|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJa, hun visste nok mer rett før valget, det tror jeg nok. Hun var jo også ganske tam i valgkampanjen. Hun ville helt sikkert prøve å trenere det til etter valget av naturlige årsaker. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
rakkarpus
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
For ordentlig og konservativ.. Mange ville vel kunne bruke de samme ordene om Finnes, før denne skandalen? Eller kjenner du Erna privat?
|
|
|
#3 |
|
rakkarpus
|
Blander inn noe annet; feks Ropstad, KrFer som bevisst løy til statsministerens kontor om at han betalte husleie til foreldrene for å skattefritak på bolig. Aps Ann-Kristin Hansen som oppga at hun leide rom i Giskes leilighet for å få det samme. Greia var vel at de ikke trodde dette skulle bli oppdaget og at de ikke risikerte jobben på dette?
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 19-09-23 kl 12:42. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelErna har hatt et image som ryddig, og hun er helt klart veldig strukturert.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Men hvordan har hun fått til det? Er det én ting som kjennetegner hennes regjeringstid er det tvert om uryddig. Det var hennes regjering som startet denne bølgen med at sittende statsråder bare sa "Oi, sorry, det var dumt!" og så ble sittende videre. Jeg fatter bare ikke at "ryddig" er ordet man bruker om henne, som politiker altså.
|
|
|
|
#6 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelErna og Høyre er jammen veldig iherdige i sitt forsøk på å få dette til å bare handle om skyld. Og ikke om ansvar. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelHovedproblemet nå er verken skyld, ansvar, eller presse, men om landets største parti bevisst har holdt på informasjon som kunne påvirket valgresultatet, og valgt ikke gjøre undersøkelser de burde ha gjort basert på tidligere spørsmål rundt hans aktivitet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Veldig godt poeng.
|
|
|
#10 |
|
|
Det er definitivt klart at noen som er konservativ kan gjøre uredelige ting. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMan kan si mye fint om Erna, men etter å ha sett bilder fra kjøkkenet hennes, så var ikke ryddig det som slo meg.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDet ble nå lagt til høring et forslag om at statssekretærer og politiske rådgivere i likhet med regjeringsmedlemmer skal gjøre sine verv og bindinger offentlig tilgjengelig. Jeg må tilstå at jeg i min åpenbart blåøyde naivitet har trodd at det var sånn allerede. Statssekretærene har en hel del makt ifht hvilke saker som kommer på statsrådens bord og hvordan de håndteres. Håper det blir samstemte høringssvar om at "dette må på plass så fort som fanden" fra alle høringsinstanser. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
Hjelpes. Jaja. Om ikke noe kommer det forhåpentligvis en haug med lenge etterlengtede innstramninger av dette.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelKonservativ har jo flere betydninger, blant annet å være nøktern og forsiktig. En konservativ investeringsstrategi er for eksempel ganske risikoavers.
|
|
|
#15 |
|
|
Det var selvsagt i den betydningen jeg brukte ordet. Ikke konservativ politisk. Jeg tror at hun er mer konservativ i den sammenhengen og han er betydelig mer åpen for risktaking. I tillegg til at han virker usedvanlig teit som har gjort noe som dette. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelVill spekulasjon fra min side: Sindre tenker, jeg har ofret alt for at Erna skal det gøy på jobben, det vil jeg også. SMK har sagt at jeg ikke bør handle med aksjer, men det er gøy og spennende, SMK kommer jo ikke til å oppdage dette. Jeg fortjener å gjøre noe jeg syns er spennende også.
|
|
|
|
#17 |
|
Librocubicularist
|
Og dette blei stramma så voldsomt inn av Solberg, at eg dermed har null grunn til å tenke at ho skal få forklare seg utav dette.
Det er det som overrasker meg og mest oppi denne saken.
Joa, men det blir som å seie at alle på ytre venstre er antikapitalister, så dei kan ikkje finne på å gjere noko for eiga vinning ... som å stele solbriller.
|
|
|
|
#18 |
|
Mjau
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelTrump er jo også konservativ. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Jeg brukte altså ikke ordet med tanke på politisk synspunkt uten mer som i betydelsen nøktern og forsiktig. Jeg ser at det var et dumt ordvalg spesielt på noen som er politisk konservativ. Jeg oppfatter ikke Trump som nøktern og forsiktig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Mjau
Jeg forstår hva du mener, men kunne ikke la den gå. |