Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-25, 09:59   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Jeg synes også det er rart når voksne folk feirer en høytid lenge før den kommer, fordi de ikke greier å vente.

Gammel 26-11-25, 10:06   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ikke fordra tidlig julepynt. Jeg blir f.eks. SUR av å se naboers juletre gjennom vinduet tidlig i desember (ja, mitt problem, jeg vet). Imidlertid bor jeg med en tenåring som mener at juletreet burde vært oppe for lengst. Årets kompromiss er 2. helgen i advent. Jeg spyr av tanken, men velger mine kamper og masingen vil avta. Trapp blir også snart pyntet, inkludert krans som før kom opp lille julaften. Vi krangler så mye uansett, så hvis dette gjør henne glad, så er det fint. Om noen år er hun flyttet og da er det slutt på tidlig tre. Jeg går helt latterlig på akkord med meg selv med dette.

For øvrig mener jeg strikking på møter burde vært forbudt, og på min arbeidsplass er det heldigvis uhørt.Jeg blir sykt distrahert av klirring, bevegelsene, dating av tråd osv.Ser utrolig uproft ut.

Gammel 26-11-25, 10:12   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Her i nabolaget har jeg alt sett to juletrær pyntet inne i husene til folk.
Synes det er stor forskjell på butikker og privathjem når det gjelder julepynt i november..
Synes denne var bra:
https://www.vg.no/nyheter/i/wr69zP/v...ter-paa-advent

Gammel 26-11-25, 11:22   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pretty privilege eksisterer vel som fakta.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 13:12   #5
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Pretty privilege eksisterer vel som fakta.

Ja, det er mye som er fakta, og heldigvis er ikke jeg den eneste som mener dette.
Og mange er nok uenige.

orøvrig enig med Tjorven i det siste. :konflyktsky etc. :

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 11:27   #6
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Jostein Gaarder har et så irriterende platt skrivespråk at jeg ikke orket å lese gjennom Sofies Verden. Knausgård gidder jeg ikke tenke på å begynne på. Karpe, Coldplay og Kurt Nilsen er virkelig ikke min tekopp.

Jeg hater jogging, mens isbading er en godvond og frisk utfordring som jeg bare gjør med venner som vil være med. (Jeg har venner som ikke isbader. De er fine folk. )

Noen utkantskoler har ikke livets rett, verkens økonomisk, pedagogisk eller sosialt, selv om skolen fungerer som hjertet i bygda. -Ikke når reiseveien til neste skole ikke er veldig lang. (Nå blir jeg sparket ut av både partiet og kommunen min, tror jeg. )

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 12:31   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min unpopular opinion: Hvis du ikke har noe positivt å si, så kan du heller holde kjeft.

Det gjelder også å snakke nedlatende om forfattere/band/aktiviteter som andre folk er glade i.

Denne tråden er skikkelig kjip og ekkel.

Gammel 26-11-25, 23:01   #8
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Min unpopular opinion: Hvis du ikke har noe positivt å si, så kan du heller holde kjeft.

Det gjelder også å snakke nedlatende om forfattere/band/aktiviteter som andre folk er glade i.

Denne tråden er skikkelig kjip og ekkel.

Dette var et innlegg jeg ble overrasket over. Vi er på et forum hvor vi utveksler meninger. Det blir ikke mye til meningsutveksling om vi kun skal være positive til alt og at negative kommentarer skal droppes.

Så forstår jeg at det kan føles litt overveldende med mye negativitet mot for eksempel Karpe, hvis man selv liker dem godt. Men sånn er det jo ofte! Vi liker forskjellige ting og vi misliker også forskjellige ting. Jeg klarer ikke å se hva man oppnår med å skulle forsøke å forhindre folk fra å fortelle om hva de er negative til.

Det er synd at du syns tråden er "skikkelig kjip og ekkel", men det betyr ikke at du rent objektivt sett har rett. Jeg syns ikke den er verken kjip eller ekkel. Folk skriver at de ikke liker Karpe eller Knausgård. De skriver ikke at Karpe får dem til å ville perforere trommehinnene eller at Knausgård får dem til å ville stikke ut øynene sine, for eksempel. Heldigvis! For det ville helt opplagt vært ekkelt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 13:21   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kollega har tatt avgjørelsen for hele butikken her og har pyntet til jul i dag. Ikke en gang 1. søndag i advent kunne vi vente på. Her er det røde duker, nisser og juletre i fellesarealene. Jeg er så sur at det blir hjemmekontor på meg ut uka.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 14:21   #10
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

En kollega har tatt avgjørelsen for hele butikken her og har pyntet til jul i dag. Ikke en gang 1. søndag i advent kunne vi vente på. Her er det røde duker, nisser og juletre i fellesarealene. Jeg er så sur at det blir hjemmekontor på meg ut uka.

