|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gruffetråden #14
Brenna utnevnte en som hun var inhabil overfor. Som fikk Trettebergstuen til å innse at hun hadde vært inhabil i opp til flere saker, så hun informerte Støre og valgte å trekke seg.
|
|
#3 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Gruffetråden #14Jeg kan godt gruffe litt over den totale mangelen på habilitetsdømmekraft som der ut til å gå igjen i denne regjeringen også altså. Jeg skjønner at Trettebergstuen går av og tenker det er riktig. Det er bare så forbannet unødvendig og kjipt! |
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ah, det gir mening. Tusen takk for oppsummering.
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gruffetråden #14Saken er jo puteflau. Å si at man ikke forstår at bår man er inhabil så kan man ikke foreslå noen og bare melde seg inhabil i selve prosessen med å utnevne. Jauda.
|
|
#10 |
|
rakkarpus
|
Ja. Og Sylvia Brustad sa bare ja takk og nevnte heller ikke ordet inhabilitet?
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Ikke sant? I Brenna-saken hadde i alle fall han som ble utnevnt vett til å spørre om habilitet etter det jeg forstår.
|
|
#13 |
|
rakkarpus
|
Ja, der så vi jo tekstmelding der han tok det opp. Som Brenna bare valgte å overse? Er ikke det like stor feil som Trettebergstuen egentlig?
|
|
#14 |
|
rakkarpus
|
Sv: Gruffetråden #14Det virker jo ikke som konseptet habilitet har vært veldig høyt oppe på agendaen i den Støreske regjering, og disse sakene gir meg dessverre mindre tillit til politikere.
|
|
#15 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråden #14Jeg skjønner ikke helt at det skal være så vanskelig å forstå dette med inhabilitet....
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråden #14Tidvis føler jeg at AP er en maskin som var bygget for en annen tid, og at det som tidligere var effektivt og ga dem en enorm gjennomføringsevne og "trøkk", nå har blitt deres akilleshæl. Egentlig bra og flinke folk, blir knust av maskinen. Jeg syns Støre er en praktkar, smart og reflektert og med fine verdier i bunn. Trettebernstuen og Brenna likeså. Og flere andre. Men det er akkurat som om systemet rundt dem motarbeider dem, i stedet for å bygge dem opp.
|
|
#17 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner veldig godt hva du mener Polyanna, for meg traff det spikeren midt på hodet.
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gruffetråden #14Nå forstår jeg ikke hva du mener Polyanna. Hvordan har systemet motarbeidet Trettebergstuen i denne saken? Og Brenna? Systemet rundt dem har jo gitt beskjed om dette med inhabilitet. De har bare valgt å ignorere det. Det går virkelig ikke an å skylde på systemet i denne saken.
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråden #14Det var mer en generell fundering, egentlig. System, kultur, NOE må det være som gjør at bra folk få feile så skrekkelig.
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gruffetråden #14At det er en ukultur kan jeg være enig i. Og det er jo noe AP har blitt anklager for å praktisere i årevis mht å plassere sine egne i absolutt alle mulige posisjoner. Så er man flaska opp på det så er det kanskje ikke rart at man fortsetter på samme sporet.
![]() |
|
|