|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: SkolemelkJeg har vært i den situasjonen at melkebetalinga har vært en bøyg - og nesten vært glad for at jentungen ikke kunne ha det fordi hun fikk vondt i magen av det... I tillegg kom frukt til 500,- året. Har noen ggr betalt frukten, andre perioder sendt frukt med i matpakka. |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkolemelkEr det bare meg som synes det er rart at "brun melk" er et alternativ ?? Synes det er helt unødvendig at barn skal få tilbud om å drikke sjokolademelk hver dag på skolen.
|
|
|
#4 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Skolemelk
Hvis disse barna som ikke drikker vanlig melk, drikker brus eller saft istedet for brun melk, så syntes jeg brun melk er langt å foretrekke.
|
|
|
#5 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Jeg er veldig spent på kvaliteten på den varmmaten. Kanskje du kan skrive litt om det når det er gått noen måneder?
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkolemelkVi betaler 250,-pr.barn pr.semester.Vi har 3 barn i grunnskolen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
1: Søtmelk er ikke så sunt som meieriene og den norske stat skal ha det til. Surmelk har som regel mer for seg fordi da blir kalken i kroppen i steden for å dras ut av laktosen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Hadde frukt og melk vært gratis på alle skoler så kunne de jo kost seg med frukten |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkolemelkVi må be om å få betale etter fristen, vi har ikke 1000 kroner til det nå..
|
|
|
#11 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: SkolemelkMine har hatt melk første året, etter det har de nektet.
|
|
|
#12 |
|
fri
|
Sv: SkolemelkPå vår forrige skole fikk også barna tilbud om sjokolade eller jordbærmelk. Nå er ikke det så mye sukker i denne skolemelka som sjokolademelk man får kjøpt i butikken til vanlig, men allikevel så er jeg ikke så sikker på om jeg synes det er bedre enn ingen melk for min sønn som ikke er glad i melk. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
One of These Days
|
Sv: SkolemelkPå min skole er det kun tilbud om lettmelk eller skummet melk, ingen juice og ikke rosa eller brun melk. 370,-kr for lettmelk og noe mindre for skummet melk. Vi har ikke skolefrukt av den enkle grunn at skolen ikke har lagringsplass til frukten. Det har vært tatt opp mange ganger i FAU. Nå har vi enda mindre plass siden SFO er flyttet og en annen avdeling i tillegg har flyttet inn og beslaglagt matterom, grupperom og diverse klasserom. Jeg har gjort slik at jeg har hatt fruktdag i klassen. Alle som vil være med tar med en frukt eller grønnsak også deler vi opp og legger på fat i spisetida. Vellykket og godt. Mange av mine elever foretrekker å ta med drikke hjemmefra. Godt tips for å ha kald drikke, legg flaska i frysern og ta den opp før skoledagen starter. Forfriskende og godt. Har gjort det selv med vann, iste og juice. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sv: SkolemelkTine melk kakao: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Interessant! Makelig anlagt som jeg har jeg aldri sjekket - men sa i går til min skuffede pode at han ikke fikk sjokolademelk på skolen fordi det er sukkerholdig og usunt. Men da er det ikke så ukurant likevel, da? |
|
|
|
#16 |
|
Dårlig husmor
|
Jeg er kjip nok til at jeg ikke vil at de skal drikke sjokolademelk hver dag uansett. Også for at de ikke skal venne seg til at ting må søtes. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: SkolemelkJeg synes godt den sjokomelken og jordbærmelken kunne vært fjernet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
weird
Sv: SkolemelkHer er det over 500,- for melk per år. Nærmere 1100,- for barna som skal ha på SFO også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: SkolemelkDet positive med sjokomelken de har, er jo at noen barn som ikke tåler vanlig melk, kan drikke den. Skulle de gitt den laktosereduserte melken, som er uten noe sjokolade i, så hadde nok de fleste ungene steilet.
|
|
|
#20 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Skolemelk
Vanlig laktoseredusert melk er vel det de fleste med laktoseintoleranse får. |
|
|