Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-07, 21:06   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?

Jeg har vært en tur i Kristiansand med barna mine denne uka.

Vi var i Dyreparken der. Hadde en fin dag og ungene koste seg. Rett før stengetid var vesla og kjørte småbilene. Jeg sto og ventet og oppdaget en minibank like ved. Gikk bort dit. Dyttet inn minibankkortet og trykket for kr. 1500,-. Tok minibankkortet som kom ut. Pakket det i lommeboka og gikk.....

Det var lite folk i parken den dagen. Det regnet i perioder. Da vi gikk fra denne plassen gikk vi rett til utgangen. Det var nesten ikke andre der enn de ansatte. Butikken i samme huset som minibanken begynte å stenge når vi gikk. 10-15min. etterpå satte vi oss i bilen og skulle innom Sørlandssenteret. Da oppdaget jeg plutselig at jeg hadde glemt å ta med meg pengene Det prikket i meg og jeg kjente at hjertet nesten stoppet. Inn i bilen og full fart til Dyreparken igjen. Fikk lov til å løpe inn i parken og sjekke minibanken, men der var det selvfølgelig ingen penger Gikk slukøret tilbake og snakket med personalet. De skrev opp navn og telefonnummer. Min nieses kjæreste jobber der. Han skulle sjekke opp i dag om de tilfeldigvis har fått inn pengene. Skal nok godt gjøres....... Skikkelig surt. Mange penger for en student og 3 barnsmor, og mann på attføring...

Hva hadde du gjort om du kom til denne minibanken og pengene sto ut av minibanken? Du visste ikke hvem som hadde glemt pengene.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:07   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glemte 1500 kr. Hva ville du gjort?

Har de ikke kamera over minibanken?

Gammel 18-08-07, 21:08   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svelger ikke minibanken pengene hvis ingen tar dem innen en viss tid? I så fall er det verdt å høre med banken.

Gammel 18-08-07, 21:09   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke klart å bare ta pengene. Hadde mest trolig informert en av de ansatte i parken om at jeg har funnet noens penger, gitt den ansatte mine kontaktopplysninger og bedt den som hadde mistet pengene om å kontakte meg personlig. Det hadde nok vært det tryggeste.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:10   #5
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde levert de til nærmeste kiosk og fått en bekreftelse på at de var levert der.

Gammel 18-08-07, 21:11   #6
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har de ikke kamera over minibanken?

Det vet jeg ikke. Dersom en gjest i parken har tatt den så er det vel håpløst å finne ut hvem det er.....

Gammel 18-08-07, 21:11   #7
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Svelger ikke minibanken pengene hvis ingen tar dem innen en viss tid? I så fall er det verdt å høre med banken.

Det trodde jeg også... Den svelger i allefall kortet dersom man ikke tar det innen rimelig tid. Det fikk min mor erfare for noen år siden.

Selv ville jeg nok tatt pengene og levert de inn.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:11   #8
Jessica
Pauset

Standard

Det tenkte jeg ikke på. Noen som vet?

Gammel 18-08-07, 21:15   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville ihvertfall ikke tatt pengene. Men hvor jeg skulle levert dem vet jeg ikke helt. Sannsynligvis ville jeg tatt kontakt med banken.

Noe lignende hendte meg for noen år siden, jeg fant en lommebok med 6000 kr i inne på ikea furuset. Det var en ellers tom lommebok, ikke navn eller noe. Jeg leverte den inn på ikea, det falt ikke meg inn å ta lommeboka nei.

Så kjedelig å miste så mye penger da! Får håpe det er som noen her nevner, at banken sluker pengene igjen, så du får dem igjen.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:17   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ville levert inn pengene, men jeg trodde minibanken tok pengene tilbake hvis du ikke tok de i mot i løpet av en stund.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:25   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

De går inn igjen om de ikke blitt tatt i løpet av få minutter
Jeg gjorde det samme i sommer på tur. Spurte der minibanken sto og de bekreftet dette, og det samme gjorde kontoen min i etterkant.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:27   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Minibanken svelger pengene igjen hvis ikke de er tatt etter en hvis tid. Er ikke lenge siden at det var en reportasje om det i lokalavisen. Hun hadde blitt stående å prate med og tok ikke pengene med en gang. Når hun skulle ta pengene hadde maskinen slukt pengene.

