|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
18-10-22, 15:40 | #1 |
Textrovert
|
Akutthjelp til tørt hårHar dere et vidundermiddel mot tørt hår? Jeg har kjøpt all verdens hårprodukter (sjampo, balsam, kur, remedier til å ha vått og tørt hår, u name it) som frisørene mine har anbefalt, og har nesten blakket meg fullstendig, men håret mitt ser uansett frizzy ut /ser ut som strå de aller fleste dager. Det får meg til å se sjuskete og ustelt ut, og jeg lurer på hva i all verden jeg skal gjøre. Noen tips?
18-10-22, 16:12 | #2 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårJeg ble anbefalt curl girl metoden av min venninne for å løse samme problem, og det har funket veldig bra for mitt hår i hvert fall. De produktene jeg bruker nå er ikke engang spesielt dyre (Curl Girlheter de og kjøpes på Normal). De kan også kjøpes i reisestørrelse slik at man ikke trenger å kjøpe de større før man har testet ut. Jeg kjøpte Cantu serien først, og den funket ikke for meg og den luktet så ananas at det fikset jeg ikke heller
18-10-22, 16:31 | #3 |
Textrovert
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårTakk, Izzi. De Normal-produktene var jo ikke så dyre heller, så de kan jeg prøve. Men det var mange ulike produkter - hvilke mener du er et absolutt must for at metoden skal funke? Jeg leste at man ikke skal bruke vanlige håndklær, er det viktig?
18-10-22, 16:37 | #4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
|
Sv: Akutthjelp til tørt hår
Cantu blir fort for tungt for nordisk hår. Jeg fulgte curly girl metoden en stund, men har funnet ut at jeg ikke trenger å være så striks når det gjelder produkter og metoder og fortsatt være fornøyd med håret mitt. |
18-10-22, 16:49 | #5 |
Textrovert
|
Prøvde å google, men fant ikke noe lettfattelig. Kan du forklare litt kort hva det går ut på?
18-10-22, 17:06 | #6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårSamme utfordring. 8th Wonder fra elvital er redningen min! Lukter sterkt ved påføring men håret blir silkemykt.
18-10-22, 17:09 | #7 |
#IsItOctoberYet?!
|
For å teste ut: Co wash som shampoo. Da trenger du ikke kjøpe både low poo shampoo og balsam. Curling cream liker jeg godt, og så vil jeg nok anbefale leave in conditioner foam. Men hvis du vil velge så få som mulig; co wash og curling cream tror jeg. Clarifying shampoo er som nevnt også å anbefale.
18-10-22, 17:09 | #8 |
Textrovert
|
Aldri hørt om. Men leste om det nå. Det er altså noe du har i håret mellom sjampo og balsam? Og føner du håret etterpå? Jeg prøver å unngå det, for da mister jeg all krøllen.
18-10-22, 17:15 | #9 |
#IsItOctoberYet?!
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårJeg har sett endel sånn videoer på IG og grer forsiktig gjennom krøllene underfra og opp i klissvått hår etter jeg har tatt i leave in conditioner foam, rister det for å få det løsnet fra hverandre og så scruncher opp med curling cream. Så inn i turban.
18-10-22, 17:18 | #10 |
Textrovert
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårTurban? Er det nå jeg skal innrømme at jeg aldri har lært meg å lage turban. Vel, jeg skjønte teknikken da jeg var noen og førti, men jeg har faktisk aldri klart å lage en som sitter.
18-10-22, 17:24 | #11 |
Klar
|
Normal feks har mikrofiberhåndklær til håret som du fester som en turban, men som også har en knapp som gjør at turbanen sitter godt. |
18-10-22, 17:25 | #12 |
Introvert textrovert
|
Jeg har testet shampo, balsam, leave in balsam og krøllekremen. De siste månedene har jeg bare brukt leave in balsamen (spray) og den krøllekremen.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 18-10-22 kl 18:32. |
18-10-22, 17:32 | #13 |
Introvert textrovert
|
Det er en krølledame på Tiktok som har et voldsomt regime for å få frem krøllene sine, og jeg har lignende hår, men jeg orker virkelig ikke å stå over badekaret med hodet i en skål. (Kilde: youtube.com)
18-10-22, 17:56 | #14 |
#IsItOctoberYet?!
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårHerlig! Dette utarter seg som den curly girl-tråden jeg lenge har tenkt å starte
18-10-22, 17:57 | #15 |
Textrovert
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårNoterer meg turban med knapp. Jeg får spader bare jeg hører ordet "regime", så jeg må også ha det enklest mulig.
18-10-22, 18:01 | #16 |
#IsItOctoberYet?!
|
Jepp, det er så viktig. Så jeg prøver uten ditt og datt innimellom for å gjøre det enklest mulig, for å se hva jeg kan klare meg med og hva jeg må ha liksom.
18-10-22, 19:09 | #17 |
|
Man har masse gele i vått hår og plopper det slik at det formes krøller. Så lar man det enten lufttørke eller man føner med diffuser. Håret blir da knallhardt av gele og man må vente helt til det er helt tørt før man bruker hendene til å klemme på krøllene slik at håret blir mykt. |
18-10-22, 19:23 | #18 |
Introvert textrovert
|
Feil link? Kom til mage, tarm og vitaminer.
18-10-22, 19:43 | #19 |
|
Det kommer til rett for meg (Kilde: youtube.com) |
18-10-22, 20:38 | #20 |
Introvert textrovert
|
Sv: Akutthjelp til tørt hårVirket hos meg også nå. Må ha hengt seg opp for jeg fikk ulke mage/tarm ved hvert forsøk.