|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg har vært en tur i Kristiansand med barna mine denne uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Svelger ikke minibanken pengene hvis ingen tar dem innen en viss tid?
![]() |
#4 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg hadde ikke klart å bare ta pengene. Hadde mest trolig informert en av de ansatte i parken om at jeg har funnet noens penger, gitt den ansatte mine kontaktopplysninger og bedt den som hadde mistet pengene om å kontakte meg personlig. Det hadde nok vært det tryggeste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg hadde levert de til nærmeste kiosk og fått en bekreftelse på at de var levert der.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?
Det trodde jeg også... Den svelger i allefall kortet dersom man ikke tar det innen rimelig tid. Det fikk min mor erfare for noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg ville ihvertfall ikke tatt pengene. Men hvor jeg skulle levert dem vet jeg ikke helt. Sannsynligvis ville jeg tatt kontakt med banken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Ville levert inn pengene, men jeg trodde minibanken tok pengene tilbake hvis du ikke tok de i mot i løpet av en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?
De går inn igjen om de ikke blitt tatt i løpet av få minutter |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
superbruker
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Minibanken svelger pengene igjen hvis ikke de er tatt etter en hvis tid. Er ikke lenge siden at det var en reportasje om det i lokalavisen. Hun hadde blitt stående å prate med og tok ikke pengene med en gang. Når hun skulle ta pengene hadde maskinen slukt pengene.
![]() |
#13 |
Tankefull
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Dette har jeg opplevd. Eller kortet stod igjen, koden var slått og var bare å ta ut så masse penger en ville. Jeg avbrøt tjenesten og leverte kortet til banken (dette var en minibank rett utenfor banken). Jeg var vel 16-17 år og steinblakk da dette skjedde. Jeg vekslet mellom å være stolt av ærlige meg og sint på teite meg som ikke benyttet sjansen...
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 18-08-07 kl 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I farta!!
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Uff så kjedelig
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg tror du får pengene igjen. Jeg har opplevd det to ganger, at jeg glemte pengene.
![]() |
![]() |
#16 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg ville tatt pengene, notert meg tidspunktet som stod på minibanken, så ringt banken. De har oversikt over hvem som har tatt ut hva og når tid....
![]() |
#17 |
Pauset
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Tusen takk for mange svar. Jeg tenkte overhodet ikke på at minibanken kan ta pengene inn igjen. Jeg sjekket kontoen min nå, men det var ikke kommet inn kr. 1500,- enda. Jeg så at det var Nordea jeg tok pengene ut fra så det kan jo ta litt tid før pengene er tilbake i min lokale sparebank. Venter spent nå..... tusen tusen takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg så forresten at pengene var tatt ut kl. 1700 når parken stengte. Minibanken lå litt for seg selv så jeg håper og håper....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Det går evt. an å høre med det lokale politiet. I tilfellet personen som fant pengene ikke stolte på å gi 1500 til en lavtlønnet sommerpraktikant med frynsete moral.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?Jeg har jobbet med å fylle minibanker. Maskinen vil ikke automatisk skjønne at det er dine penger den har fått tilbake. De havner nemlig i samme bunke som penger som ikke er "fine" nok til å leveres ut. I hvert fall var det sånn med den typen maskin som jeg betjente.
![]() |
![]() |
|
|