Håper at du får pengene tilbake

Gammel 18-08-07, 21:28   #13
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Dette har jeg opplevd. Eller kortet stod igjen, koden var slått og var bare å ta ut så masse penger en ville. Jeg avbrøt tjenesten og leverte kortet til banken (dette var en minibank rett utenfor banken). Jeg var vel 16-17 år og steinblakk da dette skjedde. Jeg vekslet mellom å være stolt av ærlige meg og sint på teite meg som ikke benyttet sjansen...

Håper du får pengene igjen! 1500 er mye penger ja!

Sist redigert av Blåbær : 18-08-07 kl 22:40.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 21:51   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Uff så kjedelig
Håpar det ordnar seg!

Mannen opplevde det samme her heime ein gong. Hadde tatt ut 500 kr og merka det ikkje før me kom heim, 5 min etterpå. Raste ned att og der stod jammen pengane, flaks . Ikkje mykje trafikk her nei

Gammel 18-08-07, 21:53   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror du får pengene igjen. Jeg har opplevd det to ganger, at jeg glemte pengene. De ble tilbakeført på kontoen min.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:11   #16
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville tatt pengene, notert meg tidspunktet som stod på minibanken, så ringt banken. De har oversikt over hvem som har tatt ut hva og når tid....
Jeg kunne aldri bare stappet pengene i lommen!! Dessuten er det videokamera som fanger opp all aktivitet. Kanskje du får sjekket det opp?

Håper du får pengene tilbake!! Er selv student, og vet hva det tilsier økonomisk sett....

Gammel 18-08-07, 22:18   #17
Jessica
Pauset

Standard

Tusen takk for mange svar. Jeg tenkte overhodet ikke på at minibanken kan ta pengene inn igjen. Jeg sjekket kontoen min nå, men det var ikke kommet inn kr. 1500,- enda. Jeg så at det var Nordea jeg tok pengene ut fra så det kan jo ta litt tid før pengene er tilbake i min lokale sparebank. Venter spent nå..... tusen tusen takk.

Jeg trenger hver krone nå.... Da jeg oppdaget dette hadde jeg bare lyst til å dra hjem. Men jeg hadde allerede låst meg til en Danmarkstur med barna. Min nevø hadde ordnet gratistur for oss. Kunne ikke svikte ham.

På toppen av alt ringte mannen min og fortalte at han hadde dratt ut kontakten på fryseren da han skulle kjøre vaskemaskin og tørketrommel. Så glemte han å sette inn kontakten igjen. 3 dager etterpå oppdaget han det. Der lå det 3 kg. kyllingfilet, tre svineindrefileter, lammekjøtt osv. som hadde tinet. Så han var snill som julenissen. Jeg var bortreist og han hadde ikke tid til å ta vare på maten så det ble gitt bort til familie og venner. Nå har vi en tom fryser. Vi har nok brukt opp tabbekvota for en stund nå håper jeg....

Gammel 18-08-07, 22:22   #18
Jessica
Pauset

Standard

Jeg så forresten at pengene var tatt ut kl. 1700 når parken stengte. Minibanken lå litt for seg selv så jeg håper og håper.......

Tusen takk for alle svar. FP er toppen

Gammel 18-08-07, 22:29   #19
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går evt. an å høre med det lokale politiet. I tilfellet personen som fant pengene ikke stolte på å gi 1500 til en lavtlønnet sommerpraktikant med frynsete moral.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:56   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet med å fylle minibanker. Maskinen vil ikke automatisk skjønne at det er dine penger den har fått tilbake. De havner nemlig i samme bunke som penger som ikke er "fine" nok til å leveres ut. I hvert fall var det sånn med den typen maskin som jeg betjente.

Derfor ville jeg tatt kontakt med banken som minibanken tilhørte og forhørt meg om det var slik at det var returnert penger den akutelle dagen. De vil kunne se at du har vært i minibanken på logen.

De færreste banker fyller minibankene sine selv lenger (bare en av MANGE banker jeg har jobbet i gjorde dette). Så det vil nok ta litt tid å finne ut av det, men du får i hvert fall ingen penger tilbake sånn helt av seg selv.

Jeg har forøvrig gjort samme tabben selv, men det var bare med 500 kroner. Da var det noen som hadde tatt pengene, og de var ikke blitt svelget av banken. Men dette skjedde på et veldig travelt sted, så det var ikke så rart.

Lykke til. Jeg skjønner at dette er ekstremt bitre penger å miste!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.