|
|
|
|
#2 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #16
|
|
#3 |
|
bits and pieces
|
Sv: Gruffetråd #16At det vil være bikkjekaldt inne fram til frosten blir litt mer stabil. Leiligheten klarer ikke regulere varmen når det svinger sånn ute.
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Åi, kan det være årsaken til at jeg synes høsten i nyhuset er så grisekald? Det syntes jeg i fjor og i forfjor også. |
|
|
|
|
#6 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Nei, men vi har varmekabler i alle gulv. Det har vi ikke hatt i de 58 årene vi har levd før. Kan det være de bør opp et halvt hakk? Jeg fyrer med ved når jeg synes det blir for kaldt, men det tar tid før varmen har spredt seg. |
|
|
|
|
#7 |
|
Ser lyst på livet
|
Det kommer an på om de et effekt- eller termostatstyrt. |
|
|
|
|
#9 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
I tillegg er det noen ganger at sensoren står et sted det er varmt. For eksempel står vår ene sensor i nærheten av en tørketrommel. Der er det jo ofte varmere enn lenger inn i rommet. Da blir det for kaldt i rommet hvis jeg ikke skrur den høyere. Sist redigert av liefje : 17-10-23 kl 12:14. |
|
|
|
|
#10 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Gruffetråd #16Effektstyrt, da er varmekablene på x antall minutter i timen, eller i en syklus. Må justeres høyere om vinteren enn sommeren for samme varme inne. Termostatstyrt så skal den holde samme temp hele tiden. Men det kommer an på hvor sensoren er - og de kan ryke. Noen microreg kan omprogrammeres til effektstyring om sensor ryker. |
|
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Gruffetråd #16Kjennes ut som soppinfeksjon, jeg klør så jeg blir gal!!!
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Til en annen gang - hvis det er sopp, og du ikke har canesten, så fungerer yoghurt lindrende. Ikke å spise den, men å smøre på.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Fant ut at det er bivirkning av piller som skal ha som funksjon å hindre sårhet.
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Du kan få piller hos legen som hjelper mot soppinfeksjon, husker ikke hva de heter i farten. Jeg var mye plaget med det før, og krem hjelper nada for meg. Masse sympati.
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Det er ikke soppinfeksjon, det er kløe og svie som bivirkning av østrogen, som jeg her fått fordi jeg skal operere og de vil unngå sår innvendig før operasjonen. Det virker jo helt baklengs.
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #16Jeg har noe merkelig småtteri i luftveiene, som er hverken fugl eller fisk. Føles akkurat som rett før det bryter ut en forkjølelse, men det gjør ikke det. Hoster tørrhoste om nettene og når jeg står opp. Kan ha vært passiv røyking over noen dager? (Vært på steder der det fortsatt røykes inne, og det både det ene og det andre).
![]() |
|
|