Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Banner du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-07, 17:23   #61
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Banner du?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis man bruker hele spekteret i språket og ikke overdriver i vanlig dagligtale tror jeg folk lett legger merke til det når helt vanlige forsterkende uttrykk blir brukt.

Det var nettopp noe sånt jeg prøvde å si, men jeg mener at for eksempel ordet 'jævlig' uttrykker noe annet enn for eksempel 'forferdelig'. Det betinger dog at jeg kjenner personen og hvordan hun eller han ordlegger seg til vanlig.
Selv reagerer jeg ikke om noen bruker ordet 'jævlig' en gang i måneden (annet enn at jeg skjønner det er noe som er ille), men jeg synes det er en uting om noen sier at alt er 'jævlig godt' eller 'jævlig kult' hele tiden. Jeg håper virkelig at jeg tilhører den første kategorien, og ikke den siste.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 17:30   #62
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg banner. Men behersker meg i nærheten av barn. Jeg bruker det endel for å uttrykke meg, ikke bare for å lire ut av meg noen gloser. Føler liksom at jeg får fram poenget mitt bedre hvis jeg legger på en "jævlig" forran stor "Veldig" er liksom ikke så overbevisende.

Kan jo legge til at jeg opprinnelig er fra et stykke opp i landet

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 17:37   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og jeg er ekte nordlending med to foreldre fra Vesterålen og banner ikke...

Og det er jo jeg også..(men jeg bannet jo før da )

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 17:44   #64
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg banner. Men det er situasjonsbetinget og ikke når det er barn i nærheten. Er blitt flinkerer til å erstatte med andre ord, f.eks jævlig med innmari.

Gammel 25-08-07, 18:29   #65
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må innrømme at jeg synes det høres vulgært ut når søringer banner, men ikke når nordlendinger og finnmarkinger gjør det Selvmotsigende? Ja, jeg innrømmer det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 18:30   #66
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Jeg banner, ikke så mye . Men viss jeg slår meg eller sparker lilletåa borti noe ,for det er j..... vondt .

Gammel 25-08-07, 18:58   #67
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg banner ikke. (og grøsser når andre gjør det)
Slår jeg tåa sier jeg Au. Slår jeg den veldig hardt sier jeg Au!!!! DobbelAu.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 18:59   #68
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Svært lite.

Gammel 25-08-07, 20:23   #69
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg banner litt, men ikke så mye. Er blitt bedre med årene. MEN slår jeg meg da €%&#€/&%%

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 20:29   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Når jeg er skikkelig sinna og stressa.
Faen, jævla, fuck og pokker!!! Er ikke stolt av ordbruken, nei, og jobber litt for ikke å bli så sinna at slikt slipper ut.

Signerer denne, men jeg bruker litt andre ord. Jeg kan si faen og jævla når jeg er skikkelig sint og stressa, men fuck og pokker sier jeg ikke (er pokker banning?), derimot er jeg litt sløv i forhold til ordet herregud, dessverre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 20:33   #71
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg banner en del. Har skjerpet meg etter at jag ble mamma, og det går stort sett greit. Særlig etter at storebror begynte å rope f*** ved juletider i fjor. Men når jeg blir sinna på sambo, kommer det gjerne noen mindre pene ord, ja.

Gammel 25-08-07, 20:34   #72
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Er "herregud" banning?

Gammel 25-08-07, 20:42   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må legge til at jeg egentlig reagerer veldig negativt på banning. Jeg er vokst opp i et miljø hvor banning ikke var akseptabelt (men ikke et kristent miljø). Mine foreldre reagerer veldig negativt på banning, likeså mannen min, og han er humanetiker, så dette henger ikke alltid sammen med religion. Det dummeste jeg desidert har hørt sagt, er en klsssekamerats utsagn i 9. klasse: Eg e ikkje kristen, så eg banne så møje eg vil.

Jeg reagerer veldig når jeg hører andre banne, ironisk nok, siden jeg som sagt av og til banner selv. Jeg synes det høres vulgært og umodent ut. Til mitt forsvar skal det nevnes at jeg har et helt annet temperament enn mine nærmeste. Mannen min banner aldri, men han er omtrent alltid rolig og behersket også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:13   #74
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Er "herregud" banning?

Ja, i mine ører er det banning.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:16   #75
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Er som regel rolig og behersket , men er nok mer typen til å smelle ei dør hvis jeg føler at jeg må få ut litt aggresjon.

Jeg vil ikke at barna mine skal høre banning hjemme. Mannen min er litt mer tilbøyelig til å slippe ut noen gloser hvis han sparker tåa i dørkarmen, men tror han prøver å skjerpe seg når de hører på...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:24   #76
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Er "herregud" banning?

Veldig grovt er det vel ikke, men jeg er ikke stolt av at jeg har hørt 2-åringen min si det, for å si det sånn. Jeg synes derimot ikke det gjør noe at hun sier "himmel og hav". Det er jo en god målestokk på hva som er banning og ikke.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 21:37   #77
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg banner rimelig mye. Jeg rimelig grov også. Det er ikke noe jeg er stolt over...

Gammel 25-08-07, 21:48   #78
Libra

Libra sin avatar

Standard

Sier ikke at man trenger å synes at det er ok å si "Herregud" men for meg er det ikke banning. Misbruk av guds navn, var vel det vi fikk høre da jeg vokste opp, men ikke banning.

Gammel 25-08-07, 21:53   #79
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iben sier Hejjegud. Kan ikke si det bryr meg nevneverdig.

Gammel 25-08-07, 22:02   #80
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg banner ikke når jeg slår tåen. Da stønner jeg.

Ellers trodde jeg at jeg bannet endel, men mannen sier at jeg ikke gjør det. Likevel husker jeg at jeg sa at "naboens hus ser ut som det er tatt fra en jævla huskatalog" tidligere i uken (i motsetning til vår jordhaug), så jeg banner i hvert fall litt. Dog ikke i barnets nærvær.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.