Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

[2021] Maskorama

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-21, 17:23   #1
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [2021] Maskorama

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Bilde fra internettet.

Hva legger du i det da? Hvem er gris fra Sverige?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 18:48   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, men det er jo et hint som er fornuftig å bruke selv om få vet det. Å kle opp i massevis av skotske ruter uten at han har noe som helst tilknytning er bare tøysete.

Gammel 07-11-21, 19:26   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

17 åringen skuffet, hun ante ikke hvem Jurizen er, aldri hørt om han.
Jeg tipper Ole Lukkøye som snøtrollet,SophieElise, Birgitte skarstein, Magnus Carlsen og Petter Stordalens som Heldiggris er med. Mulig Truls Svenssen er nissen….

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 20:51   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva legger du i det da? Hvem er gris fra Sverige?

Vet ikke.

Sitat:

En ny union
Carl Johan sto bak mye i prosessen som førte fram til Kielfreden av 1814, der Danmark ble tvunget til å avstå Norge til Sverige. Norge nektet å godta avtalen fra Kiel, men måtte gi tapt for stormaktenes press og den svenske kronprinsens militære styrker. Carl Johan invaderte Norge i juli 1814 og nedkjempet raskt den norske motstanden. I midten av august inngås avtalen i Moss, og Norge er i union med Sverige. Situasjonen er imidlertid en annen enn forholdet til Danmark hadde vært. Norge trer inn i unionen som en selvstendig stat med egen grunnlov.

Kommer Charter-Svein fra Moss?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-21, 21:48   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke.

Kommer Charter-Svein fra Moss?

Nei.

https://no.wikipedia.org/wiki/Svein_%C3%98stvik

Gammel 07-11-21, 21:54   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 51
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde vært skuffet hvis hintene hadde vært så tydelige at de sendte oss rett i retning løsning allerede i første episode.

Syntes det var kult med Arve Juritzen. Var ikke i nærheten av å gjette på han, men hvem vet om etpar episoder og hint til? Jeg kan merke til regnbue-button, den var jo ikke tilfeldig da.

Gammel 07-11-21, 21:56   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Born som kan repetere hintene som var på Jurirzen?

Gammel 07-11-21, 21:58   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde Jan Åge Fjørtoft som Frosken. Og at han snakket engelsk, ettersom han har en lett gjenkjennelig dialekt. Sønnen hans har spilt mange år i Skottland. Men akk nei.

Gammel 07-11-21, 22:39   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg antar at alle skjønner at det er Otto Jespersen som er dragen? Nei? Jeg syns jeg kjenner noe så veldig igjen den stemmen fra Ottos forskjellige rants - men dragen virker litt for spinkel. Eller kanskje ikke?

Ellers føler jeg ikke jeg kjente igjen noen?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 00:26   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

I fjor tok jeg Trygve Slagsold Vedum etter første sending. hintet var ikke høyre, ikke venstre, men sentrum + at han vandret rundt på en gård.

Gammel 08-11-21, 08:55   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

I fjor tok jeg Trygve Slagsold Vedum etter første sending. hintet var ikke høyre, ikke venstre, men sentrum + at han vandret rundt på en gård.

Den tok jeg også, mener latterenogså var til å kjenne igjen.

I år har jeg virkelig ikke peiling. Tror jeg må se det igjen for å få med meg alle himntene. Spole gjnnom og se de små filmene.

Gammel 08-11-21, 09:55   #12
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Tror dere det er noen så lite kjente som feks. Hilde Louise Asbjørnsen?
Litt av poenget må jo være at de håpefulle skal sitte sammen med oss å se på dette, og at det er noen dagsaktuelle kjendiser bak maskene... Vi kan jo ikke være med å tippe om vi ikke har hørt om "kjendisene" før.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 09:57   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arve Juritzen er svært lite kjent i denne sammenhengen, tenker jeg - for lite kjent etter mitt syn. Det er for lenge siden han har vært aktiv som "kjendis". Kan det være noen under 40 som har hørt om ham?

Gammel 08-11-21, 09:59   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Arve Jurtizen har ikke vært på TV siden jeopardy?? (Og TV2 hjelper deg?). Det kan vel være kjendser som ønsker comback også? I år føler jeg at det ikke er så gode sangere med. Muligens fordi Ulrikke var så tydelig sanger.

Jeg tror nok at de dårligste sangerne går ut først, så Heldiggrisen er kanskje neste?

Gammel 08-11-21, 10:03   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

I fjor gikk Susann Goksør ut først. Sikker mange som ikke har hørt om henne av den yngre garde. Men samtididg skal det jo være noe for en hver smak, tenker jeg. Neppe mange pensjonister som hadde hørt om Herman Dahl heller. Jeg hadde det pga egne gutter. Han hadde "hiten" Fjortis baser på Justin Biebers Love yourself da mine var unge tenåringer/tweens.

Gammel 08-11-21, 10:31   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Men kan noe forklare for meg hva de her utsagnene har med Arve Juritzen å gjøre?

Han forteller (eller har fortalt) andre folks historie
Gikk ombord for lang tid siden på verdens mest berømte skip
Han får brev fra jorden rundt som ber om selvportrett
Han har båret mange hatter

Jeg har møtt Arve Jurtizen hjemme hos ham (eller på hytten hans), men jeg kan ikke historien hans og jeg vil bare skjønne litt hva hintene stammer fra.

Gammel 08-11-21, 10:43   #17
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Men kan noe forklare for meg hva de her utsagnene har med Arve Juritzen å gjøre?

Han forteller (eller har fortalt) andre folks historie
Gikk ombord for lang tid siden på verdens mest berømte skip
Han får brev fra jorden rundt som ber om selvportrett
Han har båret mange hatter

Jeg har møtt Arve Jurtizen hjemme hos ham (eller på hytten hans), men jeg kan ikke historien hans og jeg vil bare skjønne litt hva hintene stammer fra.

Forteller andre folks historie: Han har drevet/driver flere forlag (Juritzen forlag f.eks)
Gikk ombord i et av verdens mest berømte skip: Et av skipene i Star Wars da han var statist.
Brev fra andre jorden rundt: -
Han har båret mange hatter: Programleder, journalist, forlagsjobb, redaktør -> mange forskjellige jobber

Gammel 08-11-21, 10:35   #18
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Båret mange hatter er vel at han har hatt forskjellige yrke.
Han har fortalt andre sine historier i programmet tv2 hjelper deg.
Sikkert vært på cruise sponset av se og hør

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-21, 10:37   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, regnet med at hattene var yrker.

Gammel 08-11-21, 10:40   #20
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Selvportrett... Har han utgitt den boken faren til ABB skrev om ABB eller roter jeg fryktelig her.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.