|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
24-07-23, 19:01 | #1 |
ej ikke møjkets heije
|
Å bli filmet av droneJeg er på Kreta. I dag var vi på et badested hvor vi var en god del mennesker i vannet. Så dukker det opp en drone som blir hengende over oss. Ikke rett over oss, men like i nærheten. En 4-5 meter over oss. Den blir hengende der noe minutter. Jeg så ikke hvem som filmet og fant det veldig ubehagelig. Jeg er nærsynt, men bruker ikke briller når jeg bader. Jeg hyttet med neven mot den og da fløy den av sted.
24-07-23, 19:04 | #2 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
|
Sv: Å bli filmet av droneNei, jeg synes ikke det. |
24-07-23, 19:05 | #4 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å bli filmet av droneVel, du kunne jo ikke nektet ham å stå på stranden og filmet med mobilkamera, jeg vet ikke om det er prinsipielle forskjeller?
24-07-23, 19:09 | #5 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å bli filmet av drone
Det var det at kamera kom så nære og at jeg ikke egentlig ante hvem det var som filmet meg.
24-07-23, 19:22 | #6 |
Leser
|
Sv: Å bli filmet av droneSynes dette kan sammenlignes med å bli tatt bilde av fordi man er i nærheten av x eller y. Ikke så morsomt, men greiere å trekke seg unna heller enn å gå i dialog. er litt usikker, opplevde selv å bli filmet av drone på et offentlig arrangement og synes det var ubehagelig.
24-07-23, 19:46 | #7 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Å bli filmet av droneJeg kan skjønne at det er ubehagelig, men hadde nok bare trukket meg unna. Tror det er lov å filme og ta bilder på offentlige steder.
24-07-23, 23:01 | #8 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
Sv: Å bli filmet av droneI Norge er det regler for hvem det er som får lov til å fly droner (lenken går til regler for droner under 250 gram - det er mye striktere regler for droner over denne vektgrensen). Det er ganske klare regler for det å fly droner som har kamera, for eksempel at man må ha ansvarsforsikring. En drone kan falle ned og skade folk.
samt
Jeg syns ikke man skal trenge å flytte seg, for å slippe å bli linselus i et bilde eller en video av en eller annen influencer.
25-07-23, 01:04 | #9 |
Librocubicularist
|
Sv: Å bli filmet av droneEg var i ein diskusjon i ei global fotogrupoe, om å ta bilete med mennesker på. Dette gjaldt street photography. Det overraska meg at så mange delte bilete med random folk. Det kom fram at regler om samtykke for publisering og fotografering er ganske sær-nordiske og at blant anna briter og amerikanere ikkje forstår korleis det er mogleg å håndheve eit slikt regelverk.
25-07-23, 01:20 | #10 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å bli filmet av drone:avsporer videre og følger opp nokon:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
25-07-23, 01:20 | #11 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å bli filmet av droneog for å spore på igjen - jeg hadde reagert som deg, Tjorven. det er ekkelt fordi man ikke vet hvem som filmer eller hva de filmer.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
25-07-23, 01:24 | #12 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
Sv: Å bli filmet av drone
Det har du rett i. Både USA og Storbritannia er utenfor EU, så de har ikke krav om å være i overensstemmelse med GDPR - annet enn når man som person er i et EU- eller EØS-land.
25-07-23, 20:44 | #13 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
|
Sv: Å bli filmet av droneDu skulle grabbet dronen og druknet den. Hater sånt.