Her er vi noen veldig få som har ansvar for pynting, og vi må ta det når det er folk nok til både å vokte telefon og luke og til å løfte, bære og pynte opp. Da ble det tirsdagen denne uka. De som ikke skulle like det får helt lov å snurte på kontoret sitt, eller til og med ha hjemmekontor, om de får jobben gjort der. Mitt eget kontor kvasipyntet jeg forrige uke. Mitt knallrosa juletre og nissedinosaurene kan få glede meg i halve november også. -Men skikkelig julepynting hjemme skjer først på lillejulaften.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 14:32   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Her er vi noen veldig få som har ansvar for pynting, og vi må ta det når det er folk nok til både å vokte telefon og luke og til å løfte, bære og pynte opp. Da ble det tirsdagen denne uka. De som ikke skulle like det får helt lov å snurte på kontoret sitt, eller til og med ha hjemmekontor, om de får jobben gjort der. Mitt eget kontor kvasipyntet jeg forrige uke. Mitt knallrosa juletre og nissedinosaurene kan få glede meg i halve november også. -Men skikkelig julepynting hjemme skjer først på lillejulaften.

Hadde dere ventet til etter 1. søndag i advent om ikke annet hadde dere sikkert funnet en luke der også.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 19:11   #12
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hadde dere ventet til etter 1. søndag i advent om ikke annet hadde dere sikkert funnet en luke der også.

Faktisk ikke. Har sjekket kalenderen.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 19:56   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg pynter en god stund før jul, hører ikke på Karpe, og synes det er teit å furte seriøst i en unpopular opinion-tråd.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 13:26   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes november er pyton og har hatt lys i vinduene i en ukes tid. Jeg forstår bare ikke at pynt kan utløse så mye harme. For meg handler det om å finne glede i noe enkelt.

Gammel 26-11-25, 13:55   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes november er pyton og har hatt lys i vinduene i en ukes tid. Jeg forstår bare ikke at pynt kan utløse så mye harme. For meg handler det om å finne glede i noe enkelt.

Jeg finner glede i forventningen. På samme måte som at å forberede seg gjennom å lese reiseguider og bøker og annet før jeg drar på en tur gir forventningsglede, så gir adventspynt meg forventningsglede. Det trampes i stykker av at noen tar hele jula på forskudd. Det er som om noen har kjøpt en gave til meg og så forteller de meg hva det er før jeg får den og kan pakke den opp. Jeg finner ikke gleden, noen dreper gleden min.

Tidligere pyntet vi på kontoret til Lucia. Da var vi kommet et godt stykke ut i desember. Da så jeg poenget med å pynte på kontoret så vi skulle ha pynten fremme i en ukes tid før vi startet juleferien. Da var det et slag kompromiss mellom dem som pynter tidlig og dem som pynter seint. Nå er det bare overkjøring.

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 13:40   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporing: Vi har hengt opp vinterlys ute - de er helt like julelys, men når de henges opp i november kaller vi dem vinterlys.
(og vi lar dem henge til februar/mars)

Gammel 26-11-25, 15:43   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Du er i alle fall privilegert som kan sitte på heimekontor og furte og jobbe!

Gammel 26-11-25, 17:15   #18
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Du er i alle fall privilegert som kan sitte på heimekontor og furte og jobbe!

Garantert pen og priviligert

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 23:08   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Garantert pen og priviligert

Absolutt!

Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-11-25, 23:38   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ler og ler av denne tråden.
Jeg kjenner at jeg bryr meg velsignet lite om hva folk mener noe om, og jeg har lest såpass mange kommentarfelt at jeg har sluttet å la meg overraske eller sjokkere.

Jeg blåser i om andre ikke liker fotball, jeg synes fotball er gøy. (Selv om det går trått for tiden. ) Om andre digger jazz, opera, korps og Karpe - be my guest så lenge jeg slipper. Folk må lese Knausgård og bejuble Jon Fosse så mye de vil for meg, jeg koser meg med mine chick let-bøker og driter i om noen rynker på nesen og ikke kaller det litteratur. Jeg sluker det meste av kjendisstoff med hodet høyt hevet, ser det meste av reality, synes kino og kunst er kjedelig, reiser tilbake til samme feriedestinasjon år etter år, liker jul i butikker i oktober (men pynter selv til advent når det er advent og jul når det er jul), spiser heller på Peppes enn på Michelinrestaurant, synes folk som ikke prioriterer tid og penger på eget utseende (ikke botox og fillers, men sminke, klær og frisør) er dølle og mener toppturer er utrolig oppskrytt. Og så får andre gjøre og mene det de vil for meg.

007 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.