|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unpopular opinion-tråd
Jeg føler at holdningen mye er "folk må få gjøre som de vil, og pynte når de føler for det". Men er enig når det gjelder en del annet som presenteres som "unpopular opinion" i tråden. Det er neppe særlig kontroversielt å mislike at folk hoster og harker på kollektivtransport, eller at pene mennesker får for mye oppmerksomhet og fordeler. Jeg tror i alle fall det er vanskelig å finne noen som mener det motsatte.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-11-25 kl 11:05. |
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Unpopular opinion-trådJa, det kan man jo si om mye her inne. Isbading og løpng er det jo også bare la være. Eller å se fotball, høre på Karpe, eller gå på topptur. Litt unødvendige "råd" å komme med her, jeg er enig i det. Det var ikke superenkelt å se at det var en spøk for meg heller, men jeg er kanskje litt treg i oppfattelsen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-11-25 kl 21:29. |
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg (er nok den eneste virker det som ) misliker småbarn som stadig tilbringer planleggingsdager i jobblandskapet, og som ramler rundt og bråker og ødelegger for normal jobbprat. |
|
|
|
|
#4 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke den eneste, jeg liker ikke at kolleger (utelukkende damer) tar med ungene sine på jobb. |
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Oisann, der er du inne på noe jeg virkelig har glemt. Jeg har ikke småbarn lenger, men hadde det på 1990-tallet. Og måtte, pga manglende alternativer, av og til ha dem med på jobben. Fytti grisen så glad jeg er for at det behovet er en saga blott. Sist redigert av Strå : 28-11-25 kl 02:11. Årsak: Feilretting |
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det får meg til å huske et av mine mindre stolte øyeblikk som mor. Det var sykt travelt på jobb og så ble arvingen syk og måtte hentes i barnehagen. Jeg tok henne med på jobb og så fikk hun sove på gulvet mens jeg gjorde unna det viktigste |
|
|
|
|
#7 |
|
søt
Sv: Unpopular opinion-trådJeg liker heller ikke Coldplay, eller Muse. Eller Kurt Nilsen. Eller julemusikk.
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Det eneste jeg ikke liker med jula er at Kurt Nilsen synger julesanger (som stort sett er det eneste vi hører fra den kanten etter at han vant Idol). |
|
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes det er litt respektløst å strikke i møter, eller som hos oss - på planleggingsdager. Jeg strikker sjøl, og har også tatt med strikketøy på planleggingsdager tidligere, før vi la om fra reine infomøter til møter som krever mer deltakelse, men jeg har slutta. Jeg synes ikke det tar seg ut å sitte og telle masker og ikke følge ordentlig med på det som skjer. Full forståelse for at noen trenger noe å ha i hendene mens man lytter, men da får man skaffe en stressball eller fikleleke å plukke på, ikke noe som klirrer og beveger seg og stjeler oppmerksomhet fra det som er ment å skje i møtet. Jeg synes strikkerne er verre enn de to ungene som sitter og tegner i en krok.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unpopular opinion-trådJeg liker ikke bøkene til Knausgård. |
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Unpopular opinion-trådJeg liker heller ikke bøkene til Knausgård, heller ikke musikken til Coldplay (kjedelig) eller Karpe |
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg elsker også løping, men hofta tåler det ikke. Frustrasjonen min går på at alt sosialt er knyttet opp mot dette eller isbading (som jeg heller ikke kan). Det sosiale nettverket blir borte.
|
|
#13 |
|
Rockesøster
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg er skrekkelig lei disse norske, kvinnelige vokalistene som bare ØSER ut en lang rekke ord i tekstene sine, det er utmattende å høre, de høres så like ut og ikke er de spesielt flinke heller.
|
|
#15 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Den tar jeg til meg. Jeg har gjort det noen ganger rett og slett fordi jeg selv måtte se et par sånne svar før jeg oppdaget hvor utrolig nyttig det var å spørre chatGPT om allverdens greier. Nå har vel folk flest hatt mulighet til å teste dette selv, så jeg skal gi meg og regner med at folk som spør om ting først har prøvd google og chatGPT før de spør her - eller spør her fordi de ønsker personlige erfaringer. |
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes det er skrekkelig rart og ganske skrullete å pynte til jul i november. Det er like skrullete som å pynte til påske i mai. Jeg forstår ikke konseptet og presterer å bli litt provosert av det. Jeg vil at slikt skal være som det var før. Julepynt i november er bare helt merkelig. Jeg har bittelitt mer toleranse for julepynt og juletre tidlig i desember, men jeg tenker nok i mitt stille sinn at voksne bør kunne klare å vente og at de ikke skjønner konseptet. Men det opprører meg ikke lenger like mye som julepynt i november. Jeg kjører forbi et hus med pyntet juletre synlig i vinduet og det har vært der siden 15. november. Det er skrullete. Folk gjør selvsagt hva de vil og jeg tenker også hva jeg vil. Jula er ikke i november og heller ikke før juleaften. November er november, og tida fram til 24. desember er advent. Det er noe annet. Og i mitt hode er ikke slikt valgfritt. Jeg innser at jeg har en stille kamp mot vindmøller, men slik får det bare være, jeg har rett (i mitt hode i det minste). |
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Amen! |
|
|
|
|
#18 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Unpopular opinion-trådJeg liker heller ikke stikking i møter, på konferanser, eller lignende der jeg egentlig skal følge med. Jeg blir utrolig forstyrret og mister fullstendig fokus av klirrende strikkepinner eller å se noe i synsfeltet som "hopper" opp og ned.
|
|
#19 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Unpopular opinion-trådOg norsk musikk som lages nå for tiden (sånn ca alt de spiller på p1 iallfall - makan til autotune-møl og idioteffekter).
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Innom for å hente PC-en fordi det ble en uventet hjemmedag er helt greit. Ha med unger en hel dag eller mange timer på jobb, helt og absolutt ugreit.
Så enig. Hva i all verden? Det er vel også de samme folka som rydder unna julepynten 2. juledag. Når jula akkurat har begynt!
![]() |
|
|