|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Juletråden 2021Julen er pakket på loftet, huset er støvsuget og vasket, og i morgen er det hverdag igjen. |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Fryktelig brutal dag i morgen, ja.
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2021Vi skal ha gjester på søndag og rører ikke noe julepynt før det. Vi pleier å beholde alt til 20. dag jul, 13. januar, litt avhengig av om treet begynner å drysse eller ikke. Er det mye, starter vi kanskje litt før.
|
|
#4 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Juletråden 2021Jeg har tatt ned giganissen på verandaen (den på 2,4 meter), den står nå på badet og tørker i all sin prakt.
|
|
#5 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2021Julepynt i huset her også ennå. Tar det ned når jeg ikke gidder mer.
|
|
#6 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Juletråden 2021Jeg venter på tre putetrekk i posten, så da får der bare en katt med nisselue på sofa puten min til jeg får de. Ble lei de gamle.. pleier ikke skifte egentlig heller (første gang i år jeg bruker de nisselue greiene). Men de er jo søte da
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Her forsvinner jula ut i løpet av uka, tar det en dag jeg får ånden over meg. Det kan fort bli i dag, men så synes jeg jo det er litt koselig også da. Det blir så tomt og sterilt etterpå, men, herlig også da.
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har kjøpt de første julegavene!
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Juletråden 2021
Men hvordan VET du allerede hva folk ønsker seg eller trenger? |
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Om folk ikke selv vet hva de ønsker seg eller trenger i oktober heller, så tenker jeg at de også kan være glade for det de får? Det MÅ ikke alltid være noe helt spesifikt. Jeg synes at ønsker har form av bestilling veldig ofte. Det er ikke sånn det skal være! Det er også en øvelser å drite i om folk blir litt misfornøyde!
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Absolutt. Jeg spør aller mest for min egen del. Jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe til folk hvis de ikke kommer med ønsker. Det skaper unødig stress for meg. Jeg har aldri opplevd ønsker som «bestillinger», slik jeg har hørt andre si. Tvert imot får jeg sjelden svar på mine spørsmål. (Og hvis det i det hele tatt kommer svar, så er ønskene alltid beskjedne.) |
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Her opplever jeg det som mer stress med mannens familie, som MÅ ha ønskeliste for å kunne kjøpe gaver. De KREVER ønskeliste, helst så detaljert som mulig, gjerne med lenke til nettbutikk hvor de bare kan klikke og betale. Altså holder det ikke bare å si "jeg ønsker meg noen fine og varme hansker", de skal vite nøyaktig hvilke hansker, farge, modell, størrelse, hvor de kan kjøpes ... Det er stress for meg å måtte tenke ut og finne på hva jeg selv skal få i gave, i tillegg til hva alle andre skal få. Har lyst til å si BRUK FANTASIEN, for svingende, bare kjøp noe DU synes er fint, JEG BLIR GLAD FOR ALT, enten jeg "trenger" det eller ikke. Jeg vil ha overraskelser! OVERRASK MEG!
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har kjøpt gaver til ungene og de får alltid noen ting de ikke har funnet på selv. Nå var det for eksempel morsom julepynt,som de skal ha med til eget hjem når den tid kommer.
|
|
#15 |
|
|
Man kan f.eks. være som svigermoren min. Hun spør hva vi ønsker oss. I 2021 svarte jeg: jeg ønsker meg en praktisk vannkoker, som koker opp vannet fort og som jeg kan regulere temperaturen på. Flott, svarer svigermor, og kjøper en, i hennes øyne svært lekker vannkoker, med en særdeles upraktisk supertynn helledings som gjør at vannet havner alle andre steder enn i koppen, og som bruker et år på å koke opp vannet. Den kan regulere temperaturen.
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Haha, husker den symaskinen! |
|
|
|
|
#17 |
|
Jeg husker så godt symaskintråden. Så der havnet den, i kjelleren.
|
|
#18 |
|
saftig
|
Har vi samme svigermor?
|
|
#19 |
|
Drømmer
|
Ingen in familie/vennegjeng driver med ønskelister , det gjør det helt klart lettere å kjøpe gaver hele året. |
|
|
|
|
#20 |
|
Vi bruker noe ønskelister, dvs min brors familie og min, men det er ikke alltid vi bruker de. Det er også hyggelig å få noe som noen andre har kjøpt til meg fordi de tenker jeg vil like det.
![]() |
|
|