Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nasjonalt Id-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-22, 16:29   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.400
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Min 16-åring fikk i fjor for å slippe å dra på passet når vi øvelseskjører. Har ikke sett behovet for at 14-åringen skal få enda.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 16:50   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.544
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Min 16-åring fikk i fjor for å slippe å dra på passet når vi øvelseskjører. Har ikke sett behovet for at 14-åringen skal få enda.

Min 13åring har fått, men han ser mye eldre ut. I tillegg fortalte en venninne meg at datteren hennes såvidt hadde fått reist hjem med ungdomsbillett fordi flyselskapet ikke hadde godtatt bankkort med bilde som legitimasjon.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-22, 17:26   #23
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Eldsten og jeg har. Når de to yngste skal ha nye pass nå, tror jeg de får id-kort også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 14:45   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Kan rapportere at for øyeblikket får man ikke bestille ID-kort og pass samtidig. Vi hadde bestilt time til begge, men måtte velge hva vi ville ha og valgte da pass. Det er pga. leveringsproblemene produsenten har for øyeblikket, så det er jo egentlig bra. Men litt surt siden man fikk litt i rabatt dersom man bestilte dem samtidig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 15:16   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.852
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Jeg skjønner goddt dere valgte pass i den situasjonen. Jeg trodde det var pass de hadde problemer med å produsere. Da er det sikkert noe mer. Det er vanskelig nok å få time i utgangspunktet, i allefall her vi bor. Hvis man i tillegg må ha en time til senre for id-kort blir det kø i lang tid fremover.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 15:28   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.577
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg skjønner goddt dere valgte pass i den situasjonen. Jeg trodde det var pass de hadde problemer med å produsere. Da er det sikkert noe mer. Det er vanskelig nok å få time i utgangspunktet, i allefall her vi bor. Hvis man i tillegg må ha en time til senre for id-kort blir det kø i lang tid fremover.

Jeg kunne få begge deler da jeg bestilte nå i april, men hos politiet mente de jeg ikke trengte ID kort siden jeg har førerkort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 15:36   #27
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg skjønner goddt dere valgte pass i den situasjonen. Jeg trodde det var pass de hadde problemer med å produsere. Da er det sikkert noe mer. Det er vanskelig nok å få time i utgangspunktet, i allefall her vi bor. Hvis man i tillegg må ha en time til senre for id-kort blir det kø i lang tid fremover.

Jeg aner ikke, men det var iallefall det hun vi snakket med sa, at produsenten slet med leveringstiden og at vi derfor ikke kunne få begge. Ser også på timebestillingen at man ikke lenger kan velge begge slik vi gjorde når vi bestilte.

For oss var pass det eneste valget. Ingen ledige timer på lenge og vi skal utenfor Schengen i sommer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 15:37   #28
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg kunne få begge deler da jeg bestilte nå i april, men hos politiet mente de jeg ikke trengte ID kort siden jeg har førerkort.

Jeg hadde lyst på siden bildet på førerkortet mitt er gammelt og jeg kunne brukt det som backup på reiser innad i Schengen. Men ikke krise at jeg ikke fikk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 15:41   #29
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.250
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg hadde lyst på siden bildet på førerkortet mitt er gammelt og jeg kunne brukt det som backup på reiser innad i Schengen. Men ikke krise at jeg ikke fikk.

Bildet på mitt førerkort er 20 år gammelt, men jeg ligner mer på meg selv enn på passbildet tatt for mindre enn ett år siden.

På passbildet ser jeg regelrett gal ut. Og det er faktisk ikke bare noe jeg sier - når jeg viser det til familie og bekjente, så kommer det latterkramper.

Hvem i alle dager var det som mente at man for et passbilde måtte
* vise ørene
* ikke ha briller
* ikke smile
* ha øynene veldig åpne

? Jeg ser rape gal ut. Det er ti år til neste gang det blir aktuelt, og jeg kommer ikke til å se mindre gal ut da. Jeg knuger førerkortet mitt og håper jeg aldri trenger å bytte det ut.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 15:44   #30
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.100
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Bildet på mitt førerkort er 20 år gammelt, men jeg ligner mer på meg selv enn på passbildet tatt for mindre enn ett år siden.

På passbildet ser jeg regelrett gal ut. Og det er faktisk ikke bare noe jeg sier - når jeg viser det til familie og bekjente, så kommer det latterkramper.

Hvem i alle dager var det som mente at man for et passbilde måtte
* vise ørene
* ikke ha briller
* ikke smile
* ha øynene veldig åpne

? Jeg ser rape gal ut. Det er ti år til neste gang det blir aktuelt, og jeg kommer ikke til å se mindre gal ut da. Jeg knuger førerkortet mitt og håper jeg aldri trenger å bytte det ut.

Pappa sin kommentar på mitt passbilde på 90-tallet: Jaja, kommer du deg inn igjen i landet med det bildet der så er du heldig. (Og det var endatil før de nye bildereglene.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 16:21   #31
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.739
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Eldste har nylig fått id-kort.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 19:40   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.852
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Vi fikk heldigvis begge deler til 16-åringen som ikke har annen legitimasjon enn passet.

Jeg ser skummel ut på mitt pasbilde. Neste gang skal jeg slappe litt mindre av i alle muskler. Jeg trenger jo ikke se sååå streng ut.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 08:25   #33
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.084
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nasjonalt Id-kort?

Vi har også skaffet dette til storebror på 17 siden han ikke har annen leg enn pass utover dette. De to yngste har vi ikke skaffet det til.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no