|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2021For meg handler jul om å ha de nærmeste rundt meg, det kunne like gjerne vært i utlandet eller på fjellet.
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Siden jeg ikke har noe ordens-gen har jeg ikke tatt etter julestresset med rundvask av hus og alt det der. Men jeg skjønner at det er vanskelig å legge bort når det sitter der. Hvis det hjelper er det ihvertfall noen av oss som ikke vasker noe mer til jul enn ellers, som baker hvis vi har lyst, og sånn. Det jeg selv husker fra jula er ikke at det er rent, men at det er god stemning, den samme julepynten som alle åra før (på samme sted), og tid sammen. Så det har jeg lyst til å gi til ungene mine også. |
|
|
|
|
#5 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Juletråden 2021Jeg har bestilt noen bøker og noe krydder (som er vanskelig å få tak i før jul).
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021
Glimrende tips, for det er akkurat det jeg har på min ønskeliste.
Samme her, jeg/vi gjør en vanlig helgevask (som vi heller ikke har særlig høy standard på
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Hos meg er det min komplette mangel på ordensgen som skaper stresse.
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2021Så mørkt det blir tidlig på kvelden nå, nesten så jeg vurderer å få satt på et par lysslynger? |
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021Ja, det hadde igrunnen gjort seg med litt lys ute nå fremover.
|
|
#10 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Vi vasker heller ikke noe ekstra til jul. Det er ikke viktig for oss i alle fall. Jeg er generelt veldig glad i jul, gleder meg i lang tid i forveien og synes ingenting med julen er stressende da. Imidlertid er jeg såpass sær at å reise på ferie til jul er helt utelukket, det hadde ikke føltes som jul for meg i det hele tatt. Juletradisjonene våre er viktig for meg, og barna våre. Mannen tror jeg derimot hadde vært fornøyd uansett.
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har kjøpt adventskalender fra Rituals til sønnen, og kjæresten har kjøpt seg en dårlig legokalender..
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 12-10-21 kl 10:57. |
|
|
|
|
#12 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Juletråden 2021Jeg må lage kalender til borteboeren. Sånn at hun kan få den med seg når hun er på besøk og jeg slipper å bruke masse penger på å sende. |
|
|
|
|
#13 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Juletråden 2021
|
|
#15 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har veldig ambivalente følelser for jula, så en tråd som fokuserer på kosen er fint!
|
|
|
#16 |
|
nju nja njo
|
Sv: Juletråden 2021Her ble en stor bør løftet av mine skuldre da jeg i helga fant ut at nær, men energisugende, familie skal reise bort i jula. Vi får besøk av annen nær familie, men de er sånne som jeg slapper av sammen med så det blir en helt annen stemning med de på besøk. Så får det heller være at hvis alle gjestenes hunder også skal være med så får vi fire bikkjer i hus. Det går vel det også. Om ikke annet er det helt uaktuelt å drive noen form for vasking av huset FØR jul.
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Juletråden 2021Jeg tror jeg har landet på kalendere til de tre eldste. 18-åringen vil ha Flax-kalender, men siden den er såpass rimelig så får han litt ekstra pakker i tillegg på adventssøndagene. Han har noen spesielle boxere og sokker han liker veldig godt men som er ganske dyre pr. stk, så det blir det. Fjortisen ønsker seg modelltraktor-byggesettkalender, og 12-åringen ønsker seg fidgetkalender. Minsten får Fisher Price Little People Nativity-set (der er det 14 ulike figurer) pluss litt andre småting (sokker, smokker osv). |
|
|
|
|
#18 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Jeg nekter å stresse med jul (eller andre høytider), og har plukket de tradisjonene jeg synes er verdt innsatsen, og har valgt vekk det jeg ikke gidder. |
|
|
|
|
#19 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Har noen observert adventskalendere hos Normal ennå?
|
![]() |
|
|