|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes også det er rart når voksne folk feirer en høytid lenge før den kommer, fordi de ikke greier å vente.
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Unpopular opinion-trådJeg kan ikke fordra tidlig julepynt. Jeg blir f.eks. SUR av å se naboers juletre gjennom vinduet tidlig i desember (ja, mitt problem, jeg vet). Imidlertid bor jeg med en tenåring som mener at juletreet burde vært oppe for lengst. Årets kompromiss er 2. helgen i advent. Jeg spyr av tanken, men velger mine kamper og masingen vil avta. Trapp blir også snart pyntet, inkludert krans som før kom opp lille julaften. Vi krangler så mye uansett, så hvis dette gjør henne glad, så er det fint. Om noen år er hun flyttet og da er det slutt på tidlig tre. Jeg går helt latterlig på akkord med meg selv med dette.
|
|
#3 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Unpopular opinion-trådHer i nabolaget har jeg alt sett to juletrær pyntet inne i husene til folk.
|
|
#5 |
|
Eklektisk
|
Sv: Unpopular opinion-tråd
Ja, det er mye som er fakta, og heldigvis er ikke jeg den eneste som mener dette. |
|
|
|
|
#6 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes Jostein Gaarder har et så irriterende platt skrivespråk at jeg ikke orket å lese gjennom Sofies Verden. Knausgård gidder jeg ikke tenke på å begynne på. Karpe, Coldplay og Kurt Nilsen er virkelig ikke min tekopp. |
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Unpopular opinion-trådMin unpopular opinion: Hvis du ikke har noe positivt å si, så kan du heller holde kjeft.
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Dette var et innlegg jeg ble overrasket over. Vi er på et forum hvor vi utveksler meninger. Det blir ikke mye til meningsutveksling om vi kun skal være positive til alt og at negative kommentarer skal droppes.
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Unpopular opinion-trådEn kollega har tatt avgjørelsen for hele butikken her og har pyntet til jul i dag. Ikke en gang 1. søndag i advent kunne vi vente på. Her er det røde duker, nisser og juletre i fellesarealene. Jeg er så sur at det blir hjemmekontor på meg ut uka.
|
|
#10 |
|
WF: Sausnebbet
|
Her er vi noen veldig få som har ansvar for pynting, og vi må ta det når det er folk nok til både å vokte telefon og luke og til å løfte, bære og pynte opp. Da ble det tirsdagen denne uka. De som ikke skulle like det får helt lov å snurte på kontoret sitt, eller til og med ha hjemmekontor, om de får jobben gjort der. Mitt eget kontor kvasipyntet jeg forrige uke. Mitt knallrosa juletre og nissedinosaurene kan få glede meg i halve november også. -Men skikkelig julepynting hjemme skjer først på lillejulaften. |
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Hadde dere ventet til etter 1. søndag i advent om ikke annet hadde dere sikkert funnet en luke der også.
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Unpopular opinion-trådJeg pynter en god stund før jul, hører ikke på Karpe, og synes det er teit å furte seriøst i en unpopular opinion-tråd. |
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes november er pyton og har hatt lys i vinduene i en ukes tid. Jeg forstår bare ikke at pynt kan utløse så mye harme. For meg handler det om å finne glede i noe enkelt.
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Jeg finner glede i forventningen. På samme måte som at å forberede seg gjennom å lese reiseguider og bøker og annet før jeg drar på en tur gir forventningsglede, så gir adventspynt meg forventningsglede. Det trampes i stykker av at noen tar hele jula på forskudd. Det er som om noen har kjøpt en gave til meg og så forteller de meg hva det er før jeg får den og kan pakke den opp. Jeg finner ikke gleden, noen dreper gleden min.
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Unpopular opinion-trådAvsporing: Vi har hengt opp vinterlys ute - de er helt like julelys, men når de henges opp i november kaller vi dem vinterlys.
|
|
#17 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Unpopular opinion-trådDu er i alle fall privilegert som kan sitte på heimekontor og furte og jobbe!
|
|
|
#20 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg ler og ler av denne tråden. |
|
|
![]() |
|