Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-22, 17:46   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her ble jula fjernet i går. Jeg synes det er helt greit- nå ser jeg fremover mot vår.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 17:57   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jula forsvinner neste helg. Tenkte den kunne få stå oppe til eldste drar på folkehøgskolen igjen. Men den kunne gjerne blitt borte i dag for min del.

Denne jula har vært veldig stille og rolig. Vi fire pluss hund var fire dager i en leilighet på fjellet, et sted vi har vært flere ganger før. Da står gutta på slalåm på julaften, og vi tar alt helt med ro. Jeg elsker å være der. Ellers var vi hos pappa alle sammen på det som skulle vært 73 års dagen til mamma. Vi hadde en fin ettermiddag der med hele familien.

Og det er alt som har skjedd. Jeg har hatt flere dager hvor jeg ikke har tenkt på noe jobb i det hele tatt, og det har vært utrolig digg.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 18:23   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker vi tar ned jula i morgen – og knuser det overdådige pepperkakehuset, ikke minst!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 01-01-22, 19:05   #4
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pepperkakehuset vårt pleier vi knuse 31.12

Der glemte vi fakrisk, men det ordnet det selv så i dag skøa vi bare spise havariet.

Jeg leste om å montere med smørbukk. Ejg smeltet smørbukk og monterte huset, det gikk fint det. Mne utover romjula ble det mer og mer skakt. Det at som om bakveggen gled unna. Og Jepp. Sannelig. I går ga den helt etter... Så ikke noe knusing her, bare spising. Og ikke smørbukk til montering neste jul.

Gammel 02-01-22, 14:51   #5
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg leste om å montere med smørbukk. Ejg smeltet smørbukk og monterte huset, det gikk fint det. Mne utover romjula ble det mer og mer skakt. Det at som om bakveggen gled unna. Og Jepp. Sannelig. I går ga den helt etter... Så ikke noe knusing her, bare spising. Og ikke smørbukk til montering neste jul.

Jeg monterte også med smørbukk, og her står det like stødig fortsatt. Lillebror kommer i morgen, så da skal det knuses og spises. Det er forøvrig det eneste som gjenstår av julen her, alt annet ble ryddet vekk i går.

Gammel 01-01-22, 19:09   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi knuser det på bursdagen min, så vi må vente 10 dager til.

Gammel 02-01-22, 12:15   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sånn. Nå skal julen hives ut. Kjeeedelig oppgave men gleder meg til det er gjort. Det er bare ikke jul etter nyttår!

liefje er ikke aktiv  
Gammel 02-01-22, 13:49   #8
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Her vandrer også julen i dag. Juletreet hoppet nettopp ut på terrassen, så er vi klar til kommunens juletrehenting (hvis vi ikke glemmer det i år også).

Sweetie er ikke aktiv  
Gammel 02-01-22, 13:57   #9
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Lurer på om jula skal få stå til torsdag. Jeg blir vanligvis fort lei, men har ikke blitt det i år. Også er jeg så fornøyd med det nye kunstige treet, det er nydelig.

Gammel 02-01-22, 14:55   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har det også holdt fint de årene jeg har brukt smørbukk. I år brukte jeg "baking glue", og det holder seg også, bortsett fra et vindusutspring som har falt ned.

Gammel 02-01-22, 15:09   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi glemte helt pepperkakebyen på nyttårsaften så bygningene blir revet og spist i dag (hvis vi husker det etter middag).

Gammel 02-01-22, 19:46   #12
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Pepperkakehuset her røyk i dag, vi har glemt det et par dager. Jeg mistenker at minsten har fått i overkant mye av det i seg. Ellers har vi fjernet alt bortsett fra utebelysningen i dag, stuen virket plutselig større. Var ikke nødvendigvis så lei, men synes det er godt med roligere stue som start på det nye året.

Gammel 02-01-22, 20:16   #13
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Har samlet all pynten på spisebordet, gjenstår å putte det i kasser.
Ungene ønsker at treet skal stå noen dager til. Siden jeg skal bort neste uke passer det meg ypperlig, så slipper jeg å vasse rundt i barnålene.

Gammel 02-01-22, 20:20   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jula forsvant ut av huset i ettermiddag. Så tidlig har jeg aldri ryddet den vekk før og det kommer sikkert ikke til å skje så tidlig neste jul. I år er det mest fordi vi vil bli ferdig utpakka her og da måtte jula ut.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 02-01-22, 20:29   #15
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Her ble alt ryddet ut nå i kveld også. Julestjernene i vinduene får henge til neste helg. Det blir alltid så mørkt når de tas bort. Utelysene får også være en stund til. Døpes om til vinterlys.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 02-01-22, 21:16   #16
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi beholder jula til minst 13. dag jul. Hyggelig med lys og farger (og så gidder jeg ikke vaske før neste helg).

Tenker vi inviterer på (litt forsinket) Helligtrekongersaften på lørdag; og koser oss med galette des rois.

Gammel 02-01-22, 22:17   #17
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier å plukke unna litt og litt gjennom uka, men det meste får stå til neste helg. Synes det er hyggelig og har ingen hast med å få det vekk. Juletreet er like fint fortsatt.

Gammel 02-01-22, 22:25   #18
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp kommet hjem igjen etter en tur på hytten og skal nyte julestuen i en uke til.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 02-01-22, 23:21   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Treet, kunstig, står fortsatt i stua, dog uten lys og pynt. Jeg prioriterte å gå tur med gode venner i dag i det flotte været.

Gammel 02-01-22, 23:36   #20
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det jul i stuen frem til 13 januar ��

Høns er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.