene blir revet og spist i dag (hvis vi husker det etter middag).
|
|
#12 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Pepperkakehuset her røyk i dag, vi har glemt det et par dager. Jeg mistenker at minsten har fått i overkant mye av det i seg.
|
|
|
#13 |
|
koko
|
Sv: Juletråden 2021Har samlet all pynten på spisebordet, gjenstår å putte det i kasser.
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Juletråden 2021Jula forsvant ut av huset i ettermiddag. Så tidlig har jeg aldri ryddet den vekk før og det kommer sikkert ikke til å skje så tidlig neste jul. I år er det mest fordi vi vil bli ferdig utpakka her og da måtte jula ut. |
|
|
|
|
#15 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Juletråden 2021Her ble alt ryddet ut nå i kveld også. Julestjernene i vinduene får henge til neste helg. Det blir alltid så mørkt når de tas bort. Utelysene får også være en stund til. Døpes om til vinterlys. |
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Vi beholder jula til minst 13. dag jul. Hyggelig med lys og farger (og så gidder jeg ikke vaske før neste helg).
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Jeg pleier å plukke unna litt og litt gjennom uka, men det meste får stå til neste helg. Synes det er hyggelig og har ingen hast med å få det vekk. Juletreet er like fint fortsatt.
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2021Treet, kunstig, står fortsatt i stua, dog uten lys og pynt. Jeg prioriterte å gå tur med gode venner i dag i det flotte været.
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Her er det jul i stuen frem til 13 januar |
|
|
![]() |
|