|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Jeg liker virkelig ikke noen frossenpizza (som jeg har smakt), og tar heller ei brødskive. Ungene liker Dr.Oetker Mozarella best, eller det er vel den eneste storesøster liker. Guttungen er vel altetende når det gjelder frossenpizza, eller hva som helst annet som i en eller annen grad, med godvilje, kan minne om pizza, men også hos han er den en favoritt. Den, eller Big One.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 30-10-23 kl 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Det hender at jeg spiser Grandiosa med pepperoni, men jeg putter ganske mye oppå pizzaen i tillegg.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?
Men er det N'duja-pizza for folk som egentlig ikke vet hva det er, eller er det for folk som har spist N'duja på ekte?
Nei.
Jeg også lager pizza med deig som har hevet i tre dager og greier, men det er jo noe annet.
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg lager gjerne 'ordentlig' pizza med n'duja. Det er selvsagt ikke det samme, men synes denne er god til å være ferdigpizza. Spiser den gjerne til lunsj på hjemmekontoret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Det er sikkert jeg som er rar, men for meg havner frossenpizza i en egen kategori, separert fra annen pizza. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
OK, skal teste den.
Jeg har virkelig aldri lyst på disse tingene. Jeg hører flere si det samme, at de fyser på McDonalds-burger som noe annet enn burger. Jeg syns den bare er vond, sammenliknet med god burger eller i egen matkategori.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?JEg regner også pizza og ferdig pizza som ulik mat, og harikke noen elngsel etter ferdigpiza, men det er avog til (støtt og stadig egentlgi) eldig grit med enkel, rask mat som er ferdig på kort tid og minimalt med oppvask.
![]() |
#8 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Jeg spiser sjelden bare for å bli mett, jeg vil nyte smak. Og beklageligvis nyter jeg ikke ferdigmat. Verken frossenpizza eller Fjordland, bruker ikke en gang posesupper. Fast food liker jeg heller ikke. På den andre siden så liker jeg mye sunn og god mat som er rimelig, og synes ofte det er helt greit med et basic brødmåltid i stedet for middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?I en hektisk hverdag med tre unger som skal følges opp med aktiviteter alt for tett på middagtid støtt og stadig så trenger jeg tidvis å bli mett (for å unngå å blir hangry) uten å ha tid til å nyte smak. Selve spisingen gjør jeg unna på få minutter mens jeg følger opp det ene og det andre.
![]() |
#10 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Jeg liker best frossenpizza fra Doktor Oetker.
03 06 09 Sist redigert av Mikkeline : 31-10-23 kl 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er enig. Jeg ender nesten alltid opp med å spise brødskiver, gjerne med noe ekstra godt pålegg, hvis det ikke er tid til å lage skikkelig middag. Jeg synes det er å foretrekke fremfor det meste av ferdigmat.
![]() |
![]() |
#13 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Nå har jeg ikke smakt det, men har du prøvd pizza fra kjøledisk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Hvis du synes ferdigpizza smaker vondt, og ikke bare kjedelig, kan det nok være du bare må innse at du ikke liker konseptet ferdigpizza og finne noe annet i stedet.
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Jeg har aldri vært noe fan av ferdigpizza, så når vi spiser det fordi vi må ha noe raskt, eller fordi ingen orker å lage mat, er det helt likegyldig for meg hva slags pizza det er.
![]() |
#16 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Jeg hadde sikkert vært slank og lekker om jeg ikke likte det aller meste minus ål, blodpudding og sukat liksom.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?hovedårsaken til at vi spiser big one og ikke grandis tror jeg er at førstnenvte er uten paprika. Flertallet av oss er ikke glade i papirka på pizza. Og jeg synes i alle fall de ter helt kurant smak. Ikke vondt. Det er, greit. Og det er mat.
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Dersom det viktigste er at du trenger å finne noe ferdigmat som du synes er god, så ville jeg heller vurdert andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Finnes det en god ferdigpizza?Mitt innspill vedr. ferdigpizza er igrunn at det tar mye lenger tid å steke ferdigpizza enn man skulle tro.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det innebærer fortsatt å lete fram flere ulike ingredienser, og skaper mer rot, oppvask og/eller emballasje. Jeg skjønner absolutt det enkle med å ha liggende en pizza i fryseren, bare ta den ut av esken og sette den i ovnen og that's it, selv om det skulle ta lenger tid. Det er ikke alltid tiden som er problemet, noen ganger er det behovet for at det skal være VELDIG enkelt, og at man kan sitte ned og gjøre ingenting/andre ting mens maten lager seg selv i ovnen. Og oppvasken er en pappemballasje du kan kaste, så det er svært lite å rydde vekk etterpå.
![]() |
|
|