|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelVeldig enig med deg, Input.
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelAt Sindre Finnes har bæsjet skikkelig på leggen er det ingen tvil om.
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Hvis han, som du tror, har fått noe info fra henne, så har han ikke bæsjet på leggen. Da er han kriminell. Og jeg kan ikke forstå annet enn at han bærer all skyld? Så kan man diskutere om det er grundig nok sjekket av Erna osv. Men han bærer all skyld. Han har vært bedragersk, og har selv innrømmet at dette har skjedd. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelHva hun gjør med mannen har ikke resten av oss noe med. Helt enig med deg i det Missa. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMange mennesker har opplevd å bli lurt trill rundt. Mange har betalt store bøter og sonet fordi de har blitt lurt trill rundt. Det handler om ansvar. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg håper virkelig vi slipper en pressekonferanse eller Se og Hør-intervjuer om separasjon og skilsmisse ja. Jeg er for å kaste folk under bussen og kjøre over dem om de fortjener det. Men etter det kan man godt begrave liket på kammerset.
|
|
|
#8 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelSynes Lysbakken sa det godt: Personleg skuld: Finnes. Politisk ansvar: Solberg.
|
|
|
|
#9 |
|
Librocubicularist
|
Grøss ... ja. Men der tipper eg Solberg sett grenser, altså. Ho pleier vere tydeleg på kva som angår offentlegheita og ikkje.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det virker som en form for offentlig skittentøyvask er det det blir lagt opp til, eller hvertfall en offentlig gapestokk av Finnes, og det får jeg vond smak i munnen av. Det kunne Solberg stoppet, ved å gå av som leder.
|
|
|
#11 |
|
Librocubicularist
|
Einig!
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nemlig! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg hadde tillitt til Erna under korona, selv om jeg aldri har stemt Høyre. Jeg synes det er svært uheldig for partiet Høyre at dette har skjedd. Men hun må gå, hennes ansvar selv om det er Sindres skyld. De sa på NRK i går at det ikke haster siden hun ikke er i posisjon nå, og dette er jo kun partiet som bestemmer, så vi får vel se hva som skjer. Men i lys av dette er det jo noe underlig at en sittende minister fikk beholde setet sitt i regjering, synes jeg.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelOg jeg syns sammenlikningen med Wara er relevant. Begge ble sveket av partneren sin, og man kan gå ut i fra at begge ville kunne trenge tid til å fokusere på den livskrisen familien går igjennom. Om Wara hadde blitt hadde det blitt stilt spørsmål til hva han evt. visste, på samme måte som det spekuleres rundt Solberg nå. Jeg tror at om hun ønsker en fortsatt politisk karriere, så er det lurt å gå av, og heller komme tilbake senere. Hun er jo også tidligere beskrevet som snurt, hevngjerrig og lite villig til å ta personlig ansvar/be om unnskyldning, og det er kanskje et inntrykk det er lurt å ikke forsterke nå. Selv om jeg selvsagt mener at hun har rett til å være både rasende, hevngjerrig og snurt rent personlig i denne saken.
|
|
|
#15 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMen hvordan VET dere at han er kastet under bussen, og ikke selv har bedt/forlangt det? Fordi konsekvensene av hans handlinger er så dramatiske så føler han kanskje at det er det minste han kan gjøre, litt sånn «skulle bare mangle/få som fortjent?» Selv om det er dønn kjipt og ubehagelig å være «mannen som senker Høyre og ErnaStjerna og hva_har_du» så går det jo an å føle at man kan gjøre hva man kan for å bidra til å rette opp det man har påført andre?
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Det vet man selvsagt ikke, men det høres jo ut som en skikkelig dårlig strategi, all den tid det ikke fremstiller Solberg som en spesielt sympatisk person. Og Finnes sin advokat virker klar for kamp, og de sier at tidslinjen får står for Høyres regning. Det blir litt for konspiratorisk for meg, altså.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg tenker at i denne settingen håper jeg ikke det er Finnes som får styre hvordan Høyre håndterer saken. Uavhengig av om han ønsker å kastes under bussen selv eller ei. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg synes det sier en del om hvordan Finnes blir omtalt av Høyre når pressen reagerer...
|
|
|
#19 |
|
heimføing
|
Finnes Riksrevisjonen enda? Kanskje de kunne være instansen som kontrollerer politikerne. Da er det ikke opp til en minister å stole på de som bor i samme husstand, men revisorer som tar jevnlige rapporter. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelJeg er uenig i sammenligningen med Wara. Han var sittende statsråd da det skjedde, og justisminister med en kone som skulle etterforskes og tiltales i en så spesiell sak. Det ville vært veldig uheldig at han ble sittende. |
|
|
|
![]() |
|